مدیتیشن

۱۵ دقیقه یوگای صورت برای این‌که ۱۵ سال جوان شوید

15 دقیقه یوگا

 

یوگای صورت خیلی وقت نیست که به‌عنوان روش جایگزینی بوتاکس برای خواص ضد پیری‌اش مورداستقبال قرار گرفته. اما دقیقا چگونه تمرینات یوگای صورت به از بین بردن چین و چروک‌های پوست، رفع افتادگی پلک و ابرو و زیباسازی صورتم کمکم می‌کند؟

یوگا صورت مجموعه‌ای از تمرینات ضدپیری است که برای تحریک لایه میانی پوست به تولید کلاژن و الاستین طراحی شده و به شما پوستی نرم‌تر، شفاف‌تر و جوان‌تر و می‌بخشد. شما می‌توانید هر زمانی از روز یوگا صورت را با خیال راحت در خانه انجام دهید.

یوگای صورت بسیار شبیه ماساژهای صورت است که می‌توانید در خانه انجام دهید: آسان، بدون هزینه و بی‌خطر. این مقاله را تا انتها بخوانید؛ ما برای شما تمرینات مخصوص به‌علاوه ویدیوی آموزشی یوگای صورت را در این مقاله قرار داده‌ایم.

 

فواید یوگای صورت از زبان متخصص یوگا

دانیل کالینز، متخصص و مربی یوگا می‌گوید:«یوگای صورت به معنای تمرین دادن به هیپودرم یا لایه زیرین پوست، درم یا لایه میانی و اپیدرم یا لایه فوقانی صورت است.»

با تقویت این لایه‌ها گردش خون در پوست افزایش می‌یابد و اکسیژن‌رسانی به لایه‌های عمیق پوست صورت شما بهتر صورت می‌گیرد. نتیجه یوگای صورت چهره‌ای شفاف و پاک‌سازی شده است که از زیبایی می‌درخشد و توانایی بهتری در جذب رطوبت دارد.

  تفاوت بین انواع تکنیک های مدیتیشن چیست؟ و کدام مدیتیشن بهتر است؟

ورزش یوگای صورت یکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها برای جوانسازی و زیبایی است؛ زیرا این ورزش پوست‌های چروک را صاف کرده و از پوست‌های جوان نیز محافظت می‌کند تا دچار پیری نشوند.

به طور کلی یوگای صورت و انواع ماساژ با یک نظام مشابه بر روی بدن تاثیر می گذارند: وقتی که ماهیچه‌ها بیش از اندازه فعال هستند، تجمع مواد اضافه و زاید مانند اسید لاکتیک می‌تواند موجب گرفتگی، درد و اسپاسم عضلات شود.

یوگای صورت و ماساژها سبب بهبود گردش خون و جریان لنفاوی می‌شوند و اکسیژن تازه و مواد غذایی را به بافت‌های بدن می‌رسانند و به خارج شدن مواد سمی و پاکسازی بدن از سموم و جوانسازی کمک فراوانی می‌کنند.

چه مدت پس از انجام یوگای صورت نتایجش را می‌بینم؟

دانیل کالینز توصیه می‌‎کند یوگای صورت را به مدت ۱۵ دقیقه، شش بار در هفته انجام دهید. شاید زیاد به نظر برسد اما نتایج را سریع مشاهده خواهید کرد. دانیل می‌گوید:«از آن‌جا که جنس و زمینه قبلی پوست هرکس متفاوت است، زمان لازم برای دیدن تغییرات از یوگای صورت متفاوت است.» به عنوان یک قاعده کلی، بعد از گذشت دو هفته از آغاز تمرینات یوگای صورت، شاهد بهبود وضعیت پوست در صورت و گردن‌تان خواهید بود. خوشبختانه تاثیرات یوگای صورت ماندگار است!

  ده روش برای ایجاد فضای مدیتیشن (مراقبه) شخصی در خانه یا محل کار

«بعد از گذشت دو تا چهار ماه متوجه خواهید شد که خطوط ریز روی پیشانی و اطراف چشمان‌تان محوتر شده‌اند و مردم متوجه خواهند شد که سالم‌تر و با انرژی‌تر به‌نظر می‌رسید. طی شش تا نُه ماه، شاگردانم گزارش داده‌اند که احساس می‌کنند انگار سال‌ها جوان شده‌اند و همچنین آرامش بیشتری در درون خود دارند.»

15 دقیقه یوگا

یوگای صورت ، نکات پیش از آغاز

در ادامه پنج تمرین ضد پیری و جوان‌سازی صورت از مجموعه تمرینات یوگای صورت  دانیل کالینز برای شروع آورده‌ایم. پیش از شروع به انجام تمرینات یوگای صورت:

  • دست‌هایتان را به دقت بشویید. از آن‌جاکه در تمرینات یوگای صورت از دست استفاده می‌کنید باید دستانتان حتما تمیز باشند.
  • صورتتان را از هر گونه لوازم آرایشی یا کرم پاک کنید. مهم است که وقتی به صورتتان تمرین می‌دهید هیچ‌گونه آلودگی روی صورتتان نباشد.
  • اگر خیلی پوستتان خشک است از یک روغن چرب کننده طبیعی مثل وازلین بهره ببرید.
  • پس از اتمام تمرین یوگای صورت از مرطوب‌کننده یا نرم کننده روی پوستتان استفاده کنید.

یوگای صورت و ماساژ، دوست اندورفین

ماساژ، موجب بالا رفتن اندورفین‌ها و افزایش ترشح هورمون سروتونین می شود؛ این نکته به اثبات رسیده که هورمون استرس را آزاد می کند؛ انجام ماساژ استرس، احساس عصبانیت، ناآرامی، بی قراری و اضطراب را به طور فوق العاده ای کاهش می دهد و جوانسازی را برای فرد ارمغان می آورد.

  دانستنی هایی راجع به یوگا

افراد ورزشکاری که درنتیجه اثرات آرامش بخش ماساژ، از حالت روانی مثبتی برخوردار شده‌ اند، استرس کمتری خواهند داشت؛ به همین سبب زمانی که عضلات در آرامش کامل قرار گرفته باشند، با وارد آوردن فشار کمی به قسمت بطن عضلات، می توان به تخلیه خون سیاهرگی در جهتی که فشار اعمال شده کمک نمود.

برای ماساژ درمانی تاثیرات فوق العاده عالی فراوانی همچون بهبود سوخت و ساز بدن و گردش خون گفته شده است.

تاثیر خارق‌العاده یوگای صورت بر جوانسازی پوست

پوست افراد اولین بخش از بدن است که تحت تاثیر ماساژ قرار می گیرد؛ وقتی که دست روی پوست گذاشته می شود، می توان گرما را در پوست بدن احساس کرد.

با ثابت نگه داشتن دست ماسور روی بدن فرد، گرما افزایش پیدا می کند، که با افزایش جریان خون در قسمت سطحی پوست و بدن، فرد شادابی و زیبایی و جوانسازی پوست را از ماساژ هدیه خواهد گرفت.

کششی که با ماساژ بر روی پوست صورت می گیرد باعث افزایش اکسیژن می شود؛ همچنین ماساژ باعث فعالیت بیشتر در سلول های پوست می شود و کار غدد چربی و عرق را در دفع مواد زاید و سموم بهبود می بخشد؛ همچنین سبب باز شدن منافذ پوست شده و درنتیجه پوست در اثر ماساژ، تنفس بهتری می نماید.

  آشنایی با تمرینات استقامتی و هوازی

پیشنهاد می کنیم در کنار انجام ورزش روزانه و منظم، یوگای صورت و ماساژ را نیز در برنامه خود داشته باشید و از تاثیرات مثبت آن لذت ببرید.

منبع سایت فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *