چی بپوشم؟, مد و استایل

لباس مناسب سفر به شمال چیست؟

همه میدانید که در هر سفری لباس از همه مهم‌تر است و هر مکانی لباس‌های متناسب با خودش را دارد. معمولاً همه ما قبل از سفر ذهنمان درگیر این می‌شود که چی بپوشیم و چه لباسی همراه خود ببریم؛ بخصوص که اگر سفرمان به شمال باشد برنامه ریزی‌های زیادی برای آن کرده‌ایم و می‌خواهیم راحت‌ترین حالت ممکن و بهترین لباس مناسب شمال را تجربه کنیم.

لباس مناسب سفر به شمال

 نوع پوشش اثر مستقیم بر کیفیت سفر دارد به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله در مورد لباس مناسب شمال و سفر به شمال با توجه به فصل و آب و هوا صحبت کنیم.

احتمالاً این را می‌دانید که شمال کشور آب و هوای شرجی دارد و در فصل سرد باران زیاد می‌بارد. پس فصلی که برای سفر انتخاب می‌کنید خیلی در کیفیت سفر و انتخاب لباس مناسب شمال شما تاثیر دارد؛ به خصوص که اگر قصد شما اجاره ویلا در کوه و کمر و طبیعت‌های شمال باشد، این را باید در نظر بگیرید که در آن قسمت‌ها هوا به خصوص در شب، سردتر می‌شود.

اما در تابستان از شدت شرجی بودن هوا هر چه بپوشید احساس می‌کنید زیاد است؛ پس باید چمدان خود را بر از لباس‌های روشن و خنک کنید و با توجه به تعرق زیاد لباس‌های زیادی در چمدان سفر به شمال در تابستان همراه خود داشته باشید.

  بهترین لباس مناسب کویر چیست؟

اما بهترین فصل برای سفر به شمال، بهار و سپس تابستان است؛ به دلیل این که تحمل هوای شرجی شمال راحت‌تر از باران و سرمای شدید است و عملاً رفتن به ساحل و جاهای دیدنی و حتی گزینش لباس مناسب شمال را مشکل‌ساز می‌کند. همچنین جاده‌های کوهستانی خشن‌تر می‌شوند و گاهی برف راه را مسدود می‌کند.

 پس زمستان می‌تواند بدترین فصل سفر به شمال باشد؛ مگر اینکه کاری پیش بیاید، اقوامی داشته باشید و یا عاشق طبیعت سرد و بارانی و یکدست سفید باشید.

لباس مناسب شمال

۱: شلوار جین مناسب شمال :

 بهترین شلواری که می‌توانید همراه خود در کوله لباس مناسب شمال ببرید شلوار جین است. احتمال پارگی و خراب شدن آن صفر است و بعد از شستشو احتیاجی به اتو ندارد و مناسب سفر به شمال است؛ همچنین شما می‌توانید به راحتی با آن لباس‌های خود را ست کنید. فقط حواستان باشد خیلی شلوارتان تنگ نباشد تا بتوانید از هر مسیری با آن به راحتی عبور کنید. شلوار جین هم در تابستان و هم در زمستان انتخاب مناسبی است.


۲: کاپشن برای لباس مناسب شمال:

استان‌های شمال آب و هوای متنوعی دارد. همانطور که اشاره کردیم ممکن است شما هوس رفتن به جنگل و کوهستان کنید؛ پس تیشرت برای آن قسمت‌ها مناسب و کافی نخواهد بود و احتمالاً سردتان می‌شود.

 اگر به ساحل بروید و یا در رودخانه شنا کنید بعد از آن احتمالاً یک مقدار احساس سرما می‌کنید و احتمالا به کاپشن احتیاج پیدا خواهید کرد. کاپشن هم مانند شلوار جین شما را در همه فصول همراهی می‌کند.

۳: کتانی مناسب سفر به شمال:

در سفر به شمال قرار نیست آنچنان شیک و باکلاس دیده شوید و احتمالاً بیشتر می‌خواهید احساس راحتی کنید و وقتی شب از گشت‌و‌گذار برمی‌گردید درگیر درد پایتان نشوید؛ پس داشتن یک جفت کتانی راحت در لباس مناسب شمال می‌تواند شما را همراهی و سفرتان را لذت بخش‌تر کند.

البته می‌توانید همراه خود یک جفت کفش راحت و فلت هم ببرید. به هر حال ممکن است شما بخواهید عکسی بگیرید و یا به کافی شاپی بروید و یا اصلا عادت داشته باشید به پوشیدن کفش‌های دخترانه؛ اما داشتن کتانی در طول سفر می‌تواند خیال شما را از فعالیت‌هایی که خواهید داشت راحت کند.

۴:انتخاب کلاه برای لباس مناسب شمال:

اگر قرار است در فصل گرم به شمال سفر کنید داشتن یک کلاه آفتابی یا لبه‌دار از واجبات است. با توجه به آفتاب تندی که دارد، از پوست و چشم شما محافظت می‌کند.

اگر هم در فصل سرد می‌خواهید به شمال سفر کنید، کلاه بافتنی مناسب لباس مناسب شمال است زیرا از سر و گردن شما در برابر باران و سرما محافظت خواهد کرد.

۵: عینک:

اگر عادت به سر کردن کلاه ندارید می‌توانید عینک همراه خود داشته باشید؛ به خصوص اگر قرار است رانندگی کنید جهت سفر به شمال به شدت لازمتان می‌شود. عینک چه در ساحل، چه جنگل، چه در هنگام خرید و در هر لوکیشن دیگری شما را همراهی می‌کند. اگر هم که به نور حساسیت دارید در هر فصلی خودتان بهتر می‌دانید که داشتن عینک از هر چیزی برای لباس مناسب شمال شما واجب‌تر است.

۶: شال و روسری برای سفر به شمال:

از آنجایی که آفتاب شمال شدید است، احتمال سوختن سر و صورت و گردنتان زیاد است. پس داشتن یک شال و روسری، به خصوص شال، چه در مسیر و چه در مقصد می‌توانند از پوست شما محافظت کند و همچنین در فصل سرد هم از هوای استخوان‌سوز جلوگیری می‌کند.

۷: کرم ضد آفتاب:

برای در امان ماندن پوستتان از سوختگی در هوای شمال علاوه بر لباس مناسب شمال، بهتر است به هر جایی که می‌روید کرم ضد آفتاب بزنید؛ به خصوص در تابستان که به دلیل تعریق صورت، کرم پودرتان جلوه بدی پیدا می‌کند. پس بهتر است کرم ضد آفتاب را جایگزین آرایشتان کنید.

۸: لباس مناسب شمال پیراهن ساحلی:

در تابستان و هوای گرم شمال کشور شاید یکی از بهترین لباس مناسب شمال که برایتان مناسب است، یک پیراهن ساحلی رنگ روشن و خنک است که به راحتی با صندل می‌توانید ست کنید. به خصوص که شما قرار است به ساحل و دریا بروید.

۹: بلوز و تیشرت‌های خنک:

وقتی در ویلا هستید قرار نیست با مانتو و پیراهن باشد. پس بهتر است با خودتان چند تیشرت در استایل و لباس مناسب شمال همراه داشته باشید.حتی در بیرون از ویلاها و جنگل و کوه اگر خلوت باشد، تیشرت شما جایگزین پیراهن و مانتو می‌شود.

اگر آقا هستید علاوه بر تیشرت، داشتن یک پیراهن چهارخونه برای شما مناسب است؛ به خصوص که اگر قصد روشن کردن آتش را دارید از پوست دستتان محافظت می‌کند.

در فصل سرد هم داشتن بلوزهای ضخیم‌تر برای جلوگیری از سرما انتخاب‌های مناسبی برای سفرتان هستند.

۱۰: کوله پشتی:

به هر جا و در هر فصلی که سفر کنید، کوله پشتی از لوازم ضروریتان است.به خصوص اگر به شمال سفر کنید و بخواهیدلباس مناسب شمال انتخاب کنید و به جنگل و طبیعت بروید، لازم دارید وسایلی همراه خود ببرید که همه آنها در یک کیف کوچک جا نمی‌شوند.

 مثلا اگر بخواهید شنا کنید در رودخانه و یا با دوستانتان بازی کنید صددرصد بعد از این فعالیت‌ها نیاز به تعویض لباس خود پیدا می‌کنید. چه چیزی بهتر از یک کوله پشتی جادار که بتوانید با خیال راحت یک دست لباس به همراه پاور بانک و آینه و دیگر لوازم ضروری را در آن قرار دهید؟

۱۱: کیف پاسپورتی:

گاهی شما تصمیم می‌گیرید به خرید بروید و از بازارهای محلی شهرهای شمالی دیدن کنید؛ پس به کوله پشتی احتیاج ندارید و بیشتر به یک کیف برای حمل مدارک ماشین، پول، کارت و نهایتا گوشی و پاوربانک احتیاج دارید. در این قسمت از سفرتان کیف‌های پاسپورتی به کمکتان می‌آیند.

در هنگام سفر به شمال بهتر است این نکات را به یاد داشته باشید:

۱: در تابستان رنگ‌های روشن استفاده کنید تا گرما را از شما دور کند.

۲: یک پیراهن و مانتو چهارخونه همراه داشته باشید تا اگر کمی سرد شد روی تیشرت بپوشید.

۳: اگر آقا هستید شلوار کتان می‌تواند سفرتان را راحت‌تر کند.

۴: کفش راحت و بدون بند همراه خود داشته باشید.

۵: حتماً یک مانتو با خود به سفر ببرید.

شما می‌توانید هر وسیله‌ای که مایل هستید با توجه به تعداد روزهای سفر و فضای ماشین با خود همراه داشته باشید، اما نکات گفته شده راحتی سفر شما را افزایش می‌دهند. شما کدام مورد را همیشه همراه خود در لباس مناسب شمال دارید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده: سپیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *