استایل خانم‌ها, مد و استایل

دهه سوم و چهارم زندگی خود را چگونه سپری کنیم؟

Estimated reading time: ۱۶ دقیقه

مهارت های دهه سوم و چهارم زندگی

دوست عزیزم سلام… دهه سوم و چهارم زندگی اوج دوران جوانی است. این دو دهه جزو بهترین دهه‌ های زندگی است. در دوره جوانی تحولات جسمی، شخصیتی و اجتماعی متفاوتی اتفاق می‌افتد و آگاهی یافتن و یادگیری مهارت های دهه سوم و چهارم زندگی باعث موفقیت‌های بیشتر و داشتن آرامش در زندگی می‌شود. دوست نازنینم در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا در مورد بهترین دوران زندگی ات صحبت کنیم و کار و مهارت‌هایی که برای زندگی موفق نیاز دارید را، ترسیم کنیم.

  1. شخصیت شما در حال تثبیت است :

معمولاً شخصیت از سن ۲۵ سالگی به بعد تثبیت می‌شود. منظور از تثبیت شخصیت یعنی علایق، اعتقادات مذهبی، سیاسی، فرهنگی مشخصی دارید. در این دوره دیگر شما می‌توانید آزادانه از عقاید خود بگویید و با هر حرفی نظرتان عوض نمی‌شود. اگر هنوز به موارد گفته شده نرسیدید، پیشنهاد می‌کنیم ارزش‌های خود بر روی برگه ای بنویسید و به آن فکر کنید.

در مورد موضوعات روز فکر کنید و با خود، دوست یا اطرفیان بحث کنید. کتاب‌های متفاوتی مانند شخصیت شناسی و خودشناسی را مطالعه کنید تا بتواند به شناخت شما از خودتان کمک کند.

اگر در مسیر خودشناسی نیاز به یک راهنما داشتید، خانم فرشته ایران نژاد ویدیو های آموزشی بسیار مفیدی در این زمینه ارائه می دهند. جهت تهیه آموزش های ایشان بر روی تصویر کلیک کنید .

۲.رویای زندگی‌تان را دنبال کنید :

      هر کدام از ما وقتی به دهه سوم زندگی می‌رسیم رویاهای زیادی را در سر داریم. رویاهایی که از کودکی و نوجوانی در ذهن ما شکل گرفته اند. هرگز در دهه سوم و چهارم زندگی رویاهای خود را فراموش نکنید. اما شاید بپرسید که ” من رویاهای زیاد دارم، کدام یک را دنبال کنم؟ ” در پاسخ به این سوال باید بگوییم که رویا اگر اجرایی نشود و یا فقط در ذهن باشد، در حد رویا و آرزو باقی می‌ماند. برای اینکه بدانید کدام یک از رویاهای شما عملیاتی و قابل اجرا شدن است باید راهکارهای زیر را انجام دهید :

  • همه رویاهای خود را بر روی کاغذ بنویسید
  • حال ببینید با شرایط حال حاضر رسیدن به کدام رویا برای شما امکان پذیر است؟
  • برای رویای خود برنامه ریزی کنید و بگویید مثلاً تا فلان موقع باید بهترین نقاش ایران بشوم
  • سپس برای آن برنامه ریزی کنید و اهداف بلند، میان و کوتاه مدت تعریف کنید.
  • تا می‌توانید جزئی و دقیق بنویسید.
  تحلیل راز جذابیت استایل کایلی جنر

در مسیر رسیدن به رویاها می‌توانید از دفتر برنامه ریزی و شکر گزاری کمک بگیرید. جهت تهیه دفاتر متنوع پلنر برنامه ریزی وارد سایت دیجی کالا شوید.

۳.از ویتامین و قرص های تقویتی استفاده کنید :

بهترین منبع تامین ویتامین‌ها و املاح معدنی باید مواد غذایی باشند که هر فرد در طول روز مصرف می‌کند. اما سبک ناصحیح زندگی سبب شده تا کمبود ویتامین‌ها به خصوص در میان خانم‌ها بیش از گذشته نمود پیدا کند. اگر شما هم در طول روز زود خسته می‌شوید و یا احساس کلافگی و خواب آلودگی همراه شماست، خوردن ویتامین و قرص های تقویتی را شروع کنید. در ادامه دو قرص مکمل که نیاز بدن شما در دهه دوم و سوم زندگی است را معرفی می‌کنیم.

مکمل دیلی فوارور ترکیبی از ۵۵ ماده مغذی، از جمله ویتامین ها و مواد معدنی ضروری تقویت کننده و محافظ بدن. برای از بین بردن حس خستگی مفرط و ضعف بدنی در طول روز می‌باشد. برای تهیه این محصول وارد سایت فواور شاپ شوید.

۴.برای مهارت های دهه سوم و چهارم زندگی سبک زندگی خود را پیدا کنید :

دیگر زمان آن رسیده است که سبک زندگی و استایل خود را پیدا کنید. برای داشتن و رفتن به سمت یک استایل شخصی لازم است از سبک های مختلف پوششی اطلاع داشته باشید و همچنین به درون خود بیشتر رجوع کنید. پیدا کردن استایل شخصی کار ساده ای نیست. به خودتان زمان دهید و برای شناخت علایق و درونیات خود وقت بگذارید.

  9 آیتم ضروری و پرکاربرد کمد لباس هر خانم شیک پوشی

کتاب «هنر شفاف اندیشیدن  نوشته‌ی «رولف دوبلی» در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. این اثر درباره‌ی خطاهای ذهنی انسان است که در موقعیت‌ها و شرایط مختلف زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهند. نویسنده در این کتاب خواننده را با این سؤال روبه‌رو می‌کند: «آیا همیشه تصمیمات درستی می‌گیریم؟» تصمیم‌ها و انتخابات ما همواره تحت تأثیر ذهن ما هستند، اما آیا ذهن ما بهترین عملکرد را دارد؟ «رولف دوبلی» در این کتاب از عواملی سخن می‌گوید که به‌طور ناخودآگاه زندگی ما را تحت سیطره‌ی خود قرار داده‌اند. 

۵. با خود مهربان باشید

لطفاً دست از سرزنش کردن خود بردارید و با خود مهربان باشید. شما زمانی در دهه دوم و سوم زندگی به آرامش و موفقیت خواهید رسید که در ابتدا خودتان را دوست داشته باشید و با خود مهربان باشید. در جامعه ای که متاسفانه تعداد زیادی از مردم در حال فریب کاری، سلطه گری و سرکوب کردن دیگران هستند، شما باید قوی و قدرتمند باشید و لازم قوی شدن، داشتن عزت نفس و یا دوست داشتن خود است.

۶. برای کسب مهارت های دهه سوم و چهارم زندگی ، گواهی نامه بگیرید :

رانندگی از جمله مهارت‌هایی است که باید در دهه سوم و چهارم زندگی‌تان حتماً یاد بگیرید. چراکه امروزه این مهارت مثل آشپزی جزو مهارت‌های اصلی و ابتدایی هر دختر جوانی تلقی می‌شود.

۷.در حال زندگی کنید :

فکر کردن به آینده خوب است اما تا زمانی که موجب اضطراب و آشفتگی نشود. فکر کردن به گذشته هم شما را افسرده و بی انگیزه می‌کند. زمانی می‌رسد که حسرت روزهای جوانی و سلامتی آن را می‌خورید. پس در هر سنی از دوره جوانی هستید فرصت را غنیمت شمارید و در حال زندگی کنید.

۸.دوست و دشمن را از هم تشخیص دهید :

احتمالاً در دهه سوم و چهارم زندگی‌تان به واسطه رفتن به دانشگاه و یا کلاس‌ها و دوره های مختلف ارتباط اجتماعی زیادی دارید. اگر فرد برون گرایی باشید پس ارتباط گرفتن را دوست دارید و با افراد زیاد معاشرت و احتمالاً دوست هستید. حواستان باشد که رازهای خود را برای هر شخصی بازگو نکنید. هر فردی برای دوستی و معاشرت مناسب نیست. گاهی افراد نقاب دوست زده اند اما باطنی پر از حسادت دارند و چشم دیدن موفقیت شما را ندارند. دوست واقعی خود را بشناسید حتی شده اگر از بین چندین دوست تنها یک نفر جزو دوست واقعی شما باشد، کافی است.

  فریدا؛ نقاش و فشن آیکون تاثیرگذار مکزیکی

۹.کارهای نیمه تمام را تمام کنید :

گاهی اوقات کمال گرایی باعث می‌شود که کارها را نصفه و نیمه رها کنید. کارهای ناتمام ذهن انسان را بسیار درگیر میکند و گاهاً باعث می‌شود تا خود را سرزنش کنید و این تصور در ذهن تان پیش می‌آید که از پس هیچ کاری بر نمی‌آیید و فرد ناتوانی هستید. و رفته رفته اعتماد به نفس سپس عزت نفس خود را از دست می‌دهید و شاید افسرده هم شوید. پس برای جلوگیری از این پیامد لازم است کارهایی را که شروع کرده اید تا انتها انجامش دهید. کارهای نیمه تمام قبل را تمام کنید. با اینکار به خود و اعتماد به نفس تان کمک می‌کنید. انگیزه می‌گیرید و دهه ۲۰ و ۳۰ سالگی را پر از نشاط و دور از استرس و افسردگی سپری می‌کنید.

مهارت های دهه سوم و چهارم زندگی: مهرات های پیش از ازدواج را بیاموزید.

در حال حاضر در دهه سوم و یا چهارم زندگی‌تان هستید. این دو دهه بهترین زمان برای ازدواج و تشکیل زندگی مشترک است. دوست عزیزم اگر به دنبال زندگی موفق و عاشقانه هستید، باید مهارت های پیش از ازدواج را بیاموزید. مهارت های لازم پیش از ازدواج عبارتند از :

  • خودشناسی : ابتدا باید خودتان را به درستی بشناسید و به تمامی خصوصیات اخلاقی خود آگاه باشید. مثلاً چه خصوصیات اخلاقی مثبت و منفی دارید؟ در چه شرایطی عصبی می‌شوید؟ چه چیزهایی شما را ناراحت می‌کند؟ برون گرا هستید یا درون گرا؟ چقدر جنس مخالفتان را می‌شناسید؟ و…
  • آگاهی از تفاوت های زن و مرد : بیاد بدانید که زن و مرد دو قطب مقابل هم هستند و بهر دو در کنار هم یکدیگر را کامل می‌کنند. آشنایی از خصوصیات و ویژگی های مردان باعث می‌شود تا آن ها را بیشتر درک کنید. دلیل رفتار آنها را طور دیگری تلقی نکنید. درک تفاوت ها باعث آرامش بیشتر در زندگی و سالها زندگی عاشقانه می‌شود.

سلامت روان :

  • دوست عزیزم مسئله سلامت روح از سلامت جسم مهم تر است. اگر زمانی شکست عاطفی خورده اید و یا اتفاقی باعث آزرده خاطر شدن ذهن شما شده است، حتماً قبل از ورود و انتخاب شخص جدید برای ازدواج آن مسئله را حل کنید و زخم و درد های گذشته را مانند یک زباله کنار خود حمل نکنید. در این مسیر اگر به تنهایی نتوانستید مشکل را حل کنید، حتماً از یک مشاور خبره و مطمئن کمک بگیرید.
  • آگاهی از معیار و ملاک‌ها : حال که خودتان را شناخته اید. معیارها، خط قرمزها را یادداشت کنید. حال  زمانی که با فردی آشنا شدید می‌توانید طبق معیارها و ارزش های خود تصمیم بگیرید و عاشقانه زندگی کنید.
  بررسی جذاب ترین استایل مهتاب کرامتی در سال های اخیر

در مسیر انتخاب همسر حتماً از مشاور پیش از ازدواج کمک بگیرید و تست های مربوطه را انجام دهید.

 مراقب پوست و جسم خود باشید :

لازم است برای شاداب نگه داشتن و جلوگیری از پیری پوست، مراقبت‌های روتین پوست را انجام دهید.

روتین پوست با توجه به نوع پوست هر کس تغییر می‌کند؛ اما در حالت کلی سه مرحله را در برمی‌گیرد.

  • روتین پاک‌سازی پوست (شست‌وشوی صورت)
  • استفاده از تونر (حفظ تعادل پوست)
  • مرطوب‌سازی (آب‌رسانی و نرم کردن پوست).
  • کرم دور چشم
  • استفاده از ضد آفتاب

۱۲.  خوش تیپ و خوش استایل باشید :

می دانید که وقتی در جمعی حاضر می‌شوید قبل از صحبت کردن، استایل و لباس شماست که شما را معرفی می‌کند. پس موضوع خوش استایلی را جدی بگیرید. از همین حالاً در دهه دوم و سوم زندگی‌تان، خود را به پوشیدن لباس های مناسب و استایل شیک عادت دهید. یکی از راه های خوش استایلی این است که بدانید چگونه خرید کنید! عموماً خریدهای ما از روی هیجان و احساس هستند تا منطق. همین موضوع باعث می‌شود تا با اینکه کمد لباسمان پر از لباس است، باز هم جمله “من چیزی ندارم بپوشم” را بگوییم.

دوست عزیزم در ادامه برای شما چند نکته مهم در خرید کردن را خواهیم گفت :

  • لیستی از خرید های خود تهیه کنید 
  • هیجانی خرید نکنید و اولویت بندی کنید و از مهم ترین آیتم شروع کنید
  • از علاقه شخصی خود آگاه باشید
  • با یک همراه خوب خرید کنید
  • متناسب با اندامتان خرید کنید
  • متناسب با موقعیت خرید کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *