آرایشی

میکاپ چیست و انواع آن

انواع میکاپ

 

میکاپ چیست و انواع آن

میکاپ و انواع آن در لغت به معنای ترکیب و ساختار و در اصطلاح به معنای آرایش صورت است. در سراسر دنیا این رشته از زیبایی توسط میکاپ آرتیست ها به مدل ها و سبک های مختلفی دسته بندی شده و تنوع گسترده ای را در بر می گیرد. در مقاله میکاپ چیست و انواع سبک های میکاپ قصد داریم شما را با انواع مدل های آرایشی آشنا کنیم.

میکاپ چیست؟

میکاپ و انواع آن همان آرایش عادی صورت است که به منظور رفع معایب احتمالی صورت و افزایش زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. میکاپ بر خلاف گریم که از تکنیک سایه روشن و تیره برای اصلاح چهره استفاده می کند، این کار را تنها با رنگ ها انجام می دهد. در واقع انواع میکاپ روی فرم ها تاکید نمی کند و تنها به چهره رنگ می افزاید.

سبک یا استایل در میکاپ به چه معناست؟

سبک یا استایل به معنای شیوه انجام آرایش است که به تقسیم وزن و هارمونی رنگ در آرایش صورت می پردازد. انواع سبک های آرایشی را می توان بر اساس چگونگی استفاده از عمق و رنگ و همچنین توازن میان آرایش قسمت های مختلف اجزای صورت دسته بندی کرد. در دنیای میکاپ، چند استایل یا سبک معروف وجود دارد که از جمله آن ها می توان به سبک کلاسیک، اروپایی، عربی، هالیوودی و … اشاره کرد. تمامی این سبک ها دارای زیر مجموعه های وسیعی از انواع افکت ها هستند.

  ۷ مدل ابرو که در پاییز امسال بسیار ترند خواهند شد.

افکت در میکاپ به چه معناست؟

افکت یا مدل به معنای بازی با عناصر تشکیل دهنده آرایش و استفاده از رنگ و حرارت در اجزای صورت است. در افکت، با دنیایی از رنگ ها و سبک های بدون محدودیت مواجه هستیم که خلاقیت در آن حرف اول را می زند. در واقع، میکاپ آرتیست می تواند با حفظ سبک آرایشی مورد نظر خود، دست به خلق هر گونه افکت یا مدلی در آرایش بزند.

انواع براش برای میکاپ صورت

لوازم لازم برای میکاپ صورت

 

وسایل مختلف و متنوعی برای آرایش و انواع میکاپ وجود دارند که هرکس با توجه به نیاز خود از آن ها استفاده می کند. اما برخی از این وسایل برای همه نیاز است و بهتر است در مورد آن ها اطلاعات کافی داشته باشیم.

مرطوب کننده و پرایمر

تنها وقتی یک آرایش زیباست که پوست زیبا باشد. به همین دلیل باید از پوست مراقبت کرده و برای این کار به مرطوب کننده و پرایمز نیاز است. مرطوب کننده رطوبت پوست را حفظ کرده و پرایمر ماندگاری آرایش را تضمین می کند.

کرم پودر و کانسیلر

هر فرد مبتدی باید بداند که با استفاده از کرم پودر و کانسیلر می تواند به راحتی هر لکه و یا تغییر رنگ روی پوست را پوشانده و پوست را برای آرایش صاف و صیقلی کند.

مداد طراحی ابرو

ابروها یکی از مشخصات صورت هستند که با وجود کوچک بودن اهمیت زیادی در زیبایی هر فرد دارند. به همین دلیل نیز تنها زمانی یک آرایش زیبا دیده می شود که ابروهای فرد حالت مناسبی داشته باشند. البته از آن جایی که همه خانم ها ابروهای پرپشت و خوش حالت ندارند، می توانند از پماد ابرو برای حالت دادن ابروهای خود استفاده کنند.

  بایدها و نبایدهای آرایش عروس

خط چشم و ریمل

همیشه نیازی به استفاده از مژه مصنوعی نیست و می توان به جای مژه مصنوعی از ریمل مناسبی کمک گرفت. ریملی که به مژه ها حالت داده و آن ها را بلندتر و پُرتر نشان دهد.

رژلب بی رنگ و رژلب قرمز

هیچ آرایشی بدون رژلب کامل نیست. از طرفی از آن جایی که رنگ قرمز و رنگ نود (بی رنگ) مناسب هر فرد و هر پوستی است، بهتر است هر خانم در کیف آرایشی خود چنین رنگ هایی داشته باشد.

براش

براش وسیله ای است که برای تکمیل آرایش لازم بوده و با کمک آن می توان سایه، کرم پودر و یا کانسیلر را روی پوست زد. براش های متنوعی نیز در بازار وجود دارند که بسیاری از آن ها به صورت سِت هستند.

رژگونه و هایلایتر

برای رنگ دادن به گونه ها و یا برای سایه روشن زدن روی قسمت های مختلف صورت می توان از رژگونه و هایلایتر استفاده کرد.

پالت سایه

در صورتی که چشم های خود را با سایه آرایش می کنید، نیاز به پالت سایه دارید تا بازه وسیعی از رنگ ها را در اختیار خود داشته باشید.

گوش پاک کن و دستمال مرطوب

گاهی اوقات در آرایش کردن اشتباهاتی به وجود می آید که برای پاک کردن و از بین بردن آن نیاز به گوش پاک کن و یا دستمال های مرطوب است.

  چطور یکبار برای همیشه فرم صورت خودمان را تشخیص دهیم؟

لوازم ارایشی برای میکاپ صورت

منبع سایت رژلب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *