استایل خانم‌ها, لباس زنانه, مد و استایل

تأثیر رنگ لباس در تیپ اندامی

رنگ لباس متناسب اندام

رنگ لباس خود را بر اساس نوع اندامتان انتخاب کنید!

آیا می دانستید رنگ لباس های ما در تیپ اندامیمان تاثیر دارند و به آسانی قادرند اندام را چاق تر و کوتاه تر یا بلند تر و لاغر تر از آنچه هست نشان دهند و حتی پوست و مو را تحت تأثیر قرار دهند؟ رنگ ها درصورتی میتوانند معایب بدن را بپوشانند و آنها را اصلاح کنند و محاسن اندام را جلوه گر سازند و فرد را زیبا تر و برازنده تر نشان دهند، که درست انتخاب شوند. برای اینکه بتوانید به راحتی رنگ متناسب با نوع اندامتان را انتخاب کنید، ابتدا باید تیپ اندامی خود را بشناسید. دومین قدم این است که با رنگ ها و همنشینی آنها کنار هم  آشنا شوید.

به طور کلی رنگ های تیره برای چاق ها و رنگ های روشن برای لاغر ها مناسب تر است ولی انتخاب با شماست و ممکن است رنگ لباس مورد علاقه شما برایتان مهم تر از رنگ متناسب با اندامتان باشد. در این صورت نباید در چاق نشان داده شدن و لاغر نشان دادن خود وسواس زیادی داشته باشید و میتوانید مستقیم سراغ ست کردن لباس های خود براساس همنشینی درست رنگ ها در استایلتان بروید!
ولی اگر علاقه مند به تناسب رنگ بر اساس نوع اندامتان هستید همچنان با ما این مقاله را ادامه دهید!

  جذاب‌ترین مدل‌ها برای خرید مانتو دانشجویی که نمی‌توانید از آن بگذرید!

رنگ های روشن، براق، زنده و گرم بیشتر از رنگ های تیره جلب توجه می کنند و عیوب اندامی را بهتر و بیشتر نمایان میکنند. پس دقت کنید که چه نوع تیپ اندامی هستید و چه رنگهایی باید به کار ببرید تا نقص اندامی شما کمتر جلوه کند.

اندام شکل سیب

انتخاب رنگ متناسب با نوع اندامتان

رنگ های متنوع هم تناسب رنگ بر اساس نوع اندامتان را تحت تأثیر قرار می دهد. رنگ های متنوع باعث دو نیمه شدن یا شکسته شدن خطوط اندام می شود و قسمت های مختلف اندام را بیشتر به چشم می آورد. استفاده زیاد از رنگ های متنوع باعث بالا رفتن سرعت چرخش چشم وتوجه آن به خطوط اندام شده و فرد را چاق تر و قد فرد را کوتاه تر جلوه می دهد، مگر اینکه قد بسیار بلند باشد واین کار برای اندام او مناسب باشد. به عکس بالا دقت کنید، هر دو اندام از نظر طول و نوع تیپ اندامی یکی هستند ولی با استفاده از رنگهای متفاوت اندام سمت چپ کوتاه تر و چاق تر به نظر می آید!

نکات مهمی که در جزئیات تیپ اندامی باید بدانیم!

  • برای اندام های بلند و درشت لباس هایی با رنگ های خاکستری، مات و خنثی، مجازهستند و لباس هایی با رنگهای براق ممنوع است.
  • برای اندام بلند و لاغر رنگ های روشن، زنده و مکمل مجاز هستند. البته میتوانند از رنگ های مات و سرد هم استفاده کنند ولی رنگ های زنده اندام آنها را کمی تو پر تر نشان میدهد.
  • برای افراد کوتاه و چاق لباس های تک رنگ در مایه خاکستری، مات و کدرمجاز هستند و لباس هایی با رنگ های زنده و براق ممنوع است.
  • برای افراد کوتاه و لاغر لباس های همرنگ به طوری که حتی کمربندشان هم همرنگ با لباسشان باشد، رنگهای روشن، رنگ های زنده و براق مجاز هستند و استفاده از لباس هایی با دو رنگ متفاوت ممنوع است.
  راهنمای استایل لباس برای محل کار
تیپ اندامی

درعکس بالابا استفاده از یک نوع تیپ اندامی (سیبی) ، یک بار رنگی براق و زنده برای لباس فرد چاق درنظر گرفتیم و بار دیگر رنگ مات، سرد وتیره!
تغییر در فرم اندام را درعکس کاملا میتوان احساس کرد. فرد چاق تیره پوش ظریف تر به نظر می آید!
رنگ قرمز رنگی است زنده، براق وگرم که فرد را چاق تر از حالت عادی خود نشان می دهد و رنگ خاکستری تیره رنگی است مات وخنثی که اندام را کوچکتر و ظریف تر نشان می دهد.

تناسب رنگ با فرم اندام

برای اینکه بتوانید با استفاده از تناسب رنگ در نوع اندامتان لباس پوشیدنتان را ارتقا بدهید دو راه دارید: راه اول این است که بخاطر وجود نقص اندامی در نواحی از بدنتان مانند شکم چاق، باسن چاق یا سینه چاق و… لباس یکدست با رنگهای مات و کدر و سرد بپوشید تا در کل ظریف تر به چشم بیاید، ولی به نظر کاملا حرفه ای نمی آید، درست است که این کار جوابگوی شماست اما همیشه که میل به یک رنگ پوشیدن ندارید!

بنابراین سراغ راه دوم هم میتوانید بروید! به مواضع چاقتر در اندامتان توجه کنید، مثلا اگر مانند عکس بالا فردی با سینه و شکم چاقتر نسبت به بقیه اندامتان هستید سعی کنید رنگ لباس خود را به گونه ای انتخاب کنید که در نواحی چاق تر در اندامتان رنگ تیره تر، مات و سرد را بکارببرید و در نواحی لاغر تر رنگهای زنده و روشن تر. به تصویر بالا دقت کنید! چقدر جالب است که خطای دید در رنگ خاکستری باعث ظریف تر نشان داده شدن بالاتنه اندام سیبی در سمت راست شده، در حالی که رنگ قرمز براق بالاتنه اندام سیبی که در سمت چپ قرار دارد را چاق تر از قبل نشان میدهد!

  آینده مد: شلوار جین تجزیه‌پذیر، دوچرخه‌سواری لوکس

با هر قد و تیپ اندامی که باشید( سیب ، گلابی، مثلث وارونه و…) میتوانید رنگ لباس خود را متناسب با نوع اندامتان، به راحتی انتخاب کنید.

نکته ای مهم در باره رنگ مشکی

درست است که رنگ مشکی اندام را کوچکتر نشان می دهد اما تمایل دارد جزئیات اندام را نمایان تر سازد. اگر اندامتان کاملا بدون ایراد نباشد، رنگ متناسب با نوع اندامتان مشکی نیست بلکه بهترین جایگزین برای مشکی ، رنگ خاکستری تیره یا قهوه ای تیره است.

منبع : سایت  درس ایگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *