استایل بازیگران, مد و استایل

بررسی جذاب ترین استایل مهتاب کرامتی در سال های اخیر

استایل مهتاب کرامتی | مهتاب کرامتی بازیگر خوش قیافه ایرانی متولد ۲۵ مهر ۱۳۴۹ است. او بازیگر، تهیه کننده، فعال حقوق زنان و کودکان و مدیر هنری است و از سال ۸۵ سفیر حسن نیت و صلح یونیسف شد.

مهتاب کرامتی در دانشگاه میکروبیولوژی خواند و در سال ۷۵ در کلاس‌های امین تارخ برای بازیگری شرکت کرد. مادر او استاد دانشگاه و مهندس صنایع غذایی و خواهرش داروساز است. او در سن کم و قبل از بازیگر شدن با بابک ریاحی پور ازدواج کرد و به خاطر تفاوت مسیرشان از یکدیگر جدا شدند.

جوایز و افتخارات مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی در سال ۷۹ نامزد بهترین بازیگر زن شد و در سال ۸۶ از سمت خانه فرهنگ ایران در فرانسه مورد تقدیر قرار گرفت. در سال ۸۶ نشان افتخار ملی فعالیت اجتماعی را در جشن شب چله چلچراغ شد. مهتاب در سال ۸۹ بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشنواره فجر شد و ۸۹ جایزه بهترین بازیگر زن و دیپلم افتخار برای فیلم آلزایمر از جشنواره فجر را دریافت کرد.

در سال ۹۲ از جشنواره بین المللی فیلم خانه هنر باتومی بهترین بازیگر زن برای فیلم فرزند چهارم شد. همچنین او در سال ۹۴ از سمت جشنواره ایماجین ایندیا بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم اشباع شد و باز هم در سال ۹۴ جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم عصر یخبندان  توسط جشنواره فیلم فجر دریافت کرد و از سمت انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران دیپلم افتخار برای این فیلم کسب کرد.

در سال ۹۵ بهترین بازیگر زن سینمای ایران در جشنواره حافظ شد و از جشنواره بین‌المللی فیلم چنای برای فیلم مزار شریف بهترین بازیگر زن انتخاب شد. و باز هم در سال ۹۵ نشان فیروزه برای مستند صفر تا سکو از جشنواره بین‌المللی دریافت کرد.

در سال ۹۶ تندیس و دیپلم افتخار بهترین مستند بلند برای صفر تا سکو را از جشنواره فیلم‌های ورزشی از آن خود کرد.

  7تکنیک ست کردن کیف

استایل مهتاب کرامتی

اما برسیم به تحلیل استایل مهتاب کرامتی ! خانم کرامتی در استایل خود نکات جالبی دارد که یکی از آنها چند وجهی بودن است. یعنی بر اساس زمان و مکان تغییر می‌دهند و خودشان را محدود به رنگ و استایل خاصی نمی‌کنند. اما کمی مینیمالیستی بودن و زنانگی در استایل‌های ایشان دیده می‌شود.

پالت رنگی و استایل محبوب او

با توجه به فرم بدنی و قد بلندی که دارد از برش‌های آزاد و لباس گشاد و راحت استفاده می‌کند و خیلی وقت آنها را با شلوار جین یا کتان ست می‌کند. در واقع می‌توان گفت بیشتر انتخاب‌هایشان مونوکروم و خنثی، ساده و بدون طرح های شلوغ است تا استایلش سمت مینیمال برود.

البته علت این شیک پوش این است که خودش یک زمان در این حوزه فعالیت می‌کرد و از سال ۷۳ یک مزون در شهرک غرب داشت که به گفته خودش بعد از مدتی آنجا را به شریکش به خاطر مشغله کاری فراوانی که داشت واگذار کرد و حتی یک زمانی با چند برند داخلی هم همکاری کردند.

آنطور که معلوم است او علاقه زیادی به آستین رگلان دارد تا آزادی عمل بیشتری داشته باشد و به خاطر قد بلندش بیشتر سراغ کفش‌های تخت می‌رود و یا پاشنه کوتاه می‌پوشد.

به طور کلی جدای از مینیمال بودن، او استایل کژوال به خصوص اسمارت کژوال هم دارد و با درس کد به خوبی آشنا است و در مراسم‌های مختلف آن را رعایت می‌کند.

حضور هارمونی مونوکروم در استایل مهتاب کرامتی

یکی از علاقه‌مندی های او استایل مونوکروم است. ترکیب رنگ های خنثی مثل سیاه، سفید، خاکستری و طوسی و گاهی در میان این حجم از رگهای خنثی از یک رنگ مخالف و شاد در کیف یا شال استفاده می‌کند تا جلوه بیشتری به خود بگیرد و به سمت رسمی شدن برود. مثلاً استایل او در مراسمی که به دعوت  جورجیو آرمانی در پاریس برگزار شده بود یک لباس مونوکروم و خنثی و پوشیده انتخاب کرد که با رنگ چشم و پوستش همخوانی داشته باشد.

و یا در جشن‌های داخلی مثل حافظ به زیبایی می‌تواند برای خود استایل انتخاب کند. پس او یک پالت رنگی محتاط دارد که هر از گاهی قرمز و رنگ‌های دیگر به آن وارد می‌شود.

چی بپوشم
چی بپوشم

اما گاهی جسارت به خرج داده و به سمت رنگ‌های شاد مثل شلوار زرد می‌رود. پس همه رنگ‌ها در پالت رنگی او جا دارند اما وقتی برای زمستان و هوای سرد بخواهد رنگی انتخاب کند ترجیح او خنثی و رنگ‌های پاییزی در حاشیه لباسش است.

چند وجهی بودن استایل مهتاب کرامتی این است که گاهی از او استایل‌های کوزی می‌بینیم که راحت هستند. مثلا از پانچو و شال های بزرگ استفاده می‌کند تا آن را دور خود بپیچد و با بوت ست ‌کند.

کیف و کفش در استایل مهتاب کرامتی

هرچند در دستان او کیف کلاچ هم دیده می‌شود اما به ندرت سراغ کیف‌های کوچک می‌رود و ترجیح می‌دهد همیشه از مدل‌های بزرگتر کیف استفاده کند.

او در ایونت‌های رسمی تهران کفش پاشنه بلند می رود اما در حالت کلی و روزمره از کفش تخت استفاده می‌کند.

  چه جورابی بپوشیم ؟ 10 مدل جوراب که باید آن ها را بشناسید.

علاقه به طرح‌های سنتی

از علاقمندی‌های دیگر او این است که در استایل تابستانی خود سراغ جزئیات بومی مثل پترن‌های پارچه سوزن دوزی و خرج کارهای محلی می‌رود و یا از طرح  مثل بته جقه استفاده می‌کند. سعی می‌‌کند استایل را به تقابل رنگی فام دار و بی فام برساند.

فرم آرایش در استایل مهتاب مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی جز بازیگرانی است که علاقه به آرایش دارد به خصوص برای گونه و لب! او برای سایه بیشتر سراغ رنگ‌های دودی، خاکستری و صورتی می‌رود و چون گونه‌های برجسته دارد از رژ گونه و تیلت‌های شاد مثل نارنجی، صورتی، قرمز و مرجانی استفاده می‌کند. او حتی برای لب‌هایش هم سراغ این رنگ‌ها می‌رود.

آنطور که پیداست به خط چشم و ریمل هم علاقه دارد تا چشمانش کشیده‌تر به نظر برسد.

جواهرات در استایل مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی  به جواهرات علاقه خاصی ندارد و معمولا در هر ایونت یا عکاسی به انگشتر و ساعت ساده بسنده می‌کند که این انتخاب با مینیمالیست بودنش کاملاً همخوانی دارد.

از نکات مثبت شخصی خانم مهتاب کرامتی این است آنطور که معلوم است با مصرف‌گرایی میانه خوبی ندارد و معتقد است هزینه زیاد بهتر است برای کیفیت باشد تا تعداد بالای لباس و… تا بتوان از آیتم‌های خود سال‌های بیشتری استفاده کرد.

اگر به لباس‌های او نگاه دقیقی بیندازید متوجه می‌شوید که او در مراسم‌های مختلف گاهی از یک مانتو چند بار استفاده می‌کند و یا سراغ کیف و کفش‌های تکراری و قبلی خود می‌رود و هیچ مشکلی هم ندارد.پس استایل او کژوال و کوزی است و بنابر موقعیت‌های مختلف تغییر می‌کند، درس کد ها را می‌شناسد و رعایت می‌کند، از فرم بدنی خود اطلاع دارد و لباس‌ها را بر اساس آن انتخاب می‌کند، پالت رنگی خنثی و شاد را در کنار یک دیگر استفاده می‌کند که همگی نشان از محتاط بودن او است.

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. نظر خود را با ما در میان بگذارید و بگویید آیا فردی مصرف‌گرا هستید یا علاقه به مد پایدار دارید و می‌خواهید کم اما با کیفیت خرید کنید؟ چه موردی در استایل مهتاب کرامتی برای شما جذاب است یا مانند شما است؟

  شلوار بگی چیست؟معرفی جذاب ترین استایل با شلوار بگی

نویسنده: سپیده

استایل مهتاب کرامتی چه نام دارد؟

نمی‌توان دقیق گفت چرا که او استایلی چند وجهی دارد. اما در سبک‌های مینیمال، کژوال و کوزی اغلب استایل می‌کند.

همسر مهتاب کرامتی کیست؟

او در دهه ۷۰ با بابک ریاحی پور آهنگساز ازدواج کرد که به جدایی ختم شد و در حال حاضر مجرد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *