اخبار مد

تاریخچه شلوار مردانه

شلوار مردانه | یکی از مهم ترین قسمت های استایل هر فرد شلوار است و پایین تنه بخش زیادی از یک استایل را تشکیل میدهد. اگر در انتخاب شلوار دقت نکنید،نه تنها استایلتان به کلی به هم میریزد،بلکه ممکن است کوتاه تر از قد واقعی تان دیده شوید.

انواع شلوار مردانه

 از جمله مسائل مهم در انتخاب شلوار علاوه بر مدل آن میتوان به قد شلوار،سایز شلوار، رنگ آن نسبت به ایتم های دیگر و به خصوص بالاتنه اشاره کرد. در ادامه تاریخچه ای از پیدایش شلوار را میخوانید و سپس سراغ مدل های متخلف و انواع شلوارهای مردانه میرویم. خواندن این مقاله به شما کمک میکند تا بتوانید در خرید هایتان هوشمندانه تر و بهتر عمل کنید و ایتم های اضافی را که هیپ کاربردی برایتان ندارد،خرید نکنید.

تاریخچه شلوار مردانه

خب شلوار نیز قدمت  طولانی دارد و  برای پوشش پایین تنه استفاده می شود؛  شلوار در قدیم اسمش شلوار نبوده، بلکه اسمش شروال بوده و بعد از وارد شدن اعراب، سروال نامیده میشد. در دوره پهلوی هم به شلوار، سلوار می گفتند، در زبان لاتین به آن، سارا بارا و در زبان انگلیسی به آن، pajama می گفتند. تاریخچه ی شلوار هم برمیگرده به سده ۶، قبل از میلاد مسیح که تازه اسب سواری در ایران رایج شده بود پوشیدن شلوار در مقاطعی برای زن ها در فرانسه و ترکیه ممنوع شده بود  این قانون در سال ۲۰۱۳ برداشته شد.

قدیمی ترین شلوار در جهان

قدیمی ترین شلوار که قدمت آن بالای ۳ هزار سال می باشد، در چین آن هم در یک گورستان پیدا شده است. علت آن، این است که این شلوار هنوز بعد از سه هزار سال تجزیه و نابود نشده و به خاطر آب و هوای خشک آن ناحیه است که اجساد و پوشاک را حفظ کرده است. در حال حاضر این شلواری که عکسش رو در پایین می بینید در یکی از موزه های چین قرار گرفته . این شلوار از سه تکه به وجود آمده، دو تکش که مربوط به پاچه های آن هست و یک تیکش هم مربوط به خشتک شلوار می باشد که به نوعی برای راحت سوار شدن بر روی اسب، طراحی شده است.

  ترندهای 2021 و بهترین مدل های امسال را بشناسید

در ادامه به معرفی انواع شلوار مردانه می پردازیم.

شلوار کارگو

از ساده ترین شلوار ها، شلوار کارگو است که خیلی بی دردسره! شما می توانید آن را در هر جایی بپوشید. هر چند توصیه می شود که این شلوار رو بیشتر در جاهایی بپوشید که خودمونی است. ستی که بهتر است با این شلوار بپوشید، معمولا یک تیشرت ساده همراه با یک کفش اسپورت است که می تواند جذابیت شما رو هم دوبرابر کند. شلوار کارگو، انواع مختلفی دارد؛ از طر ارتشی گرفته تا انواع مدل ها و رنگ های مختلف! توصیه می شود که در هنگام پوشیدن این شلوار، جیب خود را زیاد پر نکنید چرا که از جذابیت و استایل متفاوت شما کم می شود.

شلوار کتان

شلوار های کتان هم از آن دسته از شلوا هایی می باشد که امروزه سر و صدای زیادی را به پا کرده و این شلوار با تیپ کژوال، بخش جدایی ناپذیر آن محسوب می شود.  هم برای تابستان و هم برای زمستان استفاده می شود اما بهتر است در فصل تابستان یک یا دوتا از پاچه های شلوار خود را تا بزنید و آن وقت به بیرون بروید. اخیرا هم نوید محمد زاده در جشنواره ها، تیپ های کژوال می زند و به نوعی با پوشیدن شلوار کتان، متفاوت بودن خود را از بقیه نشان می دهد. پس شما هم اگر می خواهید که جذاب تر و خاص تر از بقیه باشید و نمادی از مد و بی کرانگی را نشان دهید، حتما چند نمونه از این شلوار ها را در کمد خود داشته باشید.

  7 ترند غافلگیر کننده ی تاریخ مد

شلوار جین

شلوار جین  برای هر محیطی مناسب است یعنی اگر شما بخواهید به مهمانی یا مجالسی برید، مسافرت برید، پارک برید، سر کار برید، میتواتید شلوار جین بپوشید. این شلوار برای آن دسته از کسانی که خیلی حال و حوصله ی تیپ زدن ندارند و می خواهند چیزی بپوشند که در هر جایی قابل پوشیدن باشد، شلوار های جین کاملا مناسب آنهاست. البته اگر به سر کار یا جاهای اداری و رسمی میروید، بهتر است شلوار های جین شما تیره باشد.

شلوار پارچه ای

 بیشتر برای مردان مسن و کسانی که سن نسبتا بالایی داد، مناسب است مگر اینکه یک کت همراه با این شلوار پوشیده شود تا متفاوت و رسمی تر بنظر بیاید. در کل این شلوار نسبت به بقیه شلوار ها، راحت تر و خنک تر می باشد و آزادی بیشتری دارد.

شلوار کبریتی یا مخملی مردانه

این مدل از شلوار ها از جنس مخمل هستند که در دهه ی هفتاد مد شده بود و در حال حاضر، محبوبیت خودش رو از دست نداده و هنوز که هنوزه مورد استقبال تعداد زیادی از افراد واقع می شود. از خصوصیات بارز این شلوار می توان به بادوام بودن آن اشاره کرد و با توجه به این که جنس پارچه، مخملی و زخیم است گرمای خاصی را به پاهای شما می دهد که بیشتر در فصل زمستان، اینگونه شلوار ها را می پوشند.

  طراحی لباس المپیک 2020 برعهده طراحان ایرانی

شلوار پارچه ای از نوع ضخیم

شلوار پارچه ای از نوع ضخیم به گونه ی است که می تواند یک جایگزین خوب برای شلوار های جین باشد. جنس این شلوار، اغلب ضخیم و کُرکی هستند و از طراحی خاص و منحصر به فردی برخوردار هستند. پوشیدن این شلوار برای همه ی آقایان خوشتیپ، توصیه می شود.

شلوار اسلش

این شلوار در واقع  اسپورت به حساب می آید و جن آن از نیز کشباف است.  طراحی این شلوار به گونه است که  میتوان از آن در خانه به راحتی استفاده کرد . البته این شلوار در بعضی از جاها دیده شده که در باشگاه ها و سالن های ورزشی هم استفاده می شود. در کل از آن به عنوان مد روز یاد می شود.

شلوار مردانه کلاسیک تا بالای مچ

اکثرا شلوار های مردانه به شکلی هستند که اندازه ی نسبتا بلند دارند و تا نزدیکی های کفش آن را پوشش می دهند اما دسته ای دیگر از شلوار ها وجود دارد که  اندازه ی آن نسبتا کوچک است و تا مچ پای شما بسط می یابد ولی خب به شخصه من علاقه ای به این گونه شلوار ها ندارم و قطعا اگر دیده بشید، مورد تمسخر بسیاری از افراد قرار خواهید این شلوار در انواع رگ ها و مدل ها طراحی شده است. این شلوار به دلیل جیب هایی که دارد فضای بسیار زیادی را در اختیار مرد ها قرار می دهد که می توانند وسایل زیادی را در آنجا قرار بدهند.

  # رازهای زندگی رالف لورن، طراح تیشرت‌های پولو

 این بود از طرح ها و مدل های شلوار مردانه ، در کل به شخصه تیپی را انتخاب کنید که شخصیت شما را حفظ کنید و جوری نباشد که جلف و ضایع باشد. ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید، نظرات خودتون رو در این مورد بیان کنید .

تهیه و تنظیم : زهرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *