آرایشی

آموزش مانیکور ناخن در خانه

مانیکور ناخن

 

چگونه می توان در خانه مانیکور انجام داد؟

یک مانیکور تاثیر گذار بیش از سوهان زدن ناخن ها و پوشاندن آن ها با لاک ناخن است و این یک کار استادانه است.درست همان طور که شما از صورت خود مراقبت می کنید. شما می توانید مانیکور در خانه را خودتان به راحتی انجام دهید و این یک راهنمای ساده است که می توانید از آن پیروی کنید تا بتوانید در خانه ناخن هایتان را مانیکور کنید.

۱۰ گام ساده برای مانیکور آسان در خانه

آموزش گام به گام مانیکور ناخن

گام ۱:جمع آوری همه ابزارهای ضروری

قبل از اینکه شروع کنید، تمام لوازم مانیکوری را که نیاز دارید جمع کنید و این ها چیزهایی هستند که شما نیاز خواهید داشت:

  •  پاک کننده لاک ناخن
  •  پنبه
  •   بافر ناخن
  •   ناخن گیر و پوشر کوتیکول
  •  گیره کوتیکول و روغن کوتیکول
  •   مرطوب کننده دست
  •   لاک ناخن بیس
  •  لاک ناخن دلخواه
  •  برق ناخن

 

ابزار مانیکور در خانه

گام ۲:حذف هر گونه لاک با پاک کننده های لاک ناخن:

برای شروع، لاک ناخنی که دارید را پاک کنید و از پاک کننده لاک ناخن غیر استونی و پد های پنبه ای خود استفاده کنید.

پاک کننده های لاک غیر استونی ناخن پوست اطراف ناخن هایتان را خشک نمی کنند و پاک کننده های استونی لاک ناخن بسیار سریع تر کار می کنند اما همانطور که دنیای مد نمناک اشاره کرده است می توانند به ناخن های شما آسیب برسانند و اگر از پاک کننده لاک ناخن بیش از یک بار در ماه استفاده شود، بهتر است از پاک کننده غیر استونی استفاده کنید.

گام ۳:گرفتن و سوهان کشی ناخن:

از ناخن گیر برای اصلاح ناخن های خود استفاده کنید و از خیلی کوتاه کردن آن ها اجتناب کنید و سپس از سوهان ناخن برای شکل دادنشان استفاده کنید و اگر می خواهید آن را ساده نگه دارید، ناخن های مربعی شکل با لبه های گرد و یا ناخن های بیضی ساده بهترین انتخاب هستند.

  آموزش تکنیک های ساده کانتور صورت

هنگام سوهان کشی ناخن ها آرام باشید و از کشیدن سوهان با زور بیش از حد خودداری کنید و ازسوهان کشی خیلی کوتاه آنها اجتناب کنید و فقط خطوط و لبه های زبر را که در پشت ناخن به جا مانده اند را درست کنید و از یک بافر ناخن کمی ساینده برای تمیز کردن نوک ناخن خود استفاده کنید و با این حال، ناخن های خود را بیش از حد نرم نکنید چون در غیر این صورت لاک ناخن به ناخن های شما نمی چسبد.

 

مانیکور ساده در خانه

گام ۴:خیساندن ناخن ها (و دست ها):

این آرامش بخش ترین بخش این فرآیند است. یک کاسه شیشه ای بزرگ بردارید (به اندازه کافی بزرگ برای قرار دادن کف دست) و آن را با آب گرم پر کنید و سپس شامپو بچه یا یک تمیز کننده ملایم را اضافه کنید و برای چند دقیقه (حداکثر ۳ دقیقه) دست هایتان را در آن قرار دهید و بخیسانید.

خیس کردن کوتیکول به نرم کردن ناخن ها کمک می کند و آن ها سلول های مرده و کثیف را از بین می برند و از برس ناخن نرم برای تمیز کردن ناخن ها و پوست اطراف آن ها برای پاک کردن هر گونه اثر کثیفی استفاده کنید و فراموش نکنید که زیر ناخن هایتان را هم بکشید و از خیس کردن ناخن ها و دست خود اجتناب کنید چون می تواند به آن ها آسیب برساند.

گام ۵:استفاده از کرم کوتیکول و آماده سازی کوتیکول ها:

ناخن های خود را پاک کنید و کمی کرم کوتیکول را روی ناخن های تان ماساژ دهید و سپس از یک پوشر کوتیکول استفاده کنید تا کوتیکول اطراف را به آرامی هل دهد و فقط فشار زیادی اعمال نکنید چون ممکن است کوتیکول اطراف را زیاد فشار داده و به ناخن های شما آسیب برساندو این کار همچنین احتمال ابتلا به عفونت را افزایش می دهد.

  # چند راه حل ساده برای درمان ناخن‌های شکننده و خشک

زمانی که کوتیکول ها تمیز شدند، کرم اضافی را از روی ناخن های خود پاک کنید و اگر از کرم کوتیکول استفاده نمی کنید، می توانید کمی از گیره کوتیکول برای تمیز کردن کوتیکول ناخن خود استفاده کنید.

گام ۶:استفاده از مرطوب کننده دست:

دستان خود را با مرطوب کننده دست ماساژ دهید و از کرم غلیظ و مغذی برای رطوبت رسانی قوی استفاده کنید، به خصوص روی انگشتان خود و اطراف ناخن های تان تمرکز کنید و اگر بخواهید حتی می توانید قبل از اعمال مرطوب کننده، دستان خود را در آب گرم به مدت ۳۰ ثانیه بخیسانید.

 

استفاده از مرطوب کننده در مانیکور

گام ۷:آماده سازی ناخن ها برای لاک زدن:

در صورتی که مرطوب کننده زیادی روی آن ها وجود داشته باشد، لاک ناخن به ناخن های شما نمی چسبد. پس باید آن را پاک کنید و بنابراین یک تکه پنبه بردارید و یا یک پاک کننده لاک بردارید و ناخن هایتان را پاک کنید.

گام ۸:اعمال یک لاک بیس نازک:

از لاک ناخن شفاف به عنوان یک پوشش پایه استفاده کنید و شما حتی می توانید از لاک ناخن سفید به عنوان یک پوشش پایه استفاده کنید تا رنگ لاک ناخن خود را برجسته تر کنید. این کار مانع از لکه دار شدن ناخن هایتان می شود (به خصوص اگر سایه هایی با رنگ های قرمز یا آبی زده باشید). هم چنین یک پوشش پایه دیگر به لاک ناخن بیشتر کمک می کند.

  میکاپ کلاسیک پرطرفدارترین نوع میکاپ در جهان

گام ۹:استفاده از لاک رویی:

هنگامی که پوشش پایه خشک شد، یک لایه نازک از لاک ناخن مورد علاقه خود را روی آن اعمال کنید. قبل از اعمال لاک ناخن، شیشه لاک را بین دو دستتان بچرخانید و از تکان دادن آن خودداری کنید زیرا این کار حباب های هوایی را در آن ایجاد خواهد کرد که به سختی می تواند به ناخن های شما بچسبد.

به صورت نوارهای عمودی لاک بزنید، از پایه ناخن به سمت نوک بروید و قبل از اعمال یک لایه دیگر، بگذارید که لایه قبلی خشک شود.

گام ۱۰:پایان کار با برق ناخن:

زمانی که لاک ناخن شما خشک شد، آن را با استفاده از لایه دیگری از برق ناخن به پایان برسانید.

این لایه، لاک ناخن را از ترک خوردن و پوسته پوسته شدن محافظت می کند و علاوه بر این، اگر هر گونه طرحی را انجام داده باشید، این پوشش از آن محافظت خواهد کرد.

برای اینکه مانیکور خود را تمام کنید، مرطوب کننده را روی دست ها و ناخن های خود بمالید و بدانید که مرطوب نگه داشتن آن ها برای سالم نگاه داشتن شان بسیار ضروری است.

مرحله آخر در مانیکور ناخن در خانه

مرحله آخر در مانیکور ناخن در خانه

اشتباهاتی که هنگام انجام مانیکور در خانه باید از آن ها اجتناب کنید:

  1. گرفتن ناخن ها:

اگر در حال حاضر ناخن ها کوتاه هستند، از بریدن ناخن های خود خودداری کنید و فقط آن ها را سوهان کشی کنید و اگر ناخن های شما بسیار بلند هستند، از نیمه راه آن ها را ببرید و سپس به اندازه طول دل خواه خود دراورید و بدانید که خیلی کوتاه بودن ناخن هایتان ظاهرشان را زشت می کنند.

  1. از اصلاح کردن کوتیکول ها خودداری کنید:

همه ما پوست کوتیکول داریم. لازم نیست آن ها را به طور کامل حذف کنید و فقط آن ها را هل دهید.

  ترندهای آرایشی 2021

اگر فکر می کنید کوتیکول بیش از اندازه ای دارید، سعی کنید وقتی که دوش می گیرید آن ها را به عقب هل دهید و این کار به این دلیل است که ناخن های شما هنگام دوش گرفتن، نرم تر می شود و باعث می شود راحت تر بتوانید آن ها را عقب بزنید.

  1. از سوهان کشی ناخن ها با همه حرکات خودداری کنید:

این کار با ناخن های شما مبارزه می کند و آن ها را پوسته پوسته می کند.

سوهان فقط در یک جهت باید کشیده شود و بهتر است از یک گوشه شروع کنید و راه خود را تا انتهای دیگر با همان یک طرف پیش بروید.

  1. ناخن های خود را به طور کامل تمیز کنید:

قبل از زدن لاک ناخن، مطمئن شوید که ناخن های شما عاری از هرگونه مرطوب کننده، آب و یا کثیفی هستند و از پاک کننده لاک ناخن غیر استونی برای تمیز کردن کامل آن ها استفاده کنید.

  1. نکته های زدن لاک را فراموش نکنید:

اگر پولیش به درستی انجام نشود، در عرض چند روز از شروع ورقه ورقه خواهد شد.

بهترین راه برای دوری از این مشکل، انجام نکات مربوط به برق ناخن است و زمانی که برق ناخن را می زنید، انگشتان خود را بچرخانید تا بتوانید لبه ها را هم بزنید و نوک قلم را بردارید و نوک ناخن ها را هم بزنید.

زمانی که تکنیک درست را می دانید و لوازم پدیکور عالی را داشته باشید، انجام کار مانیکور در خانه نسبتاً ساده است و باعث صرفه جویی در زمان و پول می شود پس این مانیکور را در خانه خودتان امتحان کنید و از آن لذت ببرید.

منبع سایت نمناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *