آموزش دوخت تزئینات لباس

آموزش تزیین اوریگامی پارچه

در این مقاله به آموزش تزیین اوریگامی پارچه خواهیم پرداخت.

این مدل اوریگامی معمولا روی سینه دوخته می شود ولی چون ما حجاب داریم و شال یا روسریمون روی آن قرار میگیرد و و زیباییی خودش را از دست میدهد معمولا پشت لباس انجام میدهیم.

این اوریگامی را می توانید روی جیب، آستین، پایین دامن و شلوار انجام بدهید.

شکل اوریگامی را می توانید خودتان انتخاب کنید می توانید  مربع, لوزی و مستطیل باشد.

لوزی که در ویدیو مشاهده میکنید ابعاد ۲۰ در ۲۰ است و داخلش را هر ۳ سانتی متر لوزی دیگری رسم بکنید.

بعد از رسم کردن لوزی از هر گوشه خطی رسم بکنید و ادامه بدهید در این مدل الگو ها از هم جدا می شوند.

دوباره خط کش را میگذارید روی گوشع های دیگر لوزی و خطی رسم بکنید.

تمام قسمت های الگو را شماره گذاری بکنید تا تکه های الگو گم نشود.

بعد از برش هر قسمت اوریگامی به الگوی بالاتنه خود متصل می شود.

بین هر اوریگامی به اندازه دوبرابر عرض اوریگامی برای پیلی فاصله بگذارید در اینجا ما اندازه اوریگامیی ما ۳ سانتی متر است پس بین هر اوریگامی برای پیلی ۶ سانتی متر فاصله بگذارید.

کاغذ الگو را روی پارچه قرار دهید و به همراه کاغذ اتو بزنید تا کار تمیز در بیاید.

  آموزش مروارید دوزی

اوریگامی پارچه

هدف از اوریگامی چیست؟

اوریگامی (به ژاپنی: 折り紙) یا «هنر کاغذ و تا» یکی از کاردستیهای محبوب ژاپنی است که امروزه در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد.

هدف این هنر آفریدن طرح‌های جالب از کاغذ با کمک تاهای هندسی است. معنای لغوی این واژه در زبان ژاپنی «تا کردن کاغذ» است و تمام مدل‌های کاغذ و تا را دربردارد، حتی آنهایی که ژاپنی نیستند. اوریگامی فقط از تعداد کمی از تاهای گوناگون استفاده می‌کند، ولی همین تاها می‌توانند به روش‌های گوناگونی ترکیب شوند تا طرحهای متفاوتی ایجاد کنند.

به‌طور کلی، این طرحها با یک برگ کاغذ مربع شکل آغاز می‌شود، که هر روی آن ممکن است به رنگ متفاوتی باشد و بدون بریدن کاغذ و بدون استفاده از چسب یا دوخت ادامه می‌یابد.

اوریگامی روش ارائهٔ اشکال است، که عمدتاً با خم کردن مادهٔ مورد استفاده کاغذ حاصل می‌شود.

بیشتر بخوانیم : آموزش تزیین تونیک

کلمهٔ “Origami”متشکل از دو کلمهٔ “ori” و “gami” است، که”ori” به معنای تاکردن و “gami” تغییر یافتهٔ کلمهٔ “kami” به معنای کاغذ است. بنابراین اوریگامی هنر و اندیشهٔ تا دادن کاغذ) یا صفحاتی از جنس پلاستیک، ف و مواد دیگر (برای خلق شکل‌های مختلف، می‌باشد. این شکل‌ها تعداد زیادی ازحیوانات، پرندگان، ماهی‌ها، وسایل بازی، وسایل دکوری، شکل‌های هندسی و اشکالی در ارتباط با گرافیک، معماری، صنعت و … را شامل می‌شوند. اوریگامی طیف بسیار گسترده‌ای را در بر می‌گیرد، از کودکان پیش دبستانی تا استادان دانشگاه. تمام مردم می‌توانند از آن لذت برده و با خلق طرح‌های جدید به تاریخ اوریگامی بپیوندند. اریگامی مدرن، در چند سال اخیر) از سال۱۹۵۰ میلادی به بعد (با انتشار کتاب‌های آقای یوشیزاوا) Akira Yoshizava (استاد اوریگامی از ژاپن، رنسانس خودش را شروع کرد.

  آموزش دوخت گل سینه

اوریگامی در بخشی از لباس مثل جیب و یا جلو لباس، آستین و قسمت های کوچکی می تواند قرار بگیرد که زیبایی دو چندانی به لباس شما خواهد داد..

ویدئوی آموزش تزیین اوریگامی پارچه

آیا شما همیشه علاقه‌مند به یادگیری مهارت‌های جدید هستید؟ آیا همواره دوخت لباس‌های خودتان را دوست داشته‌اید؟ اگر پاسخ شما بله است، آموزش خیاطی با فیلم‌های ما مناسب برای شماست!

گردآوری هانیه

دوخت روسری مربع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *