پوست و مو, مو

محافظ حرارتی مو

محافظ حرارتی مو : آیا محصولات محافظ حرارت واقعاً از موهای ما مراقبت می‌کنند؟

چرا به محافظ حرارتی مو نیاز داریم؟

فر کردن، صاف کردن و حالت دهی مو به آن صدمه می زند. دو مورد از بدترین کارهایی که می‌توانید با موهای خود انجام دهید، یکی حالت دهی مو با حرارت و دیگری دکلره کردن آن است، اما بیشتر ما این کارها را انجام می دهیم! برخی اوقات حالت دهی مو، ضروری است و نمی‌توانیم با موهایی که در حالت عادی هستند از خانه خارج شویم. در واقع، حالت دادن مو با کمک ابزارهای حرارتی، ظاهری شگفت انگیز به آن می‌بخشد، اما آسیبی را که به موها وارد می کند، نباید نادیده بگیرید.

پوست.مو.اتوی مو.محافظ حرارتی مو

خوشبختانه، روش‌هایی وجود دارد که با کمک آن می‌توانید هم از مزایای ابزارهای حالت دهی بهره‌مند شوید، هم موهای خود را از آسیب محافظت کنید. استفاده از محصولات محافظ حرارتی مو یکی از این روش‌هاست. در این مقاله، فواید و کاربردهای محصولات محافظ حرارت را توضیح داده‌ایم. علاوه بر این، نحوه‌ی صحیح استفاده از این فرآورده را به خوبی بیان کرده‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید…

محافظ حرارتی مو چیست؟

محافظ حرارتی، موهای شما را رطوبت رسانی می‌کند. همچنین، با ایجاد یک لایه‌ی پشتیبان، رطوبت آن‌ها را حفظ کرده و از این طریق آسیب ابزارهای حرارتی را به حداقل می‌رساند.

محافظ‌های حرارتی موجود در بازار، معمولاً حاوی دو ماده‌ی سیلیکونی، سیکلومتیکون و دایمتیکون هستند. سیکلومتیکون، موهای شما را مرطوب می‌کند. دایمتیکون نیز آن‌ها را پوشانده و از کاهش رطوبت موهایتان جلوگیری می‌کند. بسیاری از نرم کننده‌ها، محصولات بدون نیاز به آبکشی و محصولات ضد گره مو، حاوی دایمتیکون هستند. این ماده موهای شما را صاف و براق می‌کند.

مزایای استفاده از محصولات محافظ حرارتی مو

  • این محصولات، کوتیکول موی شما را صاف می‌کنند و منافذ آن را می‌پوشانند. در نتیجه، در محیط های مرطوب موهایتان کمتر وز می‌شوند.
  • محافظ حرارتی، موهای شما را مرطوب می‌کند. در واقع، موهای شما به طور دائم به رطوبت نیاز دارند. اگر پیش از مصرف ابزارهای حرارتی، از محصولات محافظ استفاده کنید، رطوبت موهایتان حفظ می‌شود.
  • محافظ حرارتی، با ایجاد یک سد، ساقه‌ی موهایتان را می‌پوشاند و از کاهش رطوبت آن جلوگیری می‌کند. بعد از مصرف محصولات محافظ حرارت، موهایتان در طول روز مرطوب می‌ماند و دیگر به دلایلی نظیر کم آبی، گرما و محیط خشک، رطوبت خود را از دست نخواهد داد.
  • محافظ حرارتی، موهایتان را روان، نرم و کنترل پذیر می‌کند. با مصرف این محصول، موهای شما کمتر گره می خورد و حالت پذیرتر می‌شود.
  ماسک صورت برای پوست‌ چرب

کدام محافظ حرارتی برای مو مناسب است؟

الکل

الکل پایه‌ای برای محلول ماندن مواد تشکیل دهنده ی محافظ مو است و پس از اسپری کردن تبخیر می‌شود. هرچند الکل تا حدی موهایتان را در برابر حرارت محافظت می‌کند، اما ممکن است هنگام تبخیر شدن آن‌ها را خشک، شکننده و چسبناک کند. به همین دلیل، محصولاتی که بر پایه الکل هستند را برای موهای خشک توصیه نمی‌کنیم.

سیلیکون

سیلیکون ها، (دایمتیکون رایج ترین آن‌هاست) لایه‌ای را روی موهای شما تشکیل می‌دهند و کوتیکول آن‌ها را صاف می‌کنند؛ بنابراین دیگر موهایتان وز نمی‌شود. این ماده را می‌توانید در نرم کننده‌هایی که هر روز استفاده می‌کنید نیز، بیابید.

یادتان باشد اگر موهایتان چرب است، محصولاتی را استفاده کنید که سیلیکون کمتری دارند. سیلیکون زیاد، موهایتان را چرب و بی حالت می‌کند و بر اثر آن، موهایتان روی پوست سرتان می‌خوابد.

پروتئین گندم هیدرولیز شده

این عنصر فوق العاده است. زیرا علاوه بر اینکه مغذی است، رطوبت را جذب و موهایتان را نرم می‌کند. در واقع موهای شما از آمینو اسید ساخته شده و هنگام استفاده از گرما آسیب می‌بیند. محصولات محافظ حرارتی مو که حاوی پروتئین هیدرولیز شده گندم هستند، آسیب را به حداقل می‌رسانند، زیرا اگر از محصولات حاوی این عنصر استفاده کنید، هنگام استفاده از حرارت، این پروتئین گندم است که تجزیه می‌شود، نه پروتئین موهای شما. در نتیجه موهایتان آسیب نمی‌بیند.

  آقایان موهایتان کو؟

کوپلیمرهای آکریلات PVP / DMAPA

این مورد نامی دهان پر کن دارد، اما نباید از آن بترسید. پی وی پی (PVP) مانند سیلیکون، موهای شما را می‌پوشاند و گره آنها را باز می‌کند. با مصرف محصولات حاوی این ماده، گره کمتری در موهایتان خواهید داشت.

کواترنر ۷۰

این ماده در محصولات گران قیمت و حرفه‌ای یافت می‌شود. اگر پس از مصرف ابزارهای حرارتی، موهایتان وز می‌شود، محصولی را انتخاب کنید که حاوی کواترنر ۷۰ باشد. این ماده احتمال وز شدن مو را کاهش داده و موهای شما را تا شست وشوی بعدی نرم نگه می‌دارد و حالت آن را تا یک روز حفظ می‌کند.

محافظ های حرارتی طبیعی برای جلوگیری از آسیب دیدگی مو

  • روغن هسته‌ی انگور
  • روغن نارگیل
  • روغن آووکادو
  • روغن آفتابگردان
  • روغن زیتون

آیا روغن هسته‌ی انگور، از مو در برابر حرارت محافظت می‌کند؟

روغن هسته‌ی انگور نقطه ی دود و تحمل گرمایی بالایی دارد. به همین دلیل، نمی‌گذارد گرمای زیادی به موهایتان برسد. علاوه بر این، پوششی را ایجاد می‌کند که میزان تماس ابزارهای حرارتی با موها را کاهش می‌دهد.

آیا می‌توان از روغن نارگیل به عنوان محافظ حرارتی مو استفاده کرد؟

حتما در مورد خواص روغن نارگیل برای مو شنیده‌اید. روغن نارگیل یکی از بهترین ترکیباتی است که می‌توانید برای موهای خود استفاده کنید. ماهیت این ماده، به گونه‌ای است که به طور عمیق به ساقه‌ی مو نفوذ کرده و آن را مرطوب می‌کند. روغن نارگیل، محافظ حرارتی مناسبی برای موهای شماست؛ همچنین به دلیل خاصیت خنک کنندگی، پوست سر و مو را در تابستان تسکین می‌دهد.

  ۹ درمان خانگی خشکی پوست بدن در دوران بارداری

مصرف روغن آووکادو برای حفاظت مو از حرارت

روغن آووکادو موهای شما را تغذیه و آن‌ را مرطوب می‌کند. علاوه بر این، آووکادو ضد آفتابی طبیعی است و در طول روز از موهای شما در برابر گرما محافظت می‌کند. برای دستیابی به نتیجه‌ی بهتر، می‌توانید این روغن را با روغن‌های دیگری مانند روغن هسته‌ی انگور و روغن نارگیل ترکیب کنید.

روغن آفتابگردان؛ محافظ طبیعی مو در برابر گرما

مانند روغن هسته‌ی انگور، روغن آفتابگردان نقطه‌ی دود و تحمل گرمایی بالایی دارد. به همین دلیل ماده‌ای ایده آل برای محافظت مو در برابر ابزارهای حرارتی است. علاوه بر این، روغن هسته ی انگور، موهای شما را حالت داده و آن‌ها را سنگین نمی‌کند. بدین ترتیب، با استفاده از آن، موهایی صاف و براق خواهید داشت.

روغن زیتون به عنوان محافظ گرما

این روزها خواص روغن زیتون برای هیچ کس پوشیده نیست. روغن زیتون موهای شما را فوق العاده نرم می‌کند. این ماده موها را با ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌هایی تغذیه می‌کند که برای حفظ سلامت مو ضروری هستند. این روغن سبک، موهای شما را می‌پوشاند و از آن، در برابر ابزارهای حرارتی مراقبت می‌کند.

چگونه از محصولات محافظ حرارتی مو استفاده کنیم؟

برای دستیابی به نتیجه‌ی بهتر، مهم است که محافظ حرارتی را روی موهای مرطوب استفاده کنید. همچنین اگر پیش از مصرف این محصولات از شامپوی نرم کننده استفاده کرده باشید، اثربخش‌تر می‌شوند. بهتر است حالت دهی به موهایتان را زمانی آغاز کنید که محصولات حرارتی خشک شده‌اند.

همچنین، کیفیت ابزارهای حرارتی را نباید فراموش کنید. خیلی مهم است که از ابزارهای خوب سرامیکی و تورمالین استفاده کنید تا موهایتان کمتر آسیب ببیند.

  8 چیزی که موی بدن درباره سلامتی می‌گوید

اگر موهایتان خشک است، محافظ حرارت را هنگامی که هنوز موها خیس هستند، به کار ببرید. همچنین، قبل از حالت دهی به موهای خود، از یک سرم حالت دهنده‌ی خوب استفاده کنید. هیچ گاه زمانی که موهایتان خیس است، شروع به حالت دادن آن نکنید.

نکاتی برای محافظت طبیعی مو در برابر آسیب های گرما

  • ابزارهای مناسب و با کیفیت بخرید. اگر با وسایل بی کیفیت موهای خود را حالت بدهید، هر قدر هم برای محافظت از آن بکوشید، بی فایده است. برخی از این ابزارها، آسیب‌های جبران ناپذیری را به موهایتان وارد می کنند، بنابراین، از ابزارهای خوبی استفاده کنید که صفحات سرامیکی و تورمالین قابل تنظیم دارند.
  • از حرارت کم برای موهایتان استفاده کنید؛ لازم نیست موهایتان را با اضافه کردن درجه حرارت، حالت بدهید.
  • از کمترین دما شروع کنید، به آهستگی آن را افزایش دهید تا به دمای مناسب برسید. هیچ گاه از دمای بیشتر از ۲۷۵-۳۰۰ درجه‌ی فارنهایت (۱۴۸-۱۳۵ درجه ی سانتی گراد) استفاده نکنید.
  • هفته‌ای یک بار، از ماسک مو و روغن درمانی کمک بگیرید تا موهایتان همیشه در بهترین شرایط باقی بماند.
  • برای دانستن بهترین شیوه‌ی حالت دهی به موهایتان، از آرایشگرتان راهنمایی بگیرید.
  • حتی اگر به ندرت از ابزارهای حالت دهی مو استفاده می‌کنید، یک محصول حرفه‌ای بخرید، زیرا ضمن اینکه ظاهری عالی به موهایتان می‌دهد، از آن در برابر گرما بهتر مراقبت می‌کند.
  • از محصولات محافظ حرارتی مو مو استفاده کنید تا هنگام صاف کردن و حالت دهی، به موهایتان آسیب نزنید و از عوارض صاف کردن مو در امان بمانید. با مصرف این محصولات، موهایتان در شرایط خوبی خواهد بود. در نتیجه، بدون اینکه آسیبی به موهایتان وارد شود، ظاهری زیبا خواهید داشت!

منبع سایت لافارر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *