استایل خانم‌ها, راهنمای خرید زنانه, مد و استایل

خصوصیات اندام زنانه مستطیلی‌ شکل

خصوصیات اندام زنانه مستطیلی‌ شکل | اندام هر کدام از ما شکل‌های مختلفی دارد که باعث می‌شود بدن هرکدام از ما با بدن شخص دیگر متفاوت باشد.

اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، اندازه‌ها و سایزهای بدن هرشخص با دیگری متفاوت است و به‌همین دلیل با ترکیب هرکدام از اندام‌ها با سایزهای مختلف، بی‌شمار اندام‌های متفاوتی نیز تشکیل می‌شود.

اما به‌طورکلی، اندام را می‌توان به چند دسته‌بندی بزرگ‌تر تقسیم کرد که هرکدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند؛ اندام مستطیلی، گلابی، سیب، مثلث برعکس، ساعت شنی، الماسی یا خشتی و آب‌نبات چوبی یا گلدانی. در این مطلب به ویژگی‌های اندام مستطیل شکل می‌پردازیم و بهترین استایل‌های مختص این نوع اندام‌ را معرفی می‌کنیم.

اندام زنانه مستطیلی شکل

همانطور که از نامش پیداست، بانوان با چنین اندامی، درواقع ظاهری به‌صورت مستطیل دارند که به آن اندام صاف یا چهارگوش هم گفته می‌شود. معمولاً این نوع افراد، کمرباریک نیستند، زیرا بخاطر شکل مستطیلی اندام‌شان، کمرشان تقریباً هم‌اندازه با اندازه سینه و شانه است و انحنای چندانی ندارد؛ که البته نباید اینگونه درنظر گرفت که در اندام زنانه مستطیلی شکل، اندام کاملاً به‌شکل مستطیل بوده و کمر دقیقاً اندازه بخش‌های دیگر بالاتنه است، بلکه اختلاف اندازه در آن‌ها بسیار کم است؛

به‌همین دلیل خانم‌های مستطیلی‌شکل، به‌ظاهر اندامی چاق یا پُر دارند و باید به نحوی لباس بپوشند که لاغرتر دیده شده و کمرشان باریکتر به‌نظر برسد.اندام زنانه مستطیلی شکل، رایج‌ترین نوع اندام درمیان بانوان است. جنیفر گارنر، آن هاثوی، کامیلا (همسر پرنس چارلز) ازجمله افراد معروفی هستند که چنین اندامی دارند.

چه لباس‌هایی بپوشند؟

خانم‌هایی با خصوصیات اندام مستطیلی‌ شکل، باید لباس‌هایی بپوشند که اندام‌شان را از حالت مستطیلی و صاف دربیاورد؛ یعنی یا لباس‌هایی بپوشند که شانه‌ها و همینطور باسن را درشت‌تر نشان دهد و درنتیجه کمرشان بایک‌تر به‌نظر برسد؛ مثل:

  • لباس‌هایی که روی سینه آن‌ها جیب یا چین وجود دارد
  • لباس‌هایی با سرشانه‌های بزرگ، اپل یا فیلر
  • آستین‌هایی که در قسمت سرشانه، کاپ‌دار هستند
  • آستین‌هایی با مچ پف‌دار
  • یقه‌های گرد باز یا هفت باز یا یقه‌های یک‌طرفه یا آف‌شولدر یا دلبری و دکلته
  • شلوارهایی با جیب‌های بزرگ روی قسمت باسن
  • دامن‌های کلوش یا لایه‌لایه
  • لباس‌هایی که طرح‌هایی درشت در قسمت سینه و باسن دارند
  • آستین رگلان؛ (که این کار درصورتی انجام می‌شود که شخص، شانه‌ها یا باسن چندان درشتی نداشته باشد)؛ یااینکه لباس‌هایی بپوشند که کمرشان را هرچه باریک‌تر نشان دهد؛ که این نوع لباس‌ها برای افرادی که شانه‌، سینه و باسن درشتی دارند، مناسب‌تر است؛ مثل:
  • لباسی به رنگ روشن یا ملایم که کمربندی تیره، دقیقا روی قسمت کمر دارد؛
  • لباس‌هایی با برش‌های عمودی برروی قسمت کمر؛
  • شلوارهای جینی که در قسمت کمر تنگ هستند و در قسمت پاچه شلوار، گشاد هستند (دمپا گشاد)، یا شلوارهایی که از زانو به پایین، گشاد می‌شوند (bell bottom). اگر بالاتنه‌تان کوتاه نیست، شلوارهای جین فاق‌بلند، انتخاب بسیار مناسبی برای شما هستند، اما اگر بالاتنه‌تان کوتاه است، شلواری بپوشید که خط کمرش دقیقا روی کمرتان قرار بگیرد و از پوشیدن شلوار جین فاق‌کوتاه اجتناب کنید.
  بهترین وکامل‌ترین روش تشخیص فرم بدن زنان

خانم هایی با خصوصیات اندام زنانه مستطیلی‌ شکل چه لباس‌هایی نپوشند؟

بانوانی با اندام زنانه مستطیلی شکل، نباید لباس‌هایی بپوشند که کمرشان را بزرگتر نشان دهد یااینکه اندامشان را به همانگونه هست، بنمایاند؛ مثلا لباس‌های راسته‌ای که برش، دوخت، چین یا طرح خاصی ندارند و مونوکروم نیز هستند، انتخاب خوبی برای این خانم‌ها به‌شمار نمی‌آیند، زیرا باعث می‌شود که بدنشان بیش ازحد صاف و یکدست و بدون انحنا دیده شود.

آیتم‌هایی مثل جیب، زیپ، طرح گل و.. نیز نباید برروی کمر وجود داشته باشند، زیرا توجهات را به‌سمت کمر جلب کرده و آن را در چشم بیننده، بزرگتر از بخش‌های دیگر بدن، مثل سرشانه و باسن نشان می‌دهند و احساس چاق بودن را در فرد مقابل ایجاد می‌کنند. درضمن از دامن راسته و لباس‌های اورسایز (بیش ازحد گشاد) نیز پرهیز کنید.

چه کیف و کفشی برای این نوع اندام مناسب است؟

خانم‌هایی با اندام زنانه مستطیلی شکل، اندام بدون زاویه و انحنایی دارند، پس بهتر است که با انتخاب کیف مناسب، کمی به اندام خود حجم و زاویه بدهند. اگر چنین اندامی دارید، بهتر است که از کیف‌های بزرگی استفاده کنید که تا روی باسن شما پایین آمده تا باسنتان را بزرگتر نشان دهد؛ اگر تیپ کژوال دارید، کوله‌پشتی نیز انتخاب مناسبی برای شماست، چون سرشانه را بزرگتر می‌نمایاند؛

البته به شرطی که کوله را به‌صورت دوطرفه برروی دوش بیندازید. ازطرفی بهتر است از کیف‌های دستی که روی آرنج‌تان حمل می‌کنید، بپرهیزید، زیرا در این‌صورت کیف، تقریبا با کمر همراستا می‌شود و آن را بزرگتر نشان می‌دهد. کیف‌های کلاچ نیز درصورتیکه دست‌های بلندی داشته باشید و کیف را در نزدیکی باسن خود بگیرید، برای شما مناسب است. کیف‌های چوبی یا کیف‌هایی که از جنس سخت‌تری ساخته شده و زاویه دارند، نیز انتخاب‌های خوبی هستند.

اگر شما خانم با خصوصیات اندام مستطیلی‌ شکل هستید، تقریبا دستتان در انتخاب کفش باز است؛ اما بهتر است که در انتخاب پاشنه کفش، به کوتاهی یا بلندی قدتان نیز توجه کنید.

چه رنگ‌هایی برای بانوان با خصوصیات اندام مستطیلی‌ شکل مناسب است؟

بانوانی که اندام زنانه مستطیلی شکل دارند، تقریبا می‌توانند از هر رنگی استفاده کنند، اما بهترین کار این است که از استایل مونوکروم (استایلی که سرتاپا یک‌رنگ یا از یک طیف رنگی هم‌خانواده تشکیل شده)، دوری کنند تا اندامشان صاف به‌نظر نیاید؛ مگر اینکه طرح کلی لباس به‌گونه‌ای باشد که این ضعف را جبران کند.

در این نوع استایل، استفاده از رنگ‌ها در جایگاه مناسب خود بسیار اهمیت دارد؛ مثلا بهتر است که در قسمت میانی اندام و در بخش کمر، از رنگ‌های روشن برای لباس یا کمربند استفاده نشود و درعوض، از رنگ‌های تیره‌تر استفاده شود یا کمر فرد، کوچک‌تر و باریک‌تر به‌نظر برسد.

ورزش‌های مناسب

از آنجا که قصد دارید کمی به بدن خود انحنا و قوس دهید، بهتر است برای ورزش کردن، به سراغ سفت و قوی کردن عضلات میانی بدن و آب کردن پهلو بروید. اگر کمر و پهلوی تقریبا متناسبی دارید، اما شانه‌هایتان لاغر و باسنتان کوچک است، بنابراین باید ورزش‌های مخصوص تقویت سرشانه و بازو و نیز ورزش‌های مخصوص فرم‌دهی به باسن انجام دهید (یادتان باشد که حتما برای انتخاب تمرین‌های ورزشی، با متخصص مشورت کنید).

رژیم غذایی مناسب

خبر خوب برای خانم‌هایی با اندام زنانه مستطیل شکل، این است که معمولا از لحاظ ذخیره چربی، درمیان سایر اندام‌ها، از بهترین وضعیت برخوردار هستند و چاق نیستند و چربی اضافه، به‌خصوص در پهلو و شکم ندارند؛ و ازطرفی به‌راحتی چاق نمی‌شوند، اما این بدان معنا نیست که می‌توانند هرچه که خواستند، غذا بخورند؛

زیرا چاق بودن ظاهری با تجمع چربی و کربوهیدرات در بدن و آسیب زدن به اندام‌ها و سلامتی بدن، دو مقوله متفاوت هستند. بنابراین اگر چنین اندامی دارید، سعی کنید که نه زیاد بخورید و نه کم؛ تا زمانی به خوردن ادامه دهید که احساس کنید کم‌کم درحال سیر شدن هستید.

نکات مهم

  • لباس‌هایی بپوشید که توجهات را به‌سوی کمرتان جلب نکنند.
  • از تضاد رنگ‌ها در بخش‌های مختلف بدنتان به‌خوبی استفاده کنید.
  • می‌توانید برای باریکتر نشان دادن اندامتان، آستین‌ها را تا آرنج، بالا بزنید.
  • اگر دامن یا پیراهن می‌پوشید، ترجیحا نوع کوتاهتر آن را انتخاب کنید.
  • بین بالاتنه و پایین‌تنه، تضاد ایجاد نکنید.
  • تضاد را بین بالاتنه و پایین‌تنه (این دو بخش باید تقریبا هم‌اندازه باشند) و کمر ایجاد کنید.
  • لباس‌هایتان را براساس درشت بودن یا ظریف بودن اندامتان و همینطور کوتاهی یا بلندی قدتان انتخاب کنید.
  • از اکسسوری‌هایی استفاده کنید که سینه یا شانه را بزرگتر نشان دهد؛ مثلا گردنبندهای آویز بلند و بزرگ یا سینه‎ریز یا گوشواره‌های بزرگ.
  • در قسمت باسن، از اکسسوری‌هایی مثل زنجیر شلوار استفاده کنید.
  • لباس‌های راسته نپوشید.
  • شلوارهای فاق‌بلند بپوشید تا باسنتان پهن‌تر و کمرتان، باریک‌تر به‌نظر برسد (البته اگر بالاتنه بسیار کوتاهی ندارید).
  • در قسمت بالاتنه و پایین‌تنه، از خطوط افقی و در قسمت میانی بدن (کمر)، از خطوط عمودی راه‌راه استفاده کنید.
  • از کراوات یا یقه کراواتی استفاده کنید.

نویسنده : مائده

به چه اندامی مستطیل شکل گویند؟

اندامی که شبیه به مستطیل است یعنی دارای انحنا در کمر نیست و تقریباً اندازه بالاتنه و کمر و پایین تنه در یک راستا و یا با میزان کمی تفاوت از هم هستند.

زنان با فرم بدن مستطیل چگونه لباس بپوشند؟

لباس زنان با اندام مستطیل باید به طوری باشد که انحنا را به کمر باز گرداند برای این کار لازم است بالاتنه و پایین تنه را بزرگ نمایی کنیم و کمر را باریک نشان دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *