استایل آقایان, مو

آقایان موهایتان کو؟

مو

طاسی مردانه در سراسر دنیا رایج است و نتایج تحقیقات بی شمار نشان داده ژنتیک در ریزش مدل موی مردانه دخیل است و اگر پدر کسی دچار طاسی شده، به طور حتم او نیز طاس خواهد شد، مگر آنکه جزو نادر مردانی باشد که این ژن را به ارث نبرده اند.

یک روز صبح از خواب بیدار می شوید و دوش می گیرید و وقتی جلوی آینه می روید تا موهایتان را شانه بزنید، متوجه می شوید امروز یا فردا باید بپذیرید موهایتان ریخته و دارید کم کم طاس می شوید!

پذیرفتن این حقیقت چندان آسان نیست. در نظر بسیاری از مردان، ریختن مو نشانه پیری است و این موضوع روی اعتمادبه نفس آنها به شدت تاثیر می گذارد.

برخی نمی توانند از این مرحله به راحتی بگذرند و با این حقیقت تلخ کنار بیایند. به همین دلیل سعی می کنند به هر طریقی شده یا جلوی ریزش بیشتر موها را بگیرند، یا کاشت مو انجام دهند، یا اگر امکان آن را ندارند، در هر شرایطی از کلاه گیس یا کلاه استفاده کنند.

طاسی مردانه در سراسر دنیا رایج است و نتایج تحقیقات بی شمار نشان داده ژنتیک در ریزش مدل موی مردانه دخیل است و اگر پدر کسی دچار طاسی شده، به طور حتم او نیز طاس خواهد شد، مگر آنکه جزو نادر مردانی باشد که این ژن را به ارث نبرده اند.

  جذاب ترین انواع کفش مردانه را بشناسید

توجه داشته باشید که عمل پیوند مو را زیر نظر پزشک متخصص ماهر انجام دهید، زیرا گرچه این عمل از سال های دهه ۸۰ میلادی تا کنون انجام می شود، اما هنوز برخی پزشکان از روش هایی استفاده می کنند که نتیجه مطلوبی ندارد

بیشتر بخوانیم: فواید روغن جوانه گندم برای موها

جای موهایتان خالی نباشد!

اگر تصور طاس شدن شما را آزار می دهد، بد نیست با شایع ترین داروها و روش هایی که می توانند به کمک تان بیایند تا جای خالی موهایتان را کمتر احساس کنید، آشنا شوید:

۱- ماینوکسیدیل و پروپشیا: تاثیر مثبت این دو دارو در پیشگیری از ریزش موها به اثبات رسیده است.

ماینوکسیدیل محلولی است که باید روی پوست سر و ریشه موها زده شود و پروپشیا قرصی است که باید روزانه مصرف شود.

این دو دارو نه تنها جلوی ریزش را می گیرند، بلکه به رشد مجدد موها و حفظ موهای موجود هم کمک می کنند. اما با قطع مصرف آنها، احتمال ریزش مجدد موها زیاد است. پس باید درمان ها را در تمام طول عمر ادامه دهید.

فراموش نکنید هیچ دارویی بدون عارضه نیست. بررسی ها نشان داده کسانی که مرتبا قرص پروپسیا مصرف می کنند، دچار کاهش میل جنسی و اختلال نعوظ می شوند.

۲- کلاه گیس: اگر توانایی کاشت مو را ندارید ولی مصر هستید روی سرتان مو دیده شود، می توانید از کلاه گیس استفاده کنید، اما از آنجا که بیشتر کلاه گیس ها خوب ساخته نمی شوند، تشخیص آنها از موی طبیعی کار ساده ای است.

  در انتخاب شامپو برای موهای رنگ شده به این نکات توجه کنید.

۳- پیوند مو: در این روش، موهایی را از بانک مو در ناحیه پس سر برمی دارند و در ناحیه جلوی سر می کارند. از آنجا که موهای پس سر در مقابل ریزش مقاوم اند، بعد از پیوند مو احتمال ریزش موهای جلوی سر وجود ندارد.

البته توجه داشته باشید که عمل پیوند مو را زیر نظر پزشک متخصص ماهر انجام دهید، زیرا گرچه این عمل از سال های دهه ۸۰ میلادی تا کنون انجام می شود، اما هنوز برخی پزشکان از روش هایی استفاده می کنند که نتیجه مطلوبی ندارد.

از سوی دیگر، عمل پیوند مو کمی پرهزینه است و حداقل به پیوند ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ فولیکول مو نیاز خواهید داشت.

پودر بزنیم یا کلاه گیس بگذاریم؟

تاکنون بارها به این موضوع پرداخته ایم که بهترین راه درمان طاسی، پیوند مو است، اما گاهی افراد یا کاندید مناسبی برای این عمل نیستند، یا قدرت پرداخت هزینه آن را ندارند. در این شرایط برخی می پذیرند که به هر حال موهایشان ریخته و به سادگی با این حقیقت کنار می آیند، اما برخی دیگر دچار کاهش اعتماد به نفس می شوند و احساس می کنند جذابیت و جوانی خود را از دست داده اند.

با دکتر مجتبی امیری ، متخصص پوست و مو در مورد روش هایی که به طور موقت می توانند طاسی سر را از بین ببرند، صحبت کرده ایم.

  چگونه با پیراهن مردانه چهارخانه جذاب‌ترین استایل را داشته باشیم؟

آیا غیر از درمان های دارویی و پیوند مو برای شخصی که طاس شده یا موهایش کم پشت است، راه حل دیگری وجود دارد؟

بله، روش هایی که به آن کاورینگ یا پوششی می گوییم. از مرسوم ترین و بی عارضه ترین این روش ها به شرطی که گاهی استفاده شود، می توان به مصرف پودرهای پرپشت کننده مو اشاره کرد. البته بهتر است انواعی از این پودرها را انتخاب کنیم که حاوی مواد شیمیایی و آلرژی زا و چرب و چسبناک نباشند، چون برخی از انواع آن که در بازار وجود دارد، کیفیت مناسبی ندارند و حاوی ترکیب های غلیظ و چسبناک اند که وقتی روی پوست قرار می گیرند، منافذ آن را می بندند و اجازه خروج سبوم را نمی دهند.

در نتیجه نه تنها پوست دچار انواع فولیکولیت می شود، بلکه احتمال بروز جوش های چرکی و ریزش مو افزایش می یابد. بهترین نوع پودرهای پرپشت کننده، حاوی موی طبیعی پودر شده اند و احتمال آلرژی زایی بسیار کمی دارند.

آیا استفاده از کلاه یا کلاه گیس را هم توصیه می کنید؟

کلاه اگر دائم استفاده نشود، منعی ندارد، اما به دلایل زیادی استفاده از کلاه گیس چندان توصیه نمی شود، مگر برای مدت کوتاه.

چرا؟

بیشتر انواع کلاه گیس با کلیپس به موی فرد متصل می شوند و فشاری که به موها می آید، می تواند باعث ریزش آنها شود.

  تغییر لباس یعنی تغییر شکل بدن !

در ضمن کلاه گیس فضای بسته ای ایجاد می کند که مستعد بروز تعریق، ابتلا به قارچ و بسته شدن منافذ چربی پوست است و به مرور باعث صدمه موها می شود.

کلاه گیس باید آخرین راه انتخابی باشد و حتی الامکان باید از کلاه گیس های توری دار، آن هم برای مدت بسیار کوتاه استفاده کرد، نه انواعی که با چسب به سر متصل می شوند.

برخی افراد، مخصوصا آنهایی که موهای کم پشتی دارند، اکستنشن می کنند. این روش را توصیه می کنید؟

نه، چون موها در این روش به کمک چسب یا گیره به موهای اصلی وصل می شوند و می توانند به مرور باعث سست شدن ریشه مو و ریزش آنها شوند.

بهترین کار، پذیرش حقیقت است!

بهترین کار، پذیرفتن این حقیقت است که موهایتان ریخته و طاس شده اید. این موضوع کم هزینه تر و بدون عارضه جانبی است.

به خودتان یادآوری کنید میلیون ها مرد در سراسر دنیا طاس هستند و بسیاری از آنها هم مشهور و همچنان جذاب هستند و زندگی عالی ای دارند!

ارزش شما به عنوان یک مرد در موهایتان خلاصه نشده است.

آدرس مقاله: سایت تبیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *