استایل آقایان, اکسسوری مردانه, مد و استایل

انواع کراوات و پاپیون | کدام یک بهتر است؟

انواع کراوات و پاپیون کدام یک بهتر است؟

انواع کراوات و پاپیون

انواع کراوات و پاپیون جز اکسسوری­های مهم کت و شلوار و تاکسیدو است. اگر تفاوت کت و شلوار و تاکسیدو را نمی­دانید باید گفت از ساتن در دوخت تاکسیدو استفاده می­شود و پاپیون­ها اکسسوری­های مخصوص تاکسیدوها هستند. ساتن در نواحی یقه(برگردان یقه)، دکمه ها، جیب­ها و بصورت نواری ممتد در درز کنار شلوار دوخته می­شود.

اما در کت و شلوار این ترکیب ساتن و پارچه کت و شلواری وجود ندارد و دکمه­های آن پارچه­ای یا پلاستیکی است. در تاکسیدوهای امروزی به نسبت گذشته میزان کمتری ساتن استفاده می­کنند. حال که تفاوت کت و شلوار و تاکسیدو را متوجه شده­اید، بهتر است با اکسسوری­های اصلی آن­ها یعنی کراوات و پاپیون­ها آشنا شویم.

هر مردی نیاز دارد بنا به موقیت استایل رسمی یا نیمه رسمی داشته باشد. حتی اگر بطور کلی کژوال پوش باشد، باز هم در مراسم و مهمانی­ها کمی رسمی­تر می­پوشد. بنابراین داشتن کراوات و پاپیون برای هر مردی نیاز است. در این مقاله متوجه می­شویم هر کراوات را با چه نوع کت و پیراهنی باید ست کنیم. با خواندن این مطلب می­توانید نوع کراوات مورد نظرتان را شناسایی کنید.

کراوات های پهن

بطورکلی کراوات­های پهن رسمی­تر هستند. اگر متناسب اندام­تان باشند بهتر است در مراسم از آن­ها استفاده کنید.

  چگونه با پیراهن مردانه چهارخانه جذاب‌ترین استایل را داشته باشیم؟

درست مانند استفاده از اکسسوری کمربند،کراوات های پهن مناسب افراد کوتاه قد نیست. پهن بودن کراوات موجب کوتاه­تر دیده شدن افراد می­شود و زمانی که قد فرد کوتاه هست این اثر چندین برابر خواهد شد.

اما کراوات پهن نه تنها برای کوتاه قامتان مناسب نیست، بلکه افراد ریز اندام با عرض شانه کم هم نباید از آن استفاده کنند. این نوع کروات عرض شانه را کوچک تر نشان می­دهد.

کراوات های باریک

کراوات های باریک برخلاف کراوات پهن بیشتر مناسب استایل نیمه رسمی  و اکسسوری کاربردی مردان جوان هستند.

 کراوات های ساده و رنگی

از متداول­ترین انواع کراوات ، کراوات های ساده و رنگی هستند. کراوات ساده و رنگی به شرط تناسب رنگ، با هر لباسی که دارید هماهنگ می­شوند. به همین علت با داشتن کراوات ساده از سایر کراوات­ها بی نیاز می­شوید. این نوع کراوات را می­توان هم با لباس ساده ست کرد، هم با لباس دارای طرح.

کراوات های ساده و تیره

این نوع کراوات­ها بیشتر به درد استایل رسمی می­خورند.

کراوات های طرح دار

در ست کردن این نوع از کروات توجه داشته باشید که آن­ها تنها با لباس­های ساده(بدون طرح) هماهنگ هستند.

کراوات های خال خالی

درست مانند نوع طرحدار آن،  کراوات های خال خالی هم با لباس­های ساده هماهنگ می­شوند. اگر خال خالی ها خیلی ریز باشند، در استایل رسمی هم قابل استفاده­اند. خال خال بزرگ ظاهری فانتزی و کارتونی به استایل شما می­دهد!

  کجا کژوال بپوشیم؟

انواع پاپیون

استفاده از پاپیون راحت­تر از کراوات است. ما از کراوات علاوه بر مراسم رسمی در استایل کاری و روزمره خود استفاده می­کنیم. اما پاپیون­ها بیشتر در مراسم و مهمانی­ها کاربرد دارند. همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد در مورد تاکسیدو از پاپیون استفاده کنید.

اگر کت نمی­پوشید می­توانید از پاپیون به همراه ساسبند استفاده کنید. حال به بررسی انواع پاپیون­ها می­پردازیم.

 پاپیون های طرح دار

این پاپیون­ها درست مانند همتایانشان در کراوات­ها مناسب هر لباسی نیستند و فقط با لباس­های ساده جور در می­آیند.

پاپیون های ساده

پاپیون های ساده و تک رنگ برای استایل رسمی مناسبند. آن­ها از محبوب­ترین نوع پاپیون­ها محسوب می­شوند.

پاپیون پروانه ای

پاپیون های پروانه ای نیز نوعی از پاپیون های ساده و به سبک کلاسیک طراحی و تولید می شوند. این نوع پاپیون اغلب تک رنگ بوده و سادگی آن مورد پسند اغلب افراد است.

پاپیون های بال خفاشی

پاپیون های بال خفاشی تقریبا مانند پاپیون های پروانه­ای هستند، با این تفاوت که این پاپیون­ها ارتفاع کمتری دارند و با ظاهری مرتب­ تر و سبک کلاسیک روی یقه پیراهن شما ظاهر می شوند.

گردآوری:هانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *