کمپین شیک و فیت

روز سی ام کمپین – با حذف لقمه های اضافی به راحتی باعث کاهش وزن خود شوید

روز سی ام کمپین

بسیاری از افراد با وجود رژیم های گوناگون لاغر نمی شوند یا دوباره به سرعت چاق می شوند. یکی از مهم ترین دلایل آن عادت های غذایی اشتباهی است که به نظر کم اهمیت و کوچک می آیند. لقمه های اضافی که خارج از رژیم غذایی خود آن ها را مصرف می کنیم بخشی از آن هاست. این خوراکی ها معمولا در حجم کم، بسیار پرکالری هستند، به طور مثال ته دیگ یکی از مهمترین این لقمه های اضافی کم حجم و پرکالری است. ما معمولا پس از اتمام وعده خود نیز سراغ ریزه خواری می رویم، زیرا فکر می کنیم کالری آن ها زیاد نیست. اما این موضوع کاملا اشتباه است؛ بی توجهی به این موضوع در طولانی مدت تبعات زیادی از جمله چاقی به همراه دارد. در ادامه از زبان یک متخصص تغذیه در این مورد بیشتر خواهیم دانست.

معرفی خانم دکتر یاسمن هاشمی

خانم هاشمی مشاور تغذیه و رژیم درمانی می باشند. ایشان در روزهای گذشته ی کمپین شیک و فیت در مورد عادات و نکات تغذیه ای صحبت کردند. با دانستن و رعایت کردن هرکدام از آن ها به داشتن یک رژیم غذایی سالم و مناسب نزدیک تر خواهید شد. امیدواریم با گذشت این یک ماه، دیدگاه شما نسبت به سبک زندگی تان تغییر کرده باشد. در ادامه مطلب بخشی از توصیه های ایشان را در مورد حذف غذاهای اضافیِ پرکالری می خوانیم.

  روز هفدهم کمپین - تکنیک های پوششی مناسب آقایان با باسن بزرگ و کوچک

لقمه های اضافی چگونه باعث اضافه وزن می شوند؟

لقمه های اضافی به خوراکی هایی گفته می شود که مازاد بر رژیم خود مصرف می کنید. مثل ته دیگ یا باقی مانده غذای فرزندتان. برای کاهش دادن وزن تان سعی کنید کمتر از این گونه مواد استفاده کنید. زیرا به عنوان مثال یک کف دست ته دیگ کوچک، ۱۰۰ کالری دارد. اگر هرروز به همین مقدار فقط یک تکه ته دیگ ساده را بخورید در پایان ماه ۳۰۰۰ کالری اضافی دریافت کردید. اینگونه است که با تکرار این عمل در دراز مدت دچار اضافه وزن و چاقی می شوید. با آگاهی از این موضوع، از همین لحظه می توانید لقمه های اضافی را کنار گذاشته و دیگر از آن ها استفاد نکنید.

 

حتما بخوانید : قبل از خوردن اولین لقمه اضافی به یاد داشته باشید که …

حتما بخوانید : قبل از خوردن اولین لقمه اضافی به یاد داشته باشید که …

کالری منفی به چه معناست؟

افراد بسیار زیادی در رژیم کاهش وزن از مواد غذایی بدون کالری استفاده می کنند. اما آیا به راستی ماده غذایی بدون کالری وجود دارد؟ بهترست بدانید همه مواد غذایی دارای که کالری و انرژی هستند و فقط آب خالی هیچ کالری ندارد. پس اصطلاح کالری منفی از کجا می آید؟ ما این کلمه را در توصیف برخی از سبزیجات به عنوان مثل کرفس، هویج و انواع کلم ها می شنویم. چون که این سبزیجات بدن را وادار می کنند که جذب و هضم انجام دهند، و وقتی سیستم گوارش، عمل جذب و انتقال این مواد را انجام می دهد کالری بیشتری نسبت به کالری دریافتی حاصل از خوردن آن ها می سوزاند. به همین دلیل به آن ها مواد غذایی کالری منفی گفته می شود. ولی اینکه فکر کنیم اصطلاح کالری منفی به معنی نداشتن کالری این مواد غذایی است، برداشت صحیحی نیست.

  روز پنجم کمپین - راه حل های پوشاندن گودی کمر

حتما بخوانید : چیزهای کوچکی که باعث چاقی می شوند

حتما بخوانید : چیزهای کوچکی که باعث چاقی می شوند

فواید خوردن سبزیجات

خوردن سبزیجات و میوه ها باعث احساس سیری می شود و سبزیجات برای میان وعده گزینه ای عالی محسوب می شوند. اگر آن ها را قبل از وعده های اصلی مصرف کنید با کالری اندکی معده خود را پر می کنید. سبزیجات به دلیل فیبر بالا به شما کمک می کنند در وعده اصلی غذای کمتری بخورید. این مواد غذایی می تواند جایگزین مناسبی برای دورچین غذاهای شما باشند. با این کار لقمه های اضافی به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد.

حتما بخوانید : ۲۵ میان‌ وعده مناسب برای کاهش وزن

حتما بخوانید : ۲۵ میان‌ وعده مناسب برای کاهش وزن

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. شما برای حذف لقمه های اضافی از چه روش هایی استفاده می کنید؟ لطفا برایمان بنویسید.

گرد آوری : عاطفه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *