آموزش دوخت پیراهن

آموزش دوخت پیراهن تابستانی یقه هفت حلزونی

آموزش دوخت پیراهن تابستانی یقه هفت حلزونی | شیک و پیک

اگر چه خرید لباس مجلسی یکی از لذت بخش‌ترین کارهای دنیاست اما نمی‌توان از دشواری‌های آن نیز صحبتی نکرد. انتخاب یک لباس مجلسی مناسب به فاکتورهای بسیار زیادی وابسته است. برای مثال لباس مجلسی مخصوص یک مهمانی شب با لباس مجلسی تولد دوستانه تفاوت بسیار زیادی دارد یا حتی ممکن است که لباس مجلسی مدنظر شما متناسب با فرم بدنتان نباشد و نتواند ظاهر زیبایی برای شما به وجود آورد. انتخاب مدل مناسب لباس مجلسی، بدون اغراق یکی از تاثیرگذارترین فاکتورها برای داشتن یک استایل جذاب است. در این مقاله انواع مدل‌های لباس مجلسی چپ و راستی را با هم بررسی می‌کنیم. پس اگر به مهمانی یا عروسی دعوت شده‌اید و قصد خرید لباس مجلسی چپ و راستی مناسبی را دارید، این نوشته را تا آخر بخوانید.

در سال ۲۰۲۰ یکی از مدل‌هایی که در بلوزهای مناسب برای استایل کژوال و همچنین استایل رسمی‌تر خیلی مورد توجه قرار گرفت و تمام بازار مد و پوشاک را تحت تاثیر قرار داد، مدل چپ و راستی یا مدل دراپه بود. شومیزها و بلوزهای دراپه یا چپ و راستی از آغاز سال ۲۰۲۰ به طور چشم‌گیری همراه استایل ما بودند و این همراهی تا آخرین فصل ۲۰۲۰ نیز همچنان ادامه دارد. بنابراین در میان ترندهای استایل روزانه و رسمی سال جاری شومیزها و بلوزهایی را می‌بینید که با پارچه‌های حریر، کرپ، ساتن و حتی بافت‌های ریز و درشت برای فصول سردتر با مدل چپ و راستی نبض بازار پوشاک را در دست گرفته‌اند. این دراپه‌های جذاب یکی از نکات مثبت و قابل توجهشان این است که هم برای شما استایل شیک و روزمره‌ای می‌سازند و هم با ترکیب شدن با یک شلوار یا دامن رسمی می‌توانند به عنوان یک لباس مجلسی شیک همراه شما باشند. چند نمونه از شومیزهای چپ و راستی را به نمایش خواهیم گذاشت.

  آموزش دوخت پیراهن رسمی

امسال طراحان با نمایش لباس‌های چرم در انواع مدل‌های جذاب، جسورانه و آیتم‌های شگفت‌انگیز زنانه‌، تصور ما را از آنچه چرم می‌تواند با ظاهرمان انجام دهد را دو چندان بهتر کردند. لباس‌های مجلسی چرم همیشه جلوه خاص خود را دارند و بی‌شک بهترین انتخاب برای عالی به نظر رسیدن شما در یک مهمانی هستند.

یکی از مدل‌های زیبای لباس چرمی، لباس مجلسی چپ و راستی از برند الکساندر مکوئین «Alexander McQuee» است. این برند چند لباس به شدت متحیرکننده با استفاده از چرم‌های رنگی در فشن‌شو خود به نمایش گذاشت. یکی از مدل‌ها بالاتنه چپ و راستی دو رنگ دارد اما طراحی مدل بعدی به این صورت است که دو سمت لباس روی هم قرار می‌گیرد و با کمربندی نسبتا پهن بسته می‌شود. استفاده از این اکسسوری به همراه لباس‌های چپ و راستی، همیشه باعث بهتر نشان دادن قوس کمرتان می‌شود. شما می‌توانید از نیم بوت مشکی ورنی و کیف‌های دستی چرمی برای کامل کردن استایل‌تان استفاده کنید.

مشخصات لباس:

این لباس یقه  هفت چپ و راستی دارد. روی یقه والان حلزونی دارد.

دامن پیراهن نیم کلوش است. و آستین بلند مچ دار دارد. وقسمت سرشانه و مچ چین دارد. پشت لباس زیپ میخورد.

الگوی بالاتنه جلو و پشت را آماده بکنید در الگو جلو از قسمت سرشانه به اندازه ۱ سانتی متر داخل بشوید. و از قسمت خط مرکز جلو روی خط کمر به اندازه یک دوم فاصله سینه و به بازی یقه ۱ سانتی متری متصل بکنید.

  آموزش دوخت بلوز زنانه

بیشتر بخوانید : آموزش دوخت (یقه راهبی، یقه انگلیسی چین‌دار، یقه فانتزی چین‌دار)

الگوی دوخت پیراهن تابستانی یقه هفت حلزونی

در قسم پایین به اندازه ۱ سانتی متر به بالا علامت بزنید به خاطر اینکه لقی یقه را گرفته باشید. از نوک سینه نیز ساسونی به اندازه یک سانتی متر به خط مرکزی جلو رسم بکنید. و لقی دیگری نیز ۴-۵ سانتی متر پایین تر از یقه رسم بکنید.

برش عصایی را طراحی بکنید.

برای الگوی پشت نیز به اندازه ای که از سرشانه جلو به  داخل علامت زده اید برای پشت نیز علامت بزنید.

برای الگوی دامن از الگوی دامن نیم کلوش استفاده بکنید. که فرمول دامن نیم کلوش یک سوم دور کمر است. والان حلزونی را به پهنای دلخواه علامت بزنید و روی قسمت هفت یقه بدوزید.

آستین پیراهن

به دلیل اینکه بالای آستین چین دارد به حلقه آستین به اندازه ۴-۵ سانتی متر علامت بزنید.

۲.۵ سانتی متر از سمت راست و ۲.۵ سانتی متر از چپ علامت بزنید. و به زیر آستین متصل بکنید. اندازه ی مچ که حدود ۳-۴ سانتی متر است را از قد آستین کم بکنید.

به پشت لباس زیپ بدوزید.

آموزش دوخت پیراهن تابستانی یقه هفت حلزونی

یقه حلزونی این پیراهن بر روی یقه هفت سوار می­ شود. یقه حلزونی مناسب برای افراد با سینه بزرگ نمی باشد. پیراهن کلوش برای افراد با اندام متفاوت مناسب است و باعث کشیده دیده شدن اندام می ­شود. پارچه­ های نخی گلدار گزینه بسیار مناسبی برای این مدل در فصل تابستان است و در صورت تمایل حریر ژورژت ­های گلدار قابلیت تبدیل این الگو به لباس مجلسی را دارد.

  آموزش دوخت تونیک راحتی

 آموزش دوخت پیراهن تابستانی یقه هفت حلزونی

با تماشای فیلم‌های آموزش خیاطی، به آسانی مهارت‌های جدید خیاطی را خواهید آموخت. این فیلم‌های آموزشی به شما روش‌های متنوع دوخت لباس‌ها را آموزش می‌دهند و بهترین بخش آن این است که شما قادر خواهید بود لباس‌هایی که همیشه تمایل داشتید را به صورت خودتان بدوزید.

گردآوری : هانیه

دوخت روسری مربع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *