آموزش دوخت پیراهن

آموزش دوخت پیراهن یقه قایقی چین دار

آموزش دوخت پیراهن یقه قایقی چین دار | شیک و پیک

مشخصات پیراهن

دامن  پیراهن خمره ای است. شت پیراهن زیپ میخورد. آستین حریر بلندی دارد که حدود ۷  سانتیمتر مچ دارد.

الگوی دوخت پیراهن یقه قایقی چین دار

از پایین دامن به اندازه ۲-۳ سانتی متر ازپهلو کم بکنید و به خط  باسن بزرگ صفر بکنید.

درالگو جلو از سرشانه به اندازه ۳-۴ سانتی متر داخل بشوید.

از خط مرکزی جلو به اندازه ۳ سانتی متربه  پایین علامت بزنید.

برای الگوی پشت نیز از سرشانه به اندازه ۳-۴ سانتی متر و از خط مرکزی پشت به اندازه ۳ سانتی متر به پایین علامت بزنید. از خط کاروربه اندازه ۶- ۸ سانتی متر به پایین علامت بزنید.و یک هلالی رسم بکنید. سپس برش عصایی را رسم بکنید.

پنس سرشانه و لقی ها را بگیرید.

برای خط مرکزی جلو دو خط موازی رسم بکنید و این دو خط را برش بزنید و اوازمان بدهید حدود ۲ سانتی متر و این اوازمان ها را به چین تبدیل بکنید.

برای سجااف پشت یقه نیز به اندازه ی ۵ سانتی متر داخل بشوید و سجاف را رسم بکنید.

آستین پیراهن

مچ آستین این پیراهن حدود ۸-۱۰ سانتی متر است این مقدار را از قد آستین کم بکنید.

آستین را به ۳ قسمت تقسیم بکنید. این خط ها را تا بالا حدود یک میلی متر برش نزنید و بگذارید ۱ میلی متر بماند تا از هم جدا نشود.

  آموزش دوخت سارافون گوشه دار

بین هر برش را به اندازه ۵-۷ سانتی متر اوازمان بدهید. روی حریر برش بزنید و قسمت پایین لباس را چین بدهید و به مچ لباس متصل بکنید.

الگو جلو را روی دولای بسته قرار بدهید و قسمت اشکی را برش بزنید.

بیشتر بدانید : آموزش دوخت پیراهن تابستانی یقه هفت حلزونی

لباس مناسب برای اندام های چاق و کوتاه :

پارچه مناسب : برای اشخاص چاق لباس یکپارچه و یک رنگ مناسب است. پارچه ساده ، پارچه طرح دار ریز، پارچه راه راه عمودی،پارچه های نرم و انعطاف پذیر ، پارچه های کتان ، نخی وکنفی این افراد را لاغرتر نشان می دهد. همچنین رنگ های تیره مانند سرمه ای ،قهوه ای، زرشکی تیره، سبز یشمی و مشکی رنگ های مناسبی است. در هیکل های چاق لباس باید قدری چسبان باشد. لباس باید خطوط عمودی داشته باشد. برش ها یا پیلی هایی که داده می شود بهتر است از بالا  یا از زیر ناحیه برجسته و چاق شروع شود.

مدل مناسب :مدل برای لباس این افراد باید بدون کمربند، آستین های بلند و باریک ، یقه های ساده، کت های نسبتا کوتاه با دامن های یکرنگ، لباس های راسته بدون چین و لباس های جلو دکمه دار باشد.

لباس مناسب برای اندام های بلند و لاغر:

پارچه مناسب: پارچه های شفاف ، پارچه هایی که به هیکل نمی چسبد، پارچه راه راه افقی،پارچه طرح درشت و پارچه حاشیه دار

  آموزش دوخت سارافون یقه دراپه

مدل مناسب : لباس های شل و راحت، خطوط عرضی در برش لباس، کمربندهای پهن، کت و دامن کوتاه( دامن کوتاه و کت بلند) ، برش از خط کمر، دامن دورچین، دامن کلوش، یقه های کوتاه و پهن، دراپه های دورچین و مچی، آستین کیمونو، جیب های دوخته شده از رو، جلیقه کمی پایین تر از کمر، کت های شل و گشاد  مدل های مناسب برای اندام های بلند و باریک است.

آموزش دوخت پیراهن یقه قایقی چین دار

این مدل پیراهن بواسطه خمره ­ای بودن، پایین­ تنه را بزرگتر نشان می­دهد. لذا مناسب برای افراد با پایین ­تنه بزرگ نمی  باشد. یقه قایقی برای افرادی با گردن کوتاه و بالاتنه بزرگ خیلی مناسب نیست. استفاده از حریر برای استین سلیقه ­ای است. این مدل آسیتن با حریر نمای زیبایی به لباس می­دهد. پارچه مناسب برای این پیراهن انواع کرپ و پارچه­ های کشی است.

ویدیوی آموزش دوخت پیراهن یقه قایقی چین دار

با تماشای فیلم‌های آموزش خیاطی، به آسانی مهارت‌های جدید خیاطی را خواهید آموخت. این فیلم‌های آموزشی به شما روش‌های متنوع دوخت لباس‌ها را آموزش می‌دهند و بهترین بخش آن این است که شما قادر خواهید بود لباس‌هایی که همیشه تمایل داشتید را به صورت خودتان بدوزید.

گردآوری : هانیه

دوخت روسری مربع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *