آرایشی

آرایش چشم های بادامی

آرایش کردن یکی از لذت بخش ترین قسمت های زندگی یک خانم محسوب میشود، آرایش صورت در مرحله اول برای ایجاد تعادل و زیبایی بیشتر صورت انجام میگیرد، برای انجام یک آرایش چشم جذاب در مرحله اول شناخت و تشخیص مدل چشم است و این موضوع اهمیت بسیاری دارد. پیش از پرداختن به آرایش چشم بادامی، باید با راه‌های تشخیص این مدل چشم‌ آشنا شویم.

در ابتدا با محدوده و قسمت‌های کلی چشم آشنا می شویم. به‌طورکلی، چشم به سه بخشِ روی پلک، خط چین یا کریس (crease) و استخوان پلک تقسیم می‌شود. گوشه‌ای‌ترین نقطه چشم، نزدیک به استخوان بینی، را گوشه داخلی چشم می‌گویند و بیرونی‌ترین گوشه چشم نیز، درراستای شقیقه، گوشه خارجی چشم است.

برای تشخیص مدل چشم، اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید، این است که وقتی در آینه به چشم‌هایتان نگاه می‌کنید، بین پلک و زیر ابرو، خط چین (crease) دارید؟ اگر جوابتان بله است، باید به سراغ مراحل بعدی بروید.

تشخیص چشم‌های بادامی

در چشم‌های بادامی(almond eye) ، خط چین پلک (crease)، مشخص است، در یک آینه مستقیم و به روبه رو نگاه کنید اگر از زاویه رو‌به‌رو، سفیدی چشم از بالا و پایین عنبیه مشخص نیست ، اگر گوشه داخلی چشم شما کاملا مشخص بود و زاویه تندی داشت چشمان شما بادامی است به‌ طورکلی، در این فرم حالت چشم‌ها به فرم بادام نزدیک است.

  آزمایش‌ لوازم آرایشی برروی جانداران و موجودات زنده (Animal Testing)

در نظر داشته باشید که بسیاری از افراد ترکیبی از چند فرم از چشم ها هستند، لذا بهتر است تمامی مقاله های مرتبط با فرم های چشم را بخوانید و به نسبت فرم های چشمتان با رعایت تمامی نکات هر چشم آرایش کنید.

آرایش چشم های بادامی

آرایش چشم های بادامی

برای آرایش چشم ها ابتدا از پرایمر استفاده نمایید، این کار باعث ثابت ماندن آرایش چشم میشود.

اگر چشمان شما فقط مدل بادامی است و ترکیب پنج فرم دیگر چشمان از جمله با فاصله، نزدیک به هم و … را ندارید، این فرم چشم یکی از متقارن ترین فرم ها است و تقریبا هر مدل خط چشمی مناسب شما است اما خط چشم باریک که در امتداد خط مژه ها کشیده شود مناسب تر است، خط چشم گربه ای هم میتواند گزینه مناسبی باشد، از آنجایی که خط چشم یکی از اجزا مهم آرایش چشم است، حتما خط چشم متناسب با فرم چشم را انتخاب و از آن بهره بگیرید تا چشمانی گیرا تر داشته باشید. در آرایش این مدل چشم ها تقریبا از تمام سبک های آرایش چشم میتوان استفاده نمود، در آرایش چشم های بادامی یکی از بهترین مدل‌های آرایش این نوع چشم، آرایش اسموکی است و استفاده از رنگ‌های خنثی نظیر طیف های مختلف رنگ خاکستری و قهوه ای، برای این سبک گزینه مناسب ‌‌تری است. همچنین استفاده از رنگ‌های روشن یا هایلایتر در گوشه داخلی چشم‌ ها جذابیت آرایش این مدل چشم‌ها را دوچندان خواهد کرد. استفاده از رژلب‌هایی با تناژ قرمز، به ‌نحوی که لب‌ها کشیده ‌تر به نظر بیایند، برگ برنده این فرم از چشم‌ها می‌باشند.

  در تابستان چگونه آرایش کنیم؟

از هایلایتر برای گوشه داخلی چشم و استخوان زیر ابرو استفاده نمایید، این کار چشم ها را بازتر و روشن تر نشان می دهد.

برای جذابیت بیشتر چشم ها ابتدا فرمژه بزنید و از ریمل برای فرم دادن به مژه استفاده کنید، در صورت استفاده از مژه های مصنوعی کوتاه و فر زیاد مناسب این مدل چشم ها است.

اگر چشمان شما ترکیبی از فرم بادامی و نزدیک به هم است از تیره کردن گوشه های داخلی چشم بپرهیزید و از رنگ های تیره برای قسمت میانی و گوشه های خارجی چشم استفاده نمایید.

در ترکیب چشم های بادامی و با فاصله از سایه های تیره در گوشه های داخلی استفاده نمایید تا فاصله چشم ها را کم کنید.

ویدیوی آرایش چشم های بادامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *