استایل بازیگران, مد و استایل

ساده اما زیبا؛ مثل استایل نیکی کریمی

استایل نیکی کریمی | نیکی کریمی بازیگر ایرانی و فیلمساز در ۱۹ آبان ۱۳۵۰ به دنیا آمد. 

او اصالتا تفرشی است و تئاتر را از کودکی آغاز کرد. اولین نقش او در فیلم وسوسه در حال ۱۳۶۸ بود و نخستین حضور جدیش برای فیلم عروس به کارگردانی بهروز افخمی در سال ۱۳۶۹ بود. او و ابوالفضل پورعرب از اولین ستارگان بعد از انقلاب بودند.

از  مسائل جالب نیکی کریمی این است که او در آن سال‌ها دستیار کارگردان عباس کیارستمی هم بود.نیکی کریمی بازیگر با سابقه درخشان و تجربه کار با کارگردان معروف ابراهیم حاتمی کیا، بهروز افخمی، داریوش فرهنگ، تهمینه میلانی و… را داشته است.

سابقه داوری نیکی کریمی

او علاوه بر بازیگری به خاطر سابقه درخشان تجربه داوری در جشنواره‌های زیادی دارد. او در جشنواره بین‌المللی یونان، جشنواره بین المللی نفت، فیلم فرانسه ،جشنواره دهلی، جشنواره لوکارنو، جشنواره ایسلند، ازمیر ترکیه، آفریقای جنوبی، برلین، کن فرانسه، وزول فرانسه، جمهوری چک، اسکاتلند، اسپانیا، کیش، استانبول، آنتالیا، فیلم شهر، استونی، گرجستان، فجر و در امسال در بیست و یکمین جشنواره فیلم ترابیکا آمریکا به عنوان داور جشنواره حضور داشت.

سابقه ترجمه کتاب نیکی کریمی

او همچنین سابقه ترجمه کتاب‌های مثل عشق زمان غم، اشعار یک صد شاعر زن چینی، نور ماه بر درختان کاج، نزدیکی، بار دیگر تولدی دیگر و آوازهایی که مادرم بهم آموخت را دارد.

جوایز و افتخارات نیکی کریمی

او جوایز زیادی را از آن خود کرده است در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ برای فیلم آتابای که ساخت انگلیس و هند و بلغارستان نامزد بهترین فیلم ساز شد و جایزه هیئت داوران را دریافت کرد و برنده بهترین بازیگر نقش برای فیلم آذر از تورنتو، تندیس کلوزآپ طلایی از آمریکا و تهیه کنندگی را دریافت کرد.

برای چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت بهترین بازیگر زن اسلواکی شد. در آلمان برنده بهترین فیلم برای کارگردانی سوت پایان شد و برای این فیلم از فیلم‌های فرول آسیایی جایزه دریافت کرد.

همچنین جایزه عصای سفید را از جشنواره توریبن ایتالیا برای کارگردانی یک شب دریافت کرد. او بهترین بازیگر فیلم نیمه پنهان از جشنواره قاهره شد و جایزه فیلم ایتالیا را دریافت کرد.

همچنین در سه قاره نانت برای فیلم سارا جایزه بهترین بازیگر زن و از سن سباستین اسپانیا صدف نقره‌ای را برد.

همچنین برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم دو زن از فجر و سیمرغ بلورین برای فیلم دیوانه از قفس پرید شد.  همچنین برنده دیپلم افتخار جایزه هیئت داوران برای بازی مرگ ماهی و چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، کارگردانی شیفته شب شد.

او یک بار هم تندیس زرین فیلم دو زن را از سومین جشن خانه سینما گرفت. همچنین برای فیلم آتابای برنده چهاردهمین جشن منتقدان سینمای ایران و جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد.

او سه بار برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر زن برای فیلم دو زن، روانی و نیمه پنهان شد. همچنین یک بار جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره بین المللی کیش برای فیلم دو زن شد.

استایل نیکی کریمی

اگر به استایل نیکی کریمی نگاه و عکس‌هایش را بررسی کنید متوجه می‌شوید که او فردی مینیمال پوش است. شاید بتوان رنگ‌های فام دار به گاه پترن در لباس و استایل نیکی کریمی پیدا کرد اما اگر اکثر لباس‌هایش را بررسی کنید به خصوص در چند سال گذشته متوجه می‌شوید که بسیار به مینیمال علاقه‌مند است.

پالت رنگی در استایل نیکی کریمی

اکثرا هم سراغ رنگ‌های خنثی و تیره می‌رود. همچنین از طرفی استایل مونوکروم را هم دوست دارد.

او در چند سال اخیر بیشتر شال‌های یک رنگ و اغلب سفید یا مشکی انتخاب کرده است و گاهی هم استایل خنثی را با طیف رنگی سر ترکیب می‌کند.

از طرفی او به برش‌های متعدد علاقه دارد. در اکثر موارد هم سراغ رنگ مشابه برای شلوار و کفش می‌رود که قدش بلندتر به نظر برسد. پس سبک مورد علاقه او مینیمال و اسمارت کژوال است و بیشترین استفاده را از آنها دارد.

درس کد در استایل نیکی کریمی

اسمارت کژوال درس کدی است که فرد در حین راحت بودن میخواهد کمی رسمی به نظر برسد. از طرفی او علاقه ندارد ماسکولین و مردانه باشد. با توجه به اینکه بسیاری از نظر چهره و پوست جوان است تلاش می‌کند در هر شرایطی فمینن و زنانه به نظر برسد.

پس او فمینن و اسمارت کژوال را با هم ترکیب می‌کند. نیکی کریمی فردی بسیار خوش پوش است و علاقه چندانی به ترندها ندارد و بیشتر علاقه دارد چیزی بپوشد که اعتماد به نفس بیشتری به او می‌دهد.

سادگی و مینیمال پوشی به سبک استایل نیکی کریمی

اگر استایل نیکی کریمی را نگاه کنید او هیچ وقت سراغ مانتوهای عبایی و چند لایه و بسیار بلند نمی‌رود و یا شلوار زاپ دار نمی‌پوشد و از طرح و پترن‌های عجیب مثل کیف‌های جدید و هندسی و شلوغ و در کل هر چیزی که ساده نباشد انتخاب نمی‌کند. همین باعث می‌شود که معمولاً استایل نیکی کریمی قابل پیش بینی شود.

اگر هم بخواهد طرحی انتخاب کند در شال و کت کوتاه از آن استفاده می‌کند.

او همان اندازه که برای انتخاب لباس ساده است در اکسسوری هم همین سادگی را انتخاب می‌کند. تقریباً شما هیچ عکس و استایلی نمی تواند از او پیدا کنید که از گردنبند و دستبند زیاد و بلند استفاده کند حتی در جشنواره‌های خارجی که شرکت می‌کند هم سراغ استفاده از اکسسوری خاصی نمی‌رود و در نهایت یک گوشواره کوچک استفاده می‌کنند.

همچنین از توربان و کلاه و روسری هم استفاده نمی‌کند و تنها انتخابش شال است. و شاید به جز گوشواره و نهایتا یک انگشتر همیشه عینک همراه دارد.

او در انتخاب کیف و کفش هم سادگی را انتخاب می‌کند اما به هارمونی رنگ‌ها اهمیت می‌دهند و اصول ست کردن آنها را بلد است و به جزئیات توجه می‌کند.

عکس های بیشتر از نیکی کریمی را اینجا ببینید.

انتخاب کیف و کفش در استایل نیکی کریمی

استایل نیکی کریمی در جشنواره ها و مراسم‌های رسمی است استفاده از کیف کلاچ دیده می‌شود.  و در فتوکال و روزمره سراغ کیف‌های دوشی در ابعاد مختلف می‌رود. پس او خود را محدود به یک مدل کیف نمی‌کند و بنا بر موقعیت لباس می‌پوشد.

با بررسی استایل نیکی کریمی فهمیدیم که به کفش پاشنه بلند علاقه دارد و سمت کتانی نمی‌رود.

مدل مو و میکاپ در استایل نیکی کریمی

از نظر مدل مو و میکاپ اول از همه این را در نظر بگیرید که او معمولا موهای خود را رنگ نمی‌کند و نمی‌توان عکس با موی رنگ شده از او  پیدا کرد. این هم به همان مینیمال زیستی او وابسته است و همیشه ثابت است و اکثرا به سمت بالا می بندد و گاهی فرق کج و گاهی هم فرق وسط دارد.

  جذاب ترین نکات استایل پریناز ایزدیار چیست؟

او اگر هم مو را رنگ کند سراغ لایت‌های ملایم و ماهگونی می‌رود که آنچنان مشخص نیست. انتخاب او با توجه به رنگ پوست و رنگ چشم همخوانی بسیار زیادی دارد. او ارایش نچرال و مینیمالی همیشه دارد و خط چشم و رژ از لوازم آرایش محبوب او است.  

انتخاب دامن در استایل نیکی کریمی

او گاهی دنیال استایل با دامن‌های بلند و میدی می رود که فرم اسمارت و فمینن خود را حفظ کند تا یکنواخت به نظر نرسد.

برای استایل‌های فرش قرمز خود گاهی سراغ بلوز و دامن می رود اما از نظر رنگ و برش همچنان مینیمال است. با توجه به علاقه او به پترن گل که سراغش می رود شاید به سبک فلورال هم علاقه مند باشد.

استایل نیکی کریمی در جشنواره ترابیکا آمریکا ۲۰۲۲

او در جشنواره ترابیکا آمریکا که دو هفته گذشته برگزار شده بود برای داوری در کنار رابرت دنیرو دیده شد. استایل نیکی کریمی شامل شال و مانتو سفید و شیری بود که باز هم  انتخابش از همه نظر در دسته مینیمال قرار می‌گرفت.

پس او به سبکی که می‌پوشد وفادار است و این ثبات پوشش تا به حال از جذابیت او کم نکرده است.

در این مقاله سعی کردیم در مورد استایل نیکی کریمی صحبت کنیم. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. نظر خود را با ما در میان بگذارید.

نویسنده: سپیده

نیکی کریمی با کدام فیلم به شهرت رسید؟

نیکی کریمی با کدام فنیکی کریمی در سال ۶۸ با بازی در فیلم عروس به کارگردانی بهروز افخمی به شهرت رسید. در حدی که به او لقب عروس سینمای ایران را داده اند.یلم به شهرت رسید؟

سبک پوشش نیکی کریمی چیست؟

او به سبک مینیمال لباس می‌پوشد و همیشه درس کد اسمارت کژوال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *