آموزش دوخت توربان

آموزش دوخت هدبند

انواع توربان

این روز ها یکی از اکسسوری هایی که به شدت ترند شده  و طرفداران مخصوص خود را دارد میشود به  انواع کلاه ها ،توربان و هدبند ها اشاره کرد که به صورت تکی و یا همراه شال و روسری قابل استفاده می باشند.

در این آموزش به دوخت یک نوع هدبند که در بالای آن دارای گره می باشد اشاره شده است که شما می توانید به راحتی  و بدون نیاز به مهارت در خیاطی با استفاده از پارچه های کناری یک هد بند زیبا و شیک داشته باشید.

برای این هد بند می توان از پارچه کشی و  پارچه های معمولی استفاده کرد .در صورتی که از پارچه معمولی (غیر کشی )استفاده شود باید پشت هد بند کش دوزی شود که در آموزش های بعدی به این نوع از هدبند اشاره خواهد شد اما در این ویدئو نمونه ی بدون کش دوزی آموزش داده شده است.

آموزش دوخت هدبند

برای هد بند گره ای چه میزان پارچه لازم است؟

پارچه ی مورد نیاز بستگی به میزان پهنای دلخواه برای هدبند شما دارد ،مثلا اگر پهنای دلخواه شما ۱۰ سانت است این ۱۰ سانت دو برابر در عرض می شود پس پارچه ای با عرض ۲۰ سانت مورد نیاز است.

در مرحله اول باید دور سر (قسمتی که هد بند روی آن قرار می گیرد) اندازه گیری شود که معمولا ۵۷ تا ۶۰ سانت می باشد.

  آموزش دوخت توربان نامزدی و مهمانی

که اینجا ۶۰ سانتی متر در نظر گرفته می شود.

برای پارچه ی کشی چون پارچه کش می آید باید این ۶۰ سانت تمام شده باشد پس مثلا ۵۵ سانت طول نوار هدبند گرفته شود که وقتی کش می آید نهایتا ۶۰ سانت شود.

توجه شود که پارچه چقدر کش می آید.

در حالت عادی لباس در راستای ترکی برش داده می شود اما برای  این هد بند  می تواند در راستای ترکی نباشد چرا که کشسانی بیشتر دارد و به کار ما بیشتر می آید.

پارچه را دولا کرده به طوری که ترکی پارچه روی هم باشد و روی پارچه ها به هم باشد سپس روی پارچه ی دولا مستطیلی به طول ۵۵ و عرض ۲۰ سانت همرای ۱ تا ۲ سانت اضافه دوخت در نظر گرفته شده وعلامت زده شود.

سپس دور تا دور کار را سنجاق زده تا دو نوار با ابعاد یکسان بریده شود .

حالا پارچه ها را به طور جداگانه از طول تا زده و دولای باز آن ها را  به اندازه ی یک سانت زاپاس دوخت زده شود.

پارچه های کشی با چرخ مخصوص به نام چرخ میان دوز دوخته می شود تا کاملا دوخته شود سپس نوار ها باید برگردانده شود اگر باریک باشد بهترو راحت تر است با یک سنجاق برگردانده شود اما اگر پهن باشد مشکلی ندارد.

  آموزش دوخت توربان مدل دونات

حالا وقتی برگردانده شد درز دوخته شده برای آنکه در وسط پارچه بیفتد و حرکت نکند و به رو بیاید باید با اتو کاملا پرس شود.

در مرحله بعدی یکی از نوار ها را به صورت اوریب مقابل خود قرار داده به طوری که درز آن به رو باشد و دیده شود و نوار دیگر طوری ضربدری روی آن قرار گیرد که درز آن به زیر باشد.

آموزش دوخت هدبند

بیشتر بخوانیم : مدل های جدید و زیبای اکسسوری مو

حال دو لبه هر نواربدون آنکه پیچ بخورد به هم رسانده  شود طوریکه در وسط دو نوار به هم گره بخورد.

حالا باید لبه های نوار چرخ شود.

می توان دو لبه هر نوار جداگانه دوخته شود سپس به نوار دیگر متصل شود یا اینکه هر ۴ لایه ی نوار باهم زیر چرخ رفته و دوخت زده شود.

برای پاک دوزی یا سر دوز شود یا وقتی از محکم بودن دوخت اطمینان حاصل شد،لب به لب با دوخت قیچی شود.

برای دوخت حواستان باشد که روی کار معلوم باشد و دوخت لبه های نوار به زیر کار بیفتد.

آموزش دوخت هدبند

ویدئوی آموزش دوخت هدبند

فیلم‌های آموزشی خیاطی، با گام به گام و با دقت بیشتر، به شما در یادگیری مهارت خیاطی کمک می‌کنند. این فیلم‌ها جزئیات مراحل مختلف خیاطی را از طراحی الگو و برش قطعات تا دوخت، درپوش و تزئینات به شما آموزش می‌دهند. با تماشای این فیلم‌ها می‌توانید پروژه‌های خیاطی خود را با کیفیت بالاتری انجام داده و نکات مهمی درباره انتخاب پارچه، استفاده از ابزار خیاطی و فنون تزئینی را یاد بگیرید.

  آموزش دوخت توربان با تزیین گل

گردآوری هانیه

بنرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *