استایل خانم‌ها, مد و استایل

هر آنچه که دختر نوجوان باید بداند + راه حل و پیشنهاد

استایل دخترانه نوجوان

دوست عزیزم سلام …دوره نوجوانی برای دختران بسیار پرشور و هیجان است. شما در حال حاضر در دوره ای هستید که آینده شما را می‌سازد. می‌دانیم که دغدغه‌های زیادی در ذهن دختران است. دوست دارید بیشتر دیده شوید؛ دیگران اهمیت و ارزش بیشتری به شما بدهند؛به تنهایی تصمیم بگیرید؛ زیبا و خوش استایل باشیدو یک استایل دخترانه نوجوان خوب داشته باشید؛ از حق خود دفاع کنید؛ ارتباط خوبی با دیگران داشته باشید و… همه این موضوعات راه حل دارد؛ کافی است چند مهارت ضروری را یاد بگیرید. دوست عزیزم در ادامه این مطلب برای تمامی دغدغه‌های ذهنی شما راه حلی ارائه داده ایم تا بتوانید علاوه بر لذت بردن از دوره نوجوانی، آینده درخشانی برای خود بسازید.

مهارت‌هایی که هر دختر نوجوان باید بداند

  لباس دخترانه دامن دورچین
  1. کنترل احساس و هیجان : احتمالاً با این جمله که چرا اینقدر زود عصبانی می‌شوی؟ چرا اینقدر زود ناراحت می‌شوی؟ روبرو شده اید. تجربه احساساتی مثل نگرانی، استرس، عصبانیت، غم، شادی، خشم، تنفر، عشق، آرزو، ترس و… یک امر طبیعی است و شاید در طول روز بارها هر کدام را تجربه کنیم. اما در دوره نوجوانی به دلیل تغییرات هورمونی، خشم و استرس کمی غیر قابل کنترل می‌شود. حال پس باید اسیر احساسات شویم؟! گاهی اوقات لازم است عصبانیت خود را کنترل کنید. برای این کار لازم است احساسات خود را به خوبی بشناسید و بدانید که چه چیزی شما را عصبانی می‌کند؟ در کدام روز از دوره عادت ماهانه خسته و عصبی تر هستید؟ شنیدن چه حرف هایی شما را ناراحت می‌کند؟

بعد از این مرحله با آشنایی خود و تمرین، خیلی سریع متوجه می‌شوید که در چه زمان‌هایی چه حسی را تجربه می‌کنید و از همه مهم‌تر علت آن را شناسایی می‌کنید.

  1. مسئولیت پذیری : اگر می‌خواهید بیشتر مورد توجه قرار بگیرید و روی شما طور دیگری حساب باز کنند، باید نشان دهید که از پس کارهای خود بر می‌آیید.
  • اتاق خود را تمیز و مرتب نگه دارید.
  • گاهی اوقات برای خانه خرید کنید.
  • برای خانه نان تهیه کنید.
  • در تمیز کردن خانه و یا ظرف شدن به مادر خود کمک کنید.
  • مهارت های هنری و خانه داری که دختران باید بدانند، مثل آشپزی را بیاموزید.

اینها نمونه های ساده ای هستند که با انجام دادن آنها به خانواده و اطرافیان می‌فهمانید که بزرگ شده اید و می‌توانند روی شما حساب باز کنند.

  1. رفتار و ارتباط اجتماعی نوجوانان:
  • باید بدانید که چگونه رفتار اجتماعی مناسبی داشته باشید.
  • خودتان را دوست داشته باشید و برای خود احترام قائل شوید.
  • هیچ شخصی حق توهین و بی احترامی به شما را ندارد. در صورت دیدن موردی محترمانه به او تذکر دهید.
  • همه انسان‌ها قابل احترام و عقاید آنها محترم است. پس با شنیدن نظر و دیدگاه مخالف واکنش پرخاشگرانه نشان ندهید.
  • اگر در مکالمه ای احساس ناراحتی کردید، محترمانه حس تان از گفتگو یا موضوع بحث را بیان کنید. مثلاً وقتی به من می‌گویی شلخته ناراحت می‌شوم. لطفاً این من را با این صفت صدا نکن.
  • باید سرگرمی های خود را بشناسید و بدانید به چه فعالیت هایی بیشتر علاقه دارید.
  • باید یاد بگیرید که چگونه روابط دوستانه خوب برقرار کنید.

  استایل در میکاپ به چه معناست؟

  1. مهارت تصمیم گیری در دختران : دوست عزیزم شما باید بتوانید به تنهایی تصمیم بگیرید و متکی به نظر دیگران نباشید. اما این را نیز باید بدانید که بزرگ ترها تجربه بیشتری نسبت به شما دارند و شکست‌های بیشتری را تجربه کرده اند. پس حتماً از آنها در تصمیم گیری های مهم مشورت بگیرید و در آخر تصمیم نهایی را خودتان بگیرید. اگر برای تعیین رشته و یا برخی مشکلات روحی و اخلاقی دچار مشکل شدید حتماً از یک روانشناس خبره کمک بگیرید.

۵.شناخت مهارت ها و علایق : برای اینکه آینده درخشانی داشته باشید، از الان باید به آن فکر کنید. برای آگاهی و رسیدن به علایق و مهارت های خود می‌توانید در مورد رشته های مختلف در گوگل سرچ کنید و از بین آنها چند تا را گزینش کنید.

سپس در موردشان بیشتر تحقیق کنید و ویدئو ببینید و حتی کلاس آموزشی یا کارآموزی بروید تا در نهایت متوجه علاقه خود شوید. در این مسیر حتماً از تجربه افراد موفق، کاربلد کمک بگیرید.

۶. عدم مقایسه خود با دیگران : همه ما توانمند هستیم. حال ممکن است شخصی نقاش خوبی باشد ولی در ریاضی و محاسبات خیلی قوی نباشد. به مهارت‌ها و توانایی‌های خود ایمان و باور داشته باشید و سعی کنید بر روی نقاط قوت خود تمرکز کنید و آن را شکوفا کنیدو حتی استایل دخترانه نوجوان خود را با دیگران مقایسه نکنید.

  چگونه رشد مو هایمان را بیشتر کنیم؟

کتاب خودت باش دختر جزو پرفروش ترین کتاب‌های سال ۲۰۱۸ است که نویسنده آن خانم ریچل هالیس است. به جز این دو کتاب دیگر به اسم “شرمنده نباش دختر” و ” تو شاهکاری دختر ” را نوشته است.

۷.مراقب از پوست و سلامتی دختران: طبق گفته متخصصان پوست و زیبایی، آکنه، جوش‌های سرسیاه و پوست چرب در صدر شکایات پوستی نوجوانان قرار دارد. معمولاً افراد در دوران نوجوانی با چالش‌های پوستی زیادی مواجه می‌شوند. تغییرات هورمونی منجر به بزرگ شدن غدد چربی و در نتیجه چرب شدن پوست نوجوانان می‌شود و منافذ بزرگ و جوش‌های سرسیاه در پوست ایجاد می‌‌کند. در ادامه پیشنهاداتی برای روتین پوستی شما داریم که حتی به داشتن استایل دخترانه نوجوان شما نیز کمک میکند.

  • از فوم شستشو صورت و یا صابون برای از بین بردن گرد و غبار روزانه بر روی صورت استفاده کنید.
  • استفاده از مرطوب کننده بسیار مهم است. حتی برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه هم مرطوب کردن پوست اهمیت زیادی دارد. چربی و رطوبت دو مسئله متفاوت هستند. شما با رطوبت‌رسانی کافی به پوستتان باعث می‌شوید که پوست چربی کمتری تولید کند.
  ۱۱ غذایی که باعث ایجاد چین و چروک صورت و پیری پوست می‌شوند.

جهت خرید محصولات مراقبتی و زیبایی با قیمت مناسب و تنوع محصول از طریق لینک روی تصویر بالا وارد سایت معتبر روبان شوید.

  • حتماً قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید.
  • به اشتراک گذاشتن محصولات آرایشی چشم و لب رفتار بسیار نادرستی است. اگر رنگ رژ لب جدید دوستتان وسوسه‌انگیز است، بهتر است یکی برای خودتان تهیه کنید.
  • تخت‌های  سولاریوم و برنزه شدن زیر نور آفتاب می‌‌توانند شما را در معرض ابتلا به چین‌وچروک زودرس پوست قرار دهند و همچنین باعث افزایش خطر بروز سرطان پوست شوند.
  • از ضد آفتاب به صورت روزانه استفاده کنید. چه بارانی چه صاف، چه ابری چه آفتابی، چه به مدرسه می‌روید، چه برای انجام کاری از خانه بیرون می‌روید، چه ورزش می‌کنید و چه به ساحل و پارک می‌روید، از ضد آفتاب استفاده کنید.

چند استایل دخترانه نوجوان پیشنهادی برای دختران نوجوان :

  چگونه یک استایل مهمانی جذاب و نیمه رسمی داشته باشیم؟

می‌دانیم که جسور و متفاوت به نظر رسیدن از خواسته‌ها و علاقه مندی شماست. به همین علت سبک پوششی متفاوت از بزرگسالان را انتخاب می کنید. همچنین در این سن  اغلب سعی می کنید به تنهایی در مورد انتخاب سبک زندگی و استایل دخترانه نوجوان خود تصمیم بگیرید.

برخی از نوجوان ها به لباس های اسپرت و کژوال علاقه دارند و برخی دیگر به استایل های دخترانه و فانتزی. هیچ کدام از آن ها نامناسب نیستند بلکه تنها یک انتخاب براساس روحیه و ویژگی های اخلاقی شما محسوب می شوند.

در ادامه شما را با سبک و استایل‌های متنوعی آشنا می‌کنیم تا بتوانید بر اساس علاقه خود سبک پوشش هماهنگ و استایل شخصی داشته باشید.

استایل کژوال

این استایل احساس راحتی و آزادی زیادی به فرد می دهد و محبوبیت خیلی زیادی دارد. این سبک معمولاً متشکل از کفش اسپرت، شلوار جین و یک مانتو یا پیراهن گشاد است. این سبک پوشش برای موقعیت های مختلفی از جمله خرید،خیابان گردی و.. کاربرد زیادی دارد.

استایل دخترانه نوجوان کژوال اغلب ساده و راحت هستند و دارای زرق و برق و تزئینات نیستند. پارچه‌ی کژوال به پارچه‌ای گفته می‌شود که زیر دست آن‌ نرم و لطیف است. پارچه‌هایی مانند جین، کتان، پنبه، پارچه‌های‌ کشباف و… می‌توانند چند مثال ساده برای پارچه‌های کژوال باشند.

  کجا کژوال بپوشیم؟

استایل دخترانه و فانتزی

هیچ اشکالی ندارد اگر به لباس های پرچین و دخترانه علاقه دارید. در سال های اخیر بسیاری متوجه شده اند که زیباترین لباس ، لباسی است که به شما اعتمادبه نفس بدهد. در  استایل های دخترانه دامن یک جزء اصلی بشمار می رود.

جنس پارجه معمولا تور، حریر،ساتن و سایر پارچه لخت است که گاهی با منجوق یا ملیله تزئین شده اند. رنگ های این استایل نیز پاستلی، سفید، صورتی و آبی هستند زیرا نمادی از آرامش، لطافت و امید را میرسانند.

استایل گرانج

استایل گرانج یکی دیگر از سبک های مورد علاقه ی نوجوانان در انتخاب استایل دخترانه نوجوان است. در این سبک پوشش جنسیت مطرح نیست و پسران ودختران اغلب از آیتم های مشابهی استفاده می کنند. رنگ غالب آن ترکیبی از مشکی و رنگ های تیره است. پیراهن های چهارخانه، تی شرت های گرافیکی و جین های پاره از پرتکرار ترین عناصر گرانج بشمار می روند.

  استایل های گرانچ آسانی که می توانید آنها را امتحان کنید

استایل تامبوی

در استایل تامبوی دختران دقیقا از اجزای استایل های پسرانه پیروی می کند. آن ها دقیقاً همان لباس ها را بدون هیچ تغییری می پوشند. شلوار های جین، پیراهن های مردانه، کت های اسپرت از جمله آیتم های آن هاست. این انتخاب، عقیده ی آن ها در برابری زن و مرد و دوری از کلیشه های جنسیتی را نشان می دهد.

  استایل تام بوی را بیشتر بشناسید ! چگونه تام بوی بپوشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *