آموزش فوت و فن خیاطی

اموزش دوخت پسدوزی

اموزش دوخت پسدوزی5 (19)|شیک و پیک

دوخت پس دوز بسیار دوخت راحت و کاربدی است که شما می توانید در بسیاری از قسمت ها استفاده کنید.

در کمر دامن و کمر شلوار پایین دامن و پایین شلوار از پس دوز استفاده می شود.

روش دوخت پس دوز

ابتدا محلی که قرار است پس دوز کنید را تا بزنید سپس با سوزن فیکس بکنید مانند ویدیو سوزن را از داخل تای پارچه رد کرده همونجایی که سوزن را بیرون کشیدید دوتار از پارچه پایینی را با سوزن بردارید و باز همان قسمت مقابل آن سوزن را وارد بکنید و دوتار از پارچه را برداشته و دوخت بروید. نکته مهم: در هنگام پس دوزی از رنگ نخ خود پارچه استفاده کنید که اگر نخ شما معلوم شد همرنگ پارچه باشد.

نوع دیگر پیچ رل

لبه این دوخت مانند پیچ (رل) لوله می شود. با سوزن از زمینه کار یک تار پارچهد را بگیرید سپس از داخل «تای» پارچه رد کنید تا نخ دوخت کاملا مخفی بماند.

پس دوزی زیگزاگ (داخل سجاف)

این روش مانند زیگزاگ ساده بوده، ولی به صورت مخفی است. توجه کنید که نخ آن را محکم نکشید؛ زیرا، دوخت زیگزاگ نباید در روی پارچه نمایان شود.

پس دوزی زیگزاگ ساده پس دوزی زیگزاگ (داخل سجاف)

امیدواریم که این مقاله از محموعه آموزش خیاطی هنرمادر مورد توجه شما قرار گرفته باشد و شما بتوانید از آن برای آموزش هر چه بهتر استفاده کنید.

  نکات کاربردی(کوک های نامنظم)

بیشتربخوانید : آموزش دوخت نیش

پس دوزی توام با چرخ (داخل سجاف)

این دوخت در پس دوزی پارچه های پشمی مورد مصرف قرار می گیرد.

ابتدا لبه «تو» رفته را در فاصله «نیم سانتیمتری» از لبه پارچه چرخ کنید ( بخیه چرخ معمولی باشد). لبه پارچه را با قیچی زیگزاگ، قیچی  نمایید و مانند شکل پس دوزی کنید. در این روش، نخ پس دوزی شل دوخته می شود. دوخت از روی پارچه مشخص نمی گردد.

لبه پارچه را پاکدوزی کنید (در این جا از قیچی زیگزاگ استفاده شده است) . پس از «تو» گذاشتن لبه پارچه، آن را با دقت و از سمت چپ به راست زیگزاگ بزنید. هر بار چند تار از پارچه را بگیرید.

پس دوزی زیگزاگ (داخل سجاف)

این روش مانند زیگزاگ ساده بوده، ولی به صورت مخفی است. توجه کنید که نخ آن را محکم نکشید؛ زیرا، دوخت زیگزاگ نباید در روی پارچه نمایان شود.

ویدئوی آموزش دوخت پسدوزی

با تماشای فیلم‌های آموزش خیاطی، به طور ساده و آسان مهارت‌های جدید خیاطی را یاد خواهید گرفت. این فیلم‌های آموزشی به شما روش‌های متنوع دوخت لباس‌ها را آموزش می‌دهند و بهترین بخش آن این است که شما قادر خواهید بود لباس‌هایی که همیشه می‌خواستید را بدوزید.

گردآوری هانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *