استایل آقایان, انواع استایل مردانه, مد و استایل

استایل اسمارت کژوال مردانه ، استایلی که هر مردی باید از آن استفاده کند!

استایل اسمارت کژوال مردانه | لباس پوشیدن برای هر شخصی اولویت و پارامترهای متفاوتی دارد، بعضی افراد برایشان راحتی لباس اولویت و اهمیت ویژه‌ای دارد؛ اما برخی شیک بودن لباس جزو اولویت‌هایشان محسوب می‌شود.

مد برای مردانی که دوست دارند راحت بپوشند، اما در عین راحتی می‌خواهند کمی رسمی هم باشند، استایل اسمارت کژوال مردانه را معرفی می‌کند. در این استایل نیز آیتم‌های متفاوتی قرار می‌گیرید که به همه آنها در ادامه این مطلب می‌پردازیم.

استایل اسمارت کژوال مردانه چیست؟

قبلاً در تعریف استایل کژوال گفتیم که اگر به دنبال راحتی و در عین حال شیک پوشی هستید، استایل کژوال را انتخاب کنید. در استایل کژوال آیتم‌هایی مثل تی‌شرت، کتونی، شلوار جین، هودی و کوله جزو اساسی ترین موارد به حساب می‌آید. کژوال مردانه بهترین انتخاب برای استفاده روزمره، دیدار دوستان، دورهمی‌های نزدیک، پیاده روی، کافه گردی و … است.

حال اگر بخواهید انتخابی رسمی‌تر از تی‌شرت و کتونی داشته باشید؛ اما کت و شلوار هم نپوشید، به شما استایل اسمارت کژوال مردانه را پیشنهاد می‌کنیم. آیتم‌های اسمارت کژوال چیزی بین راحت و رسمی است؛ در واقع می‌توان آن را به عنوان استایلی نیمه رسمی شناخت. در ادامه در مورد چیدمان کمد لباس استایل اسمارت کژوال در فصل‌های بهار- تابستان و پاییز- زمستان خواهیم پرداخت.

  سبک لباس پسرانه برای زنان: اصول تامبوی

کمد لباس بهاره با استایل اسمارت کژوال مردانه

در فصل بهار و تابستان، زمانی که هوا رو به گرما می‌رود، لازم است که از لباس‌هایی با پارچه مناسب فصل استفاده کنیم و کمد لباس خود را تکانی اساسی دهیم. با ما همراه باشید تا یک کمد تابستانی با استایل اسمارت کژوال مردانه را بسازیم.

پولوشرت جایگزین تی‌شرت می‌شود

تی‌شرت فرمتی کژوال و راحت دارد و برای استایل کژوال مردانه و موقعیت‌های معمولی‌تر پیشنهاد می‌شود. حال اگر بخواهیم کمی از حالت کژوال به سمت اسمارت کژوال برویم، باید پولوشرت را جایگرین تی‌شرت کنیم. پولوشرت همان تی‌شرت است با این تفاوت که دارای یقه برگردان و دکمه می‌باشد. جنس پولوشرت معمولاً بافت سفت‌تری دارد و حتی در طراحی آن از جیب و نوارهای تزئینی نیز استفاده می‌شود.

از پولوشرت برای رفتن به موقعیت‌هایی همچون محل کار نیمه رسمی، قرارهای نیم روزی و نیمه رسمی و دیدار دوستان استفاده کنید.

پیراهن در استایل اسمارت کژوال مردانه

داشتن یک پیراهن در کمد لباس هر آقایی الزامی است. برای چیدمان کمد بر اساس استایل اسمارت کژوال از پیراهن‌های طرحداری مثل راه راه، گلدار، نقوش ریز و حتی پیراهن با آستین کوتاه می‌توانید استفاده کنید.

کت در استایل اسمارت کژوال مردانه

حضور یک کت می‌تواند یک استایل را از کژوال به اسمارت کژوال تبدیل کند؛ اما اینکه از چه کت و در کنار چه استایلی استفاده شود، نکته بسیار مهمی است. کت‌های تک و دارای یک دکمه با رنگ و طرح‌های مختلف می‌تواند گزینه خوبی برای داشتن یک استایل اسمارت کژوال مردانه باشد. برای ست کردن کت می‌توانید از پیراهن آستین کوتاه و یا حتی یک تی‌شرت هم استفاده کنید.

کفش

استفاده از کتونی و اسنیکرز برای استایل کژوال انتخابی بسیار هوشمندانه است؛ اما در این جا نیز می‌توان با داشتن یک یا دو آیتم رسمی از کتونی و اسنیکرز نیز برای استایل اسمارت کژوال مردانه استفاده کرد. کفش‌های اسپرت و لوفر‌ها نیز در این استایل جای می‌گیرد.

  بهترین و به روزترین پیشنهادها برای خرید مانتو برای افراد چاق

کیف اسمارت کژوال مردانه

در انتخاب کیف محدودیت ندارید؛ اما پیشنهاد می‌کنم از کیف چرم رو دوشی، اداری، مسنجر و دستی استفاده کنید. کیف‌ کمری معمولاً در اندازه کوچک طراحی می‌شود و برای رفتن به محیط اداری، قرار کاری و یا مکان‌هایی که نیازمند یک کیف همراه و کاربردی هستید، گزینه مناسبی می‌باشد. همین طور استفاده از  کیف اداری و مسنجر برای مکان‌هایی که نیاز به حمل کردن وسایل بیشتری است، توصیه می‌کنم.

شلوار

در استایل اسمارت کژوال مردانه استفاده از شلوار جین خیلی توصیه نمی‌شود؛ چراکه ماهیت شلوار جین کژوال است و برای موقعیت‌های روزمره کاربرد بیشتری دارد. اما اگر به شلوار جین علاقه مند هستید، می‌توانید از شلوار جین بدون زاپ و پارگی و در اندازه بلند استفاده کنید. پیشنهاد عالی‌تر برای داشتن استایل اسمارت کژوال مردانه، شلوارهای پارچه‌ای است.

شلوار پارچه‌ای فاق بلند گلاسیک به همراه یک کت تک دکمه و کفش آکسفورد یک اوت فیت جذاب را برایتان فراهم می‌کند. با انتخاب این اوت فیت می‌توانید در موقعیت‌هایی مثل قرار کاری، جلسات مهم، محل کار و قرار اول حاضر شوید.

کمد لباس زمستانی با استایل اسمارت کژوال مردانه

برای داشتن یک کمد لباس زمستانی اسمارت کژوال گزینه‌هایی مثل ترنچ کت، کاپشن و هودی اضافه می‌شود که در ادامه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

  10استایل جذاب و لاکچری با پیراهن تیره مردانه

ترنچ کت مردانه

ترنچ کت‌ها معمولاً از جنس پنبه و گاباردین هستند، دارای دو ردیف دکمه و یک کمربند که در اندازه‌های بلند و کوتاه طراحی ‌می‌شوند. گاباردین جنسی سبک و لطیف دارد و برای روزهای بارانی فصل پاییز انتخاب خوبی است. ترنچ کت مردانه به ظاهر شما استایلی کلاسیک می‌بخشد و انتخاب بسیار خوبی برای قرارها و موقعیت‌هایی است که نه می‌خواهید خیلی راحت و نه خیلی رسمی باشید.

برای حضور در موقعیت‌های نیمه رسمی و مهم‌تر می‌توانید زیر ترنچ کت، از یک کت تک و شلوار پارچه‌ای استفاده کنید و اما برای موقعیت‌های نیمه رسمی و راحت‌تر زیر ترنچ کت، از یک پیراهن ساده، پلیور و یا بافت استفاده کنید.

 کاپشن در استایل اسمارت کژوال مردانه

در روزهای سرد زمستان، داشتن یک کاپشن ضروری است. معمولاً لباس‌های زمستانی قیمت بالایی دارند، به همین دلیل در خرید کردن باید دقت بیشتری داشته باشیم. کاپشن از جنس‌های مختلفی مثل پشمی، چرمی، شمعی، جین و کتان طراحی و اجرا می‌شود. در خرید کاپشن مراقب باشید که جنسی را تهیه کنید تا با دوام و در مقابل سرما شما را محافظت کند و نکته مهم برای استایل کردن کاپشن این است که کاپشنی تهیه کنید که اندازه تن شما باشد؛

یعنی نه تنگ و نه خیلی گشاد باشد تا بتوانید طولانی مدت از آن استفاده کنید. برای استایل اسمارت کژوال از کاپشن در جنس‌های کتان، چرم و شمعی می‌توانید استفاده کنید

  معرفی جذاب ترین استایل با کفش لوفر

استایل برای مهمانی و دورهمی

زمانی که می‌خواهید در یک مهمانی و یا دورهمی شرکت کنید، گزینه خوبی برای شما است. پیشنهاد می‌کنم از یک پیراهن، شلوار جین ساده و اسنیکرز یا لوفر استفاده کنید.

قرارهای کاری و استایل اسمارت کژوال مردانه

شما می‌توانید برای حضور در قرارهای نیم روزی و کاری در خارج از محل کار و یا محیط‌های نیمه رسمی از ترکیب پیراهن نیمه رسمی، شلوار پارچه‌ای، کفش لوفر به همراه یک کت کژوال استفاده کنید.

نویسنده : مائده کاظمی

استایل اسمارت کژوال یعنی چه و در چه موقعیت هایی کاربرد دارد؟

این استایل برای زمانی است که در عین راحتی می‌خواهید کمی رسمی هم باشید. در موقعیت‌هایی مثل حضور در کافه، قرار اول، قرارهای کاری، محیط کار و دیدار دوستان می‌توانید از این استایل استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *