آرایشی

آرایش چشم های فرورفته (گود)

آرایش صورت در مرحله اول برای ایجاد تعادل و زیبایی بیشتر صورت انجام میگیرد، برای انجام یک آرایش چشم جذاب مرحله اول شناخت و تشخیص مدل چشم است، که این موضوع به خودی خود ازاهمیت بسیاری برخوردار است. پیش از پرداختن به آرایش چشم فرورفته، باید با راه‌های تشخیص این مدل چشم‌ آشنا شویم.

در ابتدا با محدوده و قسمت‌های کلی چشم آشنا خواهیم شد، به‌طورکلی، چشم به سه بخشِ روی پلک، خط چین یا کریس (crease) و استخوان پلک تقسیم می‌شود. گوشه‌ای‌ترین نقطه چشم، نزدیک به استخوان بینی، را گوشه داخلی چشم می‌گویند و بیرونی‌ترین گوشه چشم نیز، درراستای شقیقه، گوشه خارجی چشم است.

برای تشخیص مدل چشم، اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید، این است که وقتی در آینه به چشم‌هایتان نگاه می‌کنید، بین پلک و زیر ابرو، خط چین (crease) دارید؟ اگر جوابتان بله است، باید به سراغ مراحل بعدی بروید. چشم فرورفته (deep set eye) چشمی است که به سمت داخل، فرورفته و باعث شده‌ که پلک بالایی، کوچک به‌نظر برسد.

در آرایش چشم ها مهم است که با توجه به شناخت مدل چشم آرایش مناسبی انجام دهید که زیبایی چشمان شما  بیشتر شود.

بیشتر بخوانیم: آرایش انواع چشم چگونه است ؟

آرایش انواع چشم‌ فرورفته (گود)

کار خود را با زیرسازی شروع کنید، این کار ماندگاری آرایش شما را بیشتر می نماید، برای باز کردن و بیرون آوردن چشم های فرورفته از هایلایت و روشن کردن اطراف چشم با سایه روشن استفاده نمایید، از یک رنگ طبیعی و روشن روی پلک بزنید و آن را خوب محو کنید، از سایه‌های تیره، مثل مشکی یا قهوه‌ای تیره برای گوشه بیرونی و زیر پلک پایین استفاده کنید. حتما از سایه‌های براق در قسمت میانی پلک استفاده کنید. برای استخوان زیر ابرو، رنگ‌های روشن به‌کار ببرید. از مداد بژ یا سفید برای درون پلک پایین استفاده کنید. این ترفند به بیرون آوردن چشم گود، کمک بسیاری می‌کند.

  4 روش جادویی و طبیعی برای چاق کردن صورت و گونه برجسته

با یک خط چشم کلاسیک پهن زیبایی چشمان خود را افزایش دهید.

خط مژه پایین خود را آرایش کنید، از سایه تیره برای گوشه بیرونی پلک استفاده نمایید و آن را خوب محو کنید. از یک مداد بژ استفاده کنید و درون پلک پایینی خود را بکشید با این ترفند به بیرون آودرن چشم ها کمک خواهید کرد.

ابروها را مرتب کنید و جاهای خالی را با مداد ابرو بکشید و با ژل ابرو، ابروها را لیفت دهید.

با فرمژه مژه های خود را فر کنید و ریمل بزنید، در صورت استفاده از مژه مصنوعی برای پرپشت کردن مژه ها استفاده نمایید .

استفاده کردن از روش مناسب و مقدار کمی مهارت چشم های فرو رفته شما به میزان زیادی روشن و چشمگیر میشود.

توجه داشته باشید که چشم هر فرد، می‌تواند ترکیبی از دو تا سه مورد از موارد نام برده در متن بالا باشد. باتوجه به توضیحات آرایش انواع چشم در هر دسته، چنانچه چشم شما ترکیبی از چند مدل است، تمامی نکات مطرح شده برای هر چند مدل را رعایت کرده و به‌کار بگیرید. مهم‌ترین نکته در آرایش انواع چشم، استفاده از پرایمر یا مرطوب‌کننده، به‌عنوان زیرساز و در مرحله بعد استفاده از کانسیلر یا بیس سایه است.

  استفاده از حنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *