استایل آقایان, اکسسوری مردانه, مد و استایل

راهنمای انتخاب کمربند مناسب برای آقایان

راهنمای انتخاب کمربند مناسب برای آقایان-min

کمربند، یک نوار باریک و گهگاه، پهن است که جنس آن می­تواند از چرم، پارچه، پلاستیک و … باشد. این نوار، دور کمر بسته می­شود و برای نگهداشتن شلوار و دامن یا بستن مانتو استفاده می­شود. علاوه بر این، کمربند به استایل شما ظرافت و زیبایی می­بخشد. به‌طورکلی، کمربند در رده اکسسوری یا لوازم جانبی قرار می­گیرد، اما در استایل آقایان، به‌دلیل اینکه بسیار زیاد از آن استفاده می­کنند، جزو اقلام ضروری به‌حساب می­آید.

شاید برایتان جالب باشد که برای داشتن یک استایل خوب، باید به تک‌تک جزییات دقت کنید. گاهی ممکن است که تنها یک گردنبد یا کمربند، استایل شما را به­کلی عوض کند؛ پس باید در انتخاب کمربند به راهنمای خرید کمربند مردانه رجوع کنید. ما این راهنما و نکات موردنظر را در این مقاله بیان کرده‌ایم تا استایل­ شما را ارتقا ببخشیم؛ پس با ما همراه باشید.

جنس کمربند

چرم: اولین نکته در راهنمای خرید کمربند مردانه، توجه به جنس آن است. سعی کنید که از جنس چرم طبیعی و مرغوب برای کمربند استفاده کنید، چون چرم مرغوب در اثر گرما و حرارت بدن، آسیب کمتری دیده یا کمتر پوست‌پوست می­شود. بهتر است که از کمربند چرم در فصول سرد سال استفاده کنید.

  مد مینیمالیسم چیست؟ و آیا این کلید زندگی شادتر و پایدارتر است؟

پارچه: کمربندهای پارچه­ای، مناسب استایل­های تابستانی و بهاری هستند و در انواع رنگ­ها وجود دارند. شما می­توانید این کمربند­ها را با بند ساعتتان ست کنید.

رنگ کمربند

در راهنمای خرید کمربند مردانه، هیچ محدودیتی برای رنگ آن وجود ندارد. انتخاب رنگ کمربند، بستگی به استایل، لباس و سلیقه شما دارد، اما به‌عنوان پیشنهاد، بهتر است که رنگ آن را در استایل­های کلاسیک و رسمی با کفشتان ست کنید. بهترین انتخاب، مشکی و قهوه­ای سوخته می­باشد. از رنگ عسلی، با دقت و ظرافت بیشتری استفاده کنید تا استایلتان را خراب نکند.

بیشتر بخوانیم: چهار نکته در انتخاب کراوات

اندازه سگک

نکته‌ای که در خرید کمربند مردانه، توجه کمتری به آن می­شود، اندازه سگک است. سگک­ِ خیلی بزرگ در استایل­های خاص (مثل استایل کابوی) استفاده می­شود و برای استفاده روزانه، زیبا نیست. در موارد عادی و حین استفاده از استایل­های رسمی یا اسمارت ­کژوال، بهتر است از کمربندهایی با سگک کوچک و متناسب با اندازه کمربند و پهنای آن استفاده کنید.

اگر در ناحیه شکم، چربی دارید یااینکه پاهای درشتی دارید، از کمربندهای تیره با سگک کوچک و مات استفاده کنید. اگر لاغراندام هستید، می­توانید از سگک­های روشن و براق و بزرگ استفاده کنید.

  بررسی لباس‌های تابستانه افراد مشهور

جنس کفش مهم است !

یکی از جالب­ توجه­ ترین موارد در راهنمای خرید و ست کردن کمربند مردانه، توجه به هم‌جنس بودن کفش و کمربند است. شاید تا به‌حال به ارتباط میان کمربند و کفش توجه نکرده باشید، اما جالب است بدانید که هم‌جنس بودن کفش و کمربند، تاثیر فزاینده­ای بر استایل شما خواهد گذاشت؛ برای مثال، اگر از کفش چرم استفاده می­کنید، سعی کنید که کمربند چرم برای شلوار خود انتخاب کنید. این یک اصل در دنیای مد و پوشاک می­باشد. توجه داشته باشید که چرم با چرم، جیر با جیر و برزنت با برزنت، ترکیب زیبایی ایجاد می­کند. اگر به‌طور مثال، کفش جیر (مات) را با کمربند چرمی (براق) ست نکنید، این یک نمره منفی برای استایل شما محسوب می­شود.

۲ نکته تکمیلی در راهنمای خرید کمربند مردانه

۱- اگر کفشی مانند کفش­های لوفر، به پا کرده­اید که فلز دارد، سعی کنید که فلز آن را با فلز کمربندتان، به‌علاوه دیگر اقلام فلزی، مانند ساعت، سِت کنید؛ مثلا اگر فلز کمربندتان نقره­ای است، کفشی انتخاب کنید که فلز نقره­ای دارد و با دیگر اکسسوری­ها نیز هماهنگ است.

  چگونه با پیراهن مردانه چهارخانه جذاب‌ترین استایل را داشته باشیم؟

۲- اگر می­خواهید که ظاهری شیک و آراسته­تر داشته باشید، جنس کفش­هایتان را با کمربندتان ست کنید؛ به‌طورمثال، اگر کفشتان ورنی و براق است، سعی کنید که کمربندی براق انتخاب کنید. این قانون درمورد مدل‌های دیگر هم صادق است: کفش جیر با کمربند جیر، کفش ساده با کمربند ساده و…

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

گردآوری فریبا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *