آموزش دوخت کیف

آموزش دوخت کیف زیپی شارژر

آموزش دوخت کیف زیپی شارژر

در این آموزش به آموزش کیف دایره‌ای شارژر به قطر ۱۰ و ارتفاع ۷ سانت اشاره شده است که به آسانی می‌توانید بدون هیچ الگوی خاصی یه کیف کوچک برای سرو سامان دادن به هندزفری و شارژر خود استفاده کنید.

مراحل دوخت کیف زیپی شارژر

موارد مورد نیاز

۱-دوعدد پارچه اصلی مربع به ابعاد ۱۰ سانت و دو عددآستر به همین مقدار

۲-دو عدد نوار به اندازه‌ی دور تا دوردایره و دو عدد آستر به همین میزان

۳-یک عدد زیپ به اندازه ی نوار‌ها

۴-بندینک (مربعی به ابعاد ۵ در ۶ سانت)

‌۵-قفل

۶ – لایی به اندازه‌ی دایره ها

در ابتدا ازلایی استفاده کنید و دو دایره به قطر ۹ و نیم سانت در بیاورید.

سپس آن را روی پارچه‌های مربعی که به اندازه‌ی قطر دایره بود بگذارید و آن را اتو کنید تا به پارچه بچسبد،بعد آن را با حاشیه‌ی حدود ۱ سانت قیچی کنید.

حال آسترها را با همین قطر روی پارچه اصلی فیکس کنید و آن ها را به اندازه‌ی نیم سانت دوخت ساده بزنید .

پارچه‌هایی که به‌صورت دایره‌ای دوخته شده‌اند را از وسط دوبار تا کنید و هربار که از هرطرف تا کردید از کنار اضافه دوخت چرت بزنید تا ربع های کار را مشخص کرده باشید.

  آموزش دوخت کیف کمری

برای اتصال قفل به کیف باید یک پارچه مستطیلی به ابعاد ۵ سانت در ۶ سانت داشته باشید، آن را طوری تا کنید تا اضافه دوخت آن پوشیده شود سپس حلقه‌ی قفل را از آن رد کنید و به یکی از دایره های دوخته شده از رو دوخت بزنید .

بیشتر بخوانید : آموزش دوخت کیف آرایشی

حالا بر حسب اندازه‌گیری هایی که دور حلقه‌ی دایره انجام شد که به اندازه ی ۲۷ در ۶ سانت و ۲۷ در ۴ سانت  است (از هر کدام از سایز های گفته شده دو نوار از آستر و پارچه‌ی اصلی قیچی کنید)

همچنین یک مربع(یک آستر و یک پارچه اصلی) به ابعاد ۷ در ۹ سانت نیز آماده و قیچی کنید.

همچنین لایی هایی به ابعاد( ۲۵ در ۴ سانت و ۲۵ در ۲) سانت و( ۵ در ۷ )تهیه کنید، روی پارچه‌ها بگذارید و اتو کنید.

حال وقت آن است که زیپ ۲۵ سانتی را به نوار هایی که آماده شده است متصل کنیم .

وسط نوار ها، آستر ها  و زیپ را پیدا کنید و آن‌ها را بر هم طوری منطبق کنید که روی آستر و پارچه اصلی به هم باشد و زیپ مابین این دو قرار بگیرد به‌گونه‌ای که روی زیپ به روی پارچه باشد.

  آموزش دوخت کیف نمدی دوشی

حال این سه لایه را به اندازه‌ی ۱ سانت و لب به لب با زیپ(زیپ باز باشد و هنگامی‌که به انتهای آن را رسید زیپ را ببندید) دوخت بزنید.

برای آنکه محکم کاری انجام شود دو پارچه را برگردانید و از رو، لب به لب با زیپ یک دوخت انجام دهید.

برای طرف مقابل نیز همین کار را دقیقا انجام دهید.

بعد از آن نوار های مربعی کوچکی را که آماده کرده بودیم در انتهای زیپ قرار دهید و دوخت بزنید سپس کار را برگردانید و از روی آن یک دوخت ساده بزنید تا محکم کاری شود.

نواری که آماده شده را طوری از رو تا بزنید که آستر نوار کوچکی که در انتهای نوار دوخته بودیم آزاد باشد و فقط پارچه‌ی اصلی را دوخت را به ابتدای نوار دوخت بزنید.

حالا آستری که انتهای کار آزاد بود را کمی تا بزنید تا پاک‌دوزی شود سپس از رو دوخت بزنید.

حالا دو طرف نوار را که آزاد بود را چرخ کنید.

دو نوار به اندازه‌ی ۳۵ در ۴ سانت آماده کنید و آن را از رو بر پارچه‌ی آستری در دو طرف زیپ منطبق کنید و چرخ زنید سپس دور تا دور کار را با قیچی چرت دهید.

حال وقت آن است که صفحه های دایره‌ای را به بدنه متصل کنید.

  آموزش دوخت جامدادی

نوار دومی را که دوختید به گونه‌ای برگردانید تا اضافه دوخت های دو صفحه دایره‌ای را بپوشانید و دوخت بزنید، سپس کار را به‌طور کامل به رو برگردانید .

کیف های کوچک زیپی مناسب برای شارژر و هندزفری است. می توانید از این کیف برای ساماندهی سیم و کابلهای لوازم الکتریکی خود استفاده کنید.

ویدئوی آموزش دوخت کیف زیپی شارژر

فیلم‌های آموزشی خیاطی، با گام به گام و با دقت بیشتر، به شما در یادگیری مهارت خیاطی کمک می‌کنند. این فیلم‌ها جزئیات مراحل مختلف خیاطی را از طراحی الگو و برش قطعات تا دوخت، درپوش و تزئینات به شما آموزش می‌دهند. با تماشای این فیلم‌ها می‌توانید پروژه‌های خیاطی خود را با کیفیت بالاتری انجام داده و نکات مهمی درباره انتخاب پارچه، استفاده از ابزار خیاطی و فنون تزئینی را یاد بگیرید.

گردآوری هانیه

دوخت روسری مربع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *