استایل بازیگران, مد و استایل

پیشرفت چشمگیر استایل گلشیفته فراهانی؛

استایل گلشیفته فراهانی| رهاورد فراهانی با نام گلشیفته فراهانی متولد ۱۹ تیر ۱۳۶۲ بازیگر ایرانی است.

تو دختر بهزاد فراهانی است و فعالیت بازیگری را با فیلم درخت گلابی در سال ۱۳۷۶ آغاز کرد که برای آن برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر شد.همچنین در سال ۱۳۸۳ برای فیلم اشک سرما نامزد دریافت این جایزه شد و برای فیلم بوتیک جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره سه قاره را کسب کرد.

گلشیفته در رشته موسیقی تحصیل کرده است. جالب است بدانید که در سن ۱۶ سالگی در یکی از خیابان‌های تهران مورد حمله فردی بنیادگرا قرار گرفت و به سمت او اسیدپاشی کردند که منجر به سوختگی پشت او شد.

فعالیت در زمینه موسیقی بعد از مهاجرت

گلشیفته بعد از خروج از ایران و رفتن به فرانسه در زمینه خوانندگی مشغول فعالیت شد و ترانه‌هایی مثل سکوت، جستجوی سرنوشت، جز تو را منتشر کرد و در آلبوم محسن نامجو در تنظیم، نواختن پیانو و همخوانی همکاری کرد و در سال ۲۰۱۴ نیز دو تک آهنگ با گروه فرانسوی جبرووکی همکاری داشت.

علت خروج از ایران

پس از بازی در فیلم تیزر یک مشت دروغ که در کنار لئوناردو دیکاپریو بدون حجاب دیده شد، وزارت ارشاد به او تذکر داد و خبر ممنوع‌الکاری وی همه جا پیچید.

  چگونه با خرید مانتو مجلسی زنانه مناسب استایل جذاب داشته باشیم؟

کارگردان فیلم راضی به حذف یک سری از قسمت‌های فیلم شد که با قوانین ایران سازگار باشد اما در نهایت گذرنامه گلشیفته توقیف و بارها تحت بازجویی وزارت اطلاعات قرار گرفت.

سابقه داوری در جشنواره‌ها

گلشیفته در اسکار جز کسانی بود که برای داوری در لیست قرار گرفت. در جشنواره لوکارنو ۲۰۱۰ به عنوان عضو هیئت داوران انتخاب شد و در سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش در سپتامبر ۲۰۱۳ جز داوران بود.

جوایز و افتخارات

او برای فیلم میم مثل مادر برنده جایزه هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم رشد شد وتندیس زرین جشن خانه سینما را از آن خود کرد و همان طور که گفتم برای فیلم درخت گلابی جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد.

استایل گلشیفته فراهانی

اما اگر بخواهیم برسیم به تحلیل استایل گلشیفته فراهانی باید بگویم که او بیشتر در روزمره کژوال می‌پوشد و سراغ شلوار جین و کتانی می‌رود.

چی بپوشم
چی بپوشم

او از پترن خاصی در لباس استفاده نمی‌کند و گاهی سراغ لباس گشاد و کتونی می‌رود. اگر کمی عمیق‌تر به استایل او بنگریم متوجه می‌شویم که علاوه بر اینکه کژوال است می‌توان گفت که تام بوی هم است. یعنی سراغ آیتم‌های قابل دسترس و راحت می‌رود.

پالت رنگی در استایل گلشیفته فراهانی

به طور کلی پالت رنگی در استایل گلشیفته فراهانی برای روزمره بیشتر خنثی است. یعنی از رنگ سفید و مشکی زیاد استفاده می‌کند.

استایل گلشیفته فراهانی در فتوشات و ایونت

گلشیفته فراهانی دو دسته دیگر سبک و استایل دارد که یکی از استایل‌های مخصوص فتوشات و ایونت است و دیگری استایل‌های جشنواره رسمی و رد کارپت است.

اگر به استایل گلشیفته فراهانی در رد کارپت نگاه می‌بینید که اغلب سراغ لباس‌های می‌رود که کمترین برش و جزئیات را دارد. مثلاً صاف و بلند یا کوتاه هستند و ساده اما بسیار خوش دوخت می‌باشند.

  راز های خرید جذاب ترین لباس ها در دوران بارداری

این دسته از انتخاب های رسمی او هم بیشتر پالت رنگی خنثی به ویژه مشکی دارند.

اما استایل هایی که برای فتوشات مجلات برای خود انتخاب می‌کند مینیمال است و تقریباً تلاش می‌کند که حس یک زن قدرتمند را به بیننده القا کند و مینیمال و کمی رسمی ‌بپوشند و بیشتر سراغ شومیز و شلوار یا کت و شلوار می‌رود.

همچنین از پالت رنگی خنثی و نود استفاده می‌کند و از هرگونه پترن و طرح دور می‌کند.

او برای مو و آرایش هم سراغ فرم نچرال و طبیعی منحصر به فرد خود با آن ابروی پهن و شیک می‌رود.

اما اگر به یک ایونت دعوت شود دستش باز است و سراغ استایل‌های مختلف می‌رود. مثلاً گاهی مینیمال می‌پوشد و بعضی اوقات سراغ استایل های آرتسی می‌رود و بعضی وقت‌ها هم سراغ استایل‌های رسمی و کمی کلاسیک می‌رود.

اما هر چه که هست حتی اگر بخواهد از طرحی استفاده کند معمولاً سراغ طرح های سبک مینیمال می‌رود. البته که یک لباس پر از گل برای جشنواره پوشیده بود اما این استایلی بود که به ندرت سراغش می‌رود.

امضا شخصی و اکسسوری در استایل گلشیفته فراهانی

از انتخاب‌های تقریباً ثابت و جالب او این است که اغلب سراغ یقه‌های باز و کشیده می‌رود و گاهی بازی یقه تا نزدیکی خط کمر است که باعث می‌شود گردن و بالا تنه بلندتر دیده شود و این انتخاب کاملا هوشمندانه است.

از اتفاقات جالبی که رخ می‌دهد این است که گلشیفته فراهانی بسیار خوب بلد است که چگونه باید اکسسوری به ویژه زیورآلات را انتخاب کند. مثلاً اگر گوشواره حلقه ای بزرگ را انتخاب کند برای بالاتنه دیگر سراغ گردنبند نمی‌رود و موهایش را می‌بندد.

همچنین میکاپ نچرال  و کم رنگ را انتخاب می‌کند و اگر از لباسی با یقه رومی استفاده کند برای بلند نمایی بالا تنه از گوشواره آویز استفاده می‌کند و در عوض از رژ قرمز برای بولد کردن خود انتخاب می‌کنند.

و یا اگر گردنبندی مثل کار برند بولگاری استفاده کند برای گوشوار سراغ سایز کوچک یا متوسط می‌رود و درعوض آرایش نودی برای خود انتخاب می‌کند. پس تیپ و استایل گلشیفته فراهانی نمره بسیار خوبی دریافت می‌کند.

  چگونه یک ست قرمز جذاب داشته باشیم

اشتباهات در استایل گلشیفته فراهانی قبل از مهاجرت

البته این تجربه طی سالیان به دست آمده و اشتباهات زیادی در گذشته به خصوص زمانی که در ایران بود وجود داشت. مثلاً برای فیلم درباره الی که روی فرش قرمز رفت و در جشنواره فیلم برلین به هیچ عنوان درس کد را رعایت نکرد. یک شال برای بستن کاسه سر، پیراهن مردانه سفید، مانتو و دامن طرح دار و سنتی و محلی به همراه یک کفش پاشنه بلند از اشتباه‌ترین استایل‌های وی بود.

و یا مثلا در جشنواره دیگری در ایران یک شلوار کوتاه با بوت قهوه‌ای به همراه مانتو کوتاه قرمز که کمی چروک بود به همراه شال قرمز طرح دار که اصلا با درس کد جشنواره همخوانی نداشت استفاده کرد.

اما حالا می‌داند که روی رد کارپت باید درس کد بلک تای بپوشد و فتوکال درس کد کاکتل درس انتخاب کند.

همکاری گلشیفته فراهانی و برند جواهرات کارتیه

یکی از جالب ترین بحث های اخیر همکاری گلشیفته فراهانی با برند جواهرات کارتیه است که او را به عنوان سفیر این برند انتخاب کردند. آخرین بار در چند ماه پیش سفیر کالکشن حس ششم کارتیه انتخاب شد. این برند لوکس است و در زمینه جواهرات و ساعت های شیک و نفیس طراحی و تولید می‌کند.

  راهکارهای فوق العاده برای ست شلوار بگی مردانه

جالب است بدانید که این برند از سال ۱۸۴۷ شروع به فعالیت کرد. کالکشن حس ششم شامل ۷ عدد گردنبند و یک انگشتر فوق العاده جذاب و زیبا با طراحی کم نظیر بود.

گلشیفته برای عکاسی این کارها هم سراغ لباس‌های مینیمال و چهره‌ای نچرال رفته بود.

همچنین در چند روز گذشته در کالکشن جدید کارتیه بازهم گلشیفته فراهانی در تیزر تبلیغاتی وجود دارد که شامل دو انگشتر و چند گردنبند است.

استایل گلشیفته فراهانی در همکاری با تیموتی شالامه

همچنین در ماه‌های گذشته همکاری او با تیموتی شالامه بازیگر جوان آمریکایی که در راستای حمایت از زنان و دختران افغانستان با همکاری حیدر آکرمن طراح اهل کلمبیا صاحب برند  h.a هودی سفیدی با طرح چشمان گلشیفته فراهانی به نام سربازان ساکت طراحی و تولید کرد و سود حاصل از فروش آن را برای مدرسه‌ای در افغانستان که برای حمایت از کودکان و زنان افغانستان بود اهدا کردند.

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. نظر خود را با ما در میان بگذارید و بگویید که کدام ویژگی شخصیتی او برایتان جذاب است؟ آیا استایل گلشیفته فراهانی را دوست دارید؟

نویسنده: سپیده

علت خروج گل شیفته فراهانی از ایران چه بود؟

او بعد از بازی در فیلم یک مشت دروغ در کنار لئوناردو دیکاپریو از سمت وزارت ارشاد و اطلاعات تحت فشار قرار گرفت و بعد از مدتی مجبور به ترک کشور شد.

استایل گلشیفته فراهانی چه سبکی است؟

او ترکیبی از کژوال و مینیمال و کلاسیک می‌پوشد اما در گذشته به تام بوی هم علاقمند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *