آرایشی

انواع ریمل و کاربرد آنها | ریمل مناسب شما کدام است؟

انواع ریمل و کاربرد آنها

انواع ریمل

ریمل، یکی از محبوب‌ترین و متداول‌ترین ابزار زیبایی چشم است که در انواع مختلفی، از نظر نوع ماده و ترکیبات، رنگ، برس و نیز کاربرد، وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا انواع ریمل چشم و کاربردهای متفاوت آن‌ها را بشناسید و بتوانید انتخاب بهتری در خرید ریمل داشته باشید.

ریمل، یکی از محبوب‌ترین ابزار زیبایی چشم

انواع ریمل چشم، یکی از محبوب‌ترین و متداول‌ترین ابزار زیبایی چشم می‌باشد که استفاده از آن آسان است و بلافاصله اثر قابل‌توجهی می‌گذارد. ریمل، مژه‌ها را حجیم‌تر کرده و چشم شما را زیباتر می‌کند و با تفکیک مژه‌ها، باعث می‌شود که چشم، بزرگ‌تر و جذاب‌تر به‌نظر برسد.

ریمل‌ها، بر اساس نوع و رنگ ماده و برس، انواع مختلفی دارند، که هریک کاربرد و تاثیر متفاوت نیز بر مژه‌ها می‌گذارند. شما باید با توجه به نوع و رنگ چهره، چشم و مژه‌های خود‌ و همچنین کاربردی که از یک ریمل انتظار دارید، ریملتان را انتخاب کنید.

به‌خاطر داشته باشید که حتما قبل از ریمل زدن، از فرمژه استفاده کنید؛ این کار باعث می‌شود تا از آسیب احتمالی مژه‌های ظریف جلوگیری شود و مژه‌ها حالتی زیبا و جذاب به‌خود بگیرند.

کاربردانواع مختلف ریمل‌ها

انواع ریمل‌ها بر اساس نوع کاربرد

 

-انواع ریمل حجم دهنده (Volume Mascara)

باعث پرپشت نشان دادن مژه‌ها می‌شود. آن‌ها معمولا فرمول غلیظ‌تری دارند و ممکن است که حاوی پلیمرهای سیلیکون یا موم باشند که باعث می شوند مژه‌های شما پرتر به‌نظر برسند و برای خانم‌هایی که مژه‌هایشان نازک و کم‌حجم و با فواصل زیاد است، مناسب هستند.

ریمل‌های حجم‌دهنده، برس‌های پر و ضخیم دارند و با یک حرکت، حجم زیادی از ریمل را در تمام جهات مژه می‌نشانند.

  آرایش چشم های فرورفته (گود)

-انواع ریمل بلندکننده (Lengthening Mascara)

ریمل بلندکننده، معمولا مواد تشکیل‌دهنده‌ای مانند الیاف دارد، که می‌توانند خودشان را به مژه‌های شما بچسبانند تا مژه‌ها ظاهر بلندتری پیدا کنند. این ریمل‌ها فرمولی دارند که می‌توانید بدون تجمع ریمل روی مژه‌ها، چند لایه از آن را روی هم بزنید. این نوع ریمل برای مژه‌هایی با حجم کافی، اما کوتاه مناسب است.

-انواع ریمل فرکننده

این نوع ریمل به مژه‌ها شکل می‌دهد و مژه‌ها را به‌سمت بالا حالت می‌دهد. ریمل‌های فرکننده، معمولا حاوی پلیمر و رزین هستند تا به حفظ فرِ مژه‌ها، به‌طور موقت، کمک کنند. باید بیشترین مقدار ریمل فرکننده را به ریشه مژه‌ها بزنید تا شکل بگیرند. ریمل فرکننده برای خانم‌هایی که مژه‌هایی صاف و بدون حالت دارند، گزینه مناسبی است.

-انواع ریمل ضدآب (Waterproof Mascara)

این ریمل‌ها در برابر آب و تعریق مقاوم بوده و باعث سیاهی اطراف چشم نمی‌شوند. ریمل‌های ضدآب، حاوی موم و روغن‌های معدنی هستند. اگر زیاد عرق می‌کنید و پوستی چرب دارید یا اهل گریه کردن یا رفتن به استخر با آرایش هستید، پس حتما از ریمل‌های ضدآب استفاده کنید تا زیر چشمانتان به هاله‌ای سیاه‌رنگ تبدیل نشود.

 

-انواع ریمل‌های تقویتی

این نوع ریمل، علاوه بر حجم‌دهی و بلند کردن، ترکیبی از کراتین و کافئین دارد که موجب تحریک رشد مژه‌ها شده و برای تقویت مژه و پر شدن یا بلند شدن مژه، به‌طور طبیعی، نیز مفید هستند.

-انواع ریمل فیبری (Fiber Mascara)

ریمل‌های فیبری، در هنگام حرکت، با مژه‌هایتان درگیر می‌شوند و تمامی اطراف آن‌ها را می‌پوشانند. این محصول همه‌کاره، که حجم‌دهنده و ضخیم‌کننده است، معمولا به‌صورت ضدآب عرضه می‌شود. این ریمل، با توجه به غلظت و بافتش، به‌طور مساوی روی مژه‌ها پخش می‌شود؛ هر مژه را جداگانه، ظریف و همراه با فری زیبا نشان می‌دهد و ظاهری خواستنی به شما می‌دهد.

  هنگام استفاده از کرم پودر و کانسیلر از این ۱۲ اشتباه خودداری کنید

-انواع ریمل اکلیلی

ریمل اکلیلی، به هردو شکل پودری و مایع موجود است، که می‌توانید به همان شیوه که گفته شد، استفاده کنید. این ریمل را باید به‌طور مساوی روی مژه‌ها پخش کنید تا در یک نقطه جمع نشود. ریمل اکلیلی، برای زمانی که به مهمانی، کلاب یا دیسکو می‌روید، به‌راحتی می‌تواند ظاهری پر زرق‌وبرق و درخشان به شما بدهد. رنگ‌های متنوعی نیز از این ریمل موجود است.

-انواع ریمل‌های رنگی (Colored Mascara)

اگر می‌خواهید با رنگی متفاوت، آرایش چشمی متفاوت نیز داشته باشید و به چهره‌تان میکاپی بولد ببخشید، از ریمل‌های رنگی استفاده کنید. یادتان نرود که به مژه‌های پلک پایین هم ریمل بزنید

انواع ریمل

شکل برس، محل برخورد ریمل با مژه‌هایتان را تعیین می کند. برای افزایش حجم و ضخامت، اکثر برس‌ها باید پرتر و ضخیم‌تر بوده و موهای بیشتری داشته باشند. ریمل‌های فرکننده، برای بالا بردن مژه‌ها، معمولا یک چوب منحنی‌شکل دارند. اکثر برندهای ریمل بلندکننده، یک چوب مستقیم و باریک ارائه می‌دهند که بیشتر شبیه شانه است تا یک برس سنتی.

در جاهایی از مژه که می‌خواهید برجسته‌تر به‌نظر بیاید، بیشتر ریمل بزنید. برای چشمانی بازتر، ریمل را در وسط چشم‌هایتان بزنید و برای چشم‌های گربه‌ای یا برای بیشتر بالا بردن مژه‌ها، ریمل را در مژه‌های گوشه خارجی چشم‌ها بزنید.

انواع ریمل بر اساس نوع ماده و ترکیبات

-انواع ریمل پودری

چند قطره آب به آن اضافه کنید و مژه‌هایتان را، از ریشه تا انتها، رنگ‌آمیزی کنید. ریمل، بلافاصله روی مژه‌ها می‌نشیند و چنین به‌نظر می‌آید که مژه مصنوعی گذاشته‌اید! این ریمل برای زمانی که عجله دارید یا به جایی نزدیک می‌روید، خیلی به‌درد می‌خورد، اما برای مراسم بلندمدت مناسب نیست.

  آرایش مناسب محل کار

-انواع ریمل کرمی

با این ریمل می‌توانید به مژه‌ها حجم، سنگینی و عمق لازم را بدهید، اما این نوع ریمل به‌راحتی پخش می‌شود؛ به‌همین دلیل برای استفاده از آن به ابزار خاصی نیاز خواهید داشت. ریمل کرمی برای مژه‌های زیبا، ولی کم‌پشت مناسب است و مژه‌ها را بیشتر نشان می‌دهد.

-انواع ریمل مایع

این ریمل‌ها به‌راحتی پیدا می‌شوند و بین خانم‌هایی که مژه‌های نسبتا فری دارند، بسیار رایج است. این ریمل، خاصیت تیزکنندگی را افزایش می‌دهد. بعضی از مدل‌های این ریمل، پخش می‌شوند، اما مدل‌های ضدآب آن پخش نخواهند شد.

 

چند راه‌حل عالی برای استفاده مجدد از انواع ریمل‌های خشک‌شده

بازسازی و احیای ریمل خشک‌شده

ریمل‌ها، پس از ۳ الی ۴ ماه استفاده، به‌علت اینکه دفعات متعددی درشان باز و بسته می‌شود، باید دور انداخته شوند، اما ریملی را که تازه خریده‌اید و استفاده زیادی از آن نکرده‌اید، خشک شده باشد، با ترفندهای زیر می‌توانید ریمل خشک‌شده‌تان را دوباره نو کنید.

قطره چشم

اولین چیزی که می‌توانید برای برطرف کردن خشکی ریملتان از آن استفاده کنید، قطره‌های چشمی است؛. کافی است ۲ تا ۳ قطره چشمی را درون ریملتان ریخته و آن را کامل تکان دهید تا مخلوط شود.

 

آب گرم

نخستین راهکاری که می‌توانید از آن استفاده کنید، این است که ریمل خود را داخل یک لیوان آب گرم گذاشته و چند دقیقه‌ای صبر کنید. با این کار، محتویات داخل ریمل، نرم می‌شود؛ آنگاه آن را بیرون آورده و باز کنید.

  معرفی 3 تا از بهترین سایت های خرید لوازم آرایشی

چای

چند قطره چای گرم داخل ریمل بریزید و در آن را ببندید و خوب تکان دهید؛ خواهید دید که ریمل خشکیده‌تان دوباره مثل روز اول می‌شود.

گلاب

یکی از روش‌های ساده‌ای که سبب می‌شود ریمل خشکیده‌تان مجددا احیا و قابل‌استفاده شود، این است که چند قطره گلاب به آن اضافه کنید و در ریمل را ببندید و خوب تکان دهید.

روغن زیتون یا روغن بادام

یکی دیگر از موادی که برای رفع خشکی ریمل استفاده می‌شود، روغن زیتون یا روغن بادام است. کافی است که ۲ تا ۳ قطره روغن زیتون را درون ریملتان ریخته و آن را خوب تکان دهید؛ توجه داشته باشید که بیش از چند قطره نشود.

آب داغ و مایع لنز

یک شیوه جالب دیگر برای احیای ریمل، استفاده از آب داغ و مایع لنز است. نخست، ریمل خود را داخل فنجان آب داغ قرار دهید، البته به‌مدت ۵ دقیقه، و آنگاه داخل ریمل، ۵ قطره مایع لنز بریزید و به‌مدت ۱۵ ثانیه تکان دهید، با این شیوه خاص، ریمل شما دیگر خشک نخواهد شد.

نکته‌هایی درباره استفاده از انواع ریمل

چنانچه به‌طور مداوم از ریمل استفاده می‌کنید، برای پیشگیری از خشک شدن، آن را در قسمت بالایی یخچال نگاه دارید تا همیشه تازه بماند.

حتما پیش از خواب، ریمل را با محلول‌های پاک‌کننده چشم، بشویید و تمیز کنید.

 قبل از ریمل زدن، مژه‌های خود را با روغن نارگیل یا روغن بادام چرب کنید و از فرمژه استفاده کنید. بعد از ۴ یا نهایتا ۵ ماه استفاده از ریمل، آن را دور بیندازید.

توجه داشته باشید که ریمل، می‌تواند باعث عفونت‌های چشمی شود، پس آن را با افراد دیگر به اشتراک نگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *