دسته‌بندی نشده

بندانداز برقی خوبه یا نه؟

بندانداز برقی خوبه یا نه؟

کدام روش برای از بین بردن موهای زائد بهتر است؟(بندانداز برقی یا لیزر؟)

بندانداز برقیکمتر کسی از موهای زائد خوشش می­آید و معمولا افراد دوست دارند از شر آن­ها خلاص شوند. برای این منظور راه­های مختلفی نظیر پودر موبر قدیمی، مومک، اپی لیدی و بندانداز برقی وجود دارد. اگر هنوز راه حل قطعی را انتخاب نکرده­اید این مقاله را برای شماست.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بدن تقریبا همه افراد، ۵ میلیون تار مو دارد و از آن جالب­تر این است که حدود ۱ میلیون آن در بالاتر از گردن قرار دارد. از ۱ میلیون موی روی سر فقط ۱۰۰هزار نخ آن مربوط به سر است. با این حساب تعداد موهای زائد بسیار زیاد است.

راه­هایی برای رفع موی زائد وجود دارد که عبارت است از بند انداختن، استفاده از تیغ، مومک، موچین، دکلره، الکترولیز و بندانداز برقی.

آیا استفاده از بندانداز برقی خوب است؟

استفاده از بندانداز برقی مانند روش های دیگر از بین بردن موهای زائد، معایب و مزایایی دارد که به آن می­پردازیم:

مزایای بند انداز برقی:

۱-سرعت زیاد کاربری

۲-نسبت به موم و تیغ که سطحی مو را جدا می­کنند، عمیق­تر مو را جدا کرده و در نتیجه تار موها دیرتر در می­آید.

معایب بند انداز برقی :

۱- ریشه مو را از ته جدا می­کند، اما آن را از بین نمی­برد

  "راهنمای انتخاب صحیح: انواع مدل خط چشم برای چشم‌های ریز و درشت!"

۲-بطور کلی کنده شدن مو از بدن درد زیادی دارد (مخصوصا برای افراد با آستانه تحمل پایین).

۳- علاوه بر این بندانداز برقی ممکن است به سطح پوست آسیب برساند و سد دفاعی پوست را از بین ببرد. این اتفاق ممکن است موجب ورود میکروب به پوست و ضایعه­های چرکی نظیر جوش­های کوچک چرکی(فولیکولیت)  شود.

معایب بندانداز برقی۴-همچنین استفاده از بندانداز برقی ممکن است موجب تغییرات رنگدانه­ای در محل رشد موها شود(ممکن است کم­رنگ یا پررنگ شوند).

۵- مورد دیگر هم این است که فرد مجبور است دایما موهای زاید خود بکند و اینکار به شدت خسته کننده است.

۶-بندانداز برقی تفاوت زیادی با روش سنتی بند انداختن نداره و فقط شما برای آن هزینه صرف می­کنید. بندانداز برقی روش قطعی برای از بین بردن موهای زاید نیست.

لیزر موثرترین روش برای از بین بردن موهای زائد

احتمالا سوال بسیاری از خانم ها این است که اگر استفاده از بندانداز سنتی یا برقی، دکلره، تراشیدن و موم انداختن کارایی چندانی ندارند، پس با موهای زائدشان چه باید بکنند؟

لیزر موثرترین روش برای از بین بردن موهای زائدلیزر بهترین روش استاندارد برای از بین بردن موهای زائد از دید متخصصان پوست هست.

لیزر چگونه موهای زائد را از بین می­برد؟

نور لیزر با طول موج های متفاوت روی موی زائد تابانده شده و انرژی لیزر توسط رنگدانه موجود در ریشه مو که ملانین نام دارد، جذب می-شود و با حرارت مستقیم روی ریشه مو، آن را تخریب می­کند.

  خرید لباس زنانه

لیزرهای دایود، الکساندرایت و ان.دی. یاگ جزو لیزرهای انتخابی در درمان طولانی مدت موهای زائد هستند. اما توجه کنید گذراندن یک تا دو جلسه تاثیر چندانی روی بدن شما ندارد. به طور متوسط باید شش تا هفت جلسه آن را ادامه دهید تا نتیجه دلخواه را بگیرید.

توجه کنید که برای انجام لیزر بهتر است موی بدن کوتاه باشد

نکته مهم دیگر این است که لیزر همه موهای زائد بدن را از بین نمی­برد. در بهترین حالت ممکن اثربخشی لیزر به ۹۰ درصد می­رسد.

راه های طبیعی برای کاهش موهای زائد

چند روش طبیعی برای کم کردن موهای زائد عبارتند از :

۱.مصرف نعناع دم کرده( دو بار در روز)، به مدت پنج روز می­تواند سطح هورمون­های جنسی مردانه را کاهش دهد.

  1. مخلوط ۳۰ گرم شکر را با ۱۰میلی لیترآب لیموی تازه در ۱۵۰ میلی لیتر آب حل کنید و مخلوط کنید. این ترکیب را روی محل مورد نظر بمالید. یک ربع بعد آن را با آب سرد بشویید. این کار را یک بار در هفته انجام دهید.

۳- ۱۰ میلی لیتر آب لیمو تازه در را در ۴۰ میلی لیتر عسل ریخته و هم بزنید. مخلوط را روی محل مورد نظرتان قرار دهید. یک ربع صبر کنید و سپس آن را بشویید.(۲ بار در هفته برای مدت دو هفته)

  # با تفاوت عطرهای مردانه و زنانه آشنا شوید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *