آموزش دوخت شومیز

آموزش دوخت بلوز گره ای روی کمر

آموزش دوخت بلوز گره ای روی کمر | شیک و پیک

دوخت بلوز گره ای روی کمر

نکته مهم: اگر از پارچه کشی استفاده می کنید حتما قبل از الگو کشیدن چند سانتی متر از آن کم کنید بعد تقسیمات را انجام بدهید.

ابتدا دور سینه به هر مقداری که هست را منهای ۸ سانتی متر بکنید باقی مانده را تقسیم بر ۴ بکنید.قسمتکمر و باسن را با توجه به مدلتان اندازه اش را تغییر دهید و اگر خودتان مایل هستید که دور کمر و دور باسن شما جذب نباشد منهای ۸ سانتی متر نکنید.

الگو اساس را با توجه به اندازه های به دست آمده رسم بکنید.

از امتداد خط یقه به اندازه حلقه یقه پشت به بالا علامت بزنید و به سمت راست خطی افقی، عمود بر خط عمود رسم بکنید.بین ۱۰ الی ۱۲ سانتی متر به سمت راست خط بکشید.و از انتهای خط به اندازه ۱ الی ۱.۵ سانتی متر به بالا علامت بزنید تا یقه روی تن کشیده نشود و به ابتدای خط صفر بکنید.

از انتهای خط با خط کش به خط باسن در خط مرکزی جلو خطی صاف رسم بکنید.

برای برش الگو روی پارچه به اندازه ۱ سانتی متر دور تا دور زاپاس بزارید و پارچه را برش بزنید.

الگوی پشت هیچ تغییری نمی کند.در الگو جلو به اندازه یقه پست که بالا رفتیم پشت یقه است و باعث می شود چون برش در کمر وجود دارد کمی بازی یقه زیاد می شود این مقدار پشت یقه ای که ما اضافه کردیم برای پشت یقه باعث می شود که از بازی یقه جلو گیری کند و حالت گره نیز خوش فرم تر شود.

  آموزش دوخت شومیز پشتکدار

بعد از برش اولین کاری که می کنید این است که خط مرکزی پشت رابدوزید.سپس خط لبه یقه را دور تا دور یک سانت به داخل برگردانید و آن را تمیز دوزی بکنید منتها قسمت پایین لباس را کمی با قیچی گرد کنید تا جلوی لباس خوش فرم تر بایستد.

سپس برش قسمت کمر راکه ایجاد کرده بودیم را تا ۱.۵ سانتی متر مانده به انتها بدوزید.برای دوخت طرف مقابل برش، قبل از اینکه بدوزید ابتدا مانند ویدیو یک قسمت برش را از آن ۱.۵ سانتی متری که ندوختیم رد بکنید سپس برش را کاملا روی هم قرار دهید و مثل طرف مقابل تا آنجایی که با چرخ راحت می توانید بدوزید دوخت بروید.

سپس با دست گره را مرتب کنید و قسمت های باز گره را با دست پس دوزی کنید یااگر زیاد باز نبود می توانید ندوزید.

تنها کاری که مانده برای اتمام این لباس این است که شما پارچه قسمت پشت را نیز روی جلو قرار دهید و پهلو و خط سرشانه  را دوخت بروید.

و خط یقه پشت را بدوزید سپس آستین را به بالاتنه وصل کنید.

لباس زیبای شما آمده پوشیدن است.

بیشتر بخوانید : آموزش دوخت بلوز مجلسی یقه سه سانت

پارچه مناسب برای این مدل لباس

این مدل بر روی الگوی پایه کش طراحی و اجرا می شود. پارچه مناسب برای این مدل پارچه های کشی و ریزش دار همچون ریون میباشد.این مدل بدلیل داشتن گره بر روی شکم و کمر مناسب برای افرادی با شکم بزرگ نیست.

  آموزش دوخت بلوز چپ و راستی

ویدیوی آموزش دوخت بلوز گره ای روی کمر

گردآوری : هانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *