استایل آقایان, کیف و کفش مردانه, مد و استایل

آموزش استایل های منحصر به فرد با بوت چلسی مردانه

اگر به دنبال بوت و یا نیم بوتی هستید که راحت، سبک، نرم و در عین حال شیک و کاربردی باشد، پیشنهاد می‌کنم بوت چلسی مردانه را از دست ندهید!

بوت‌های چلسی با ظاهری ساده و شیک برای رویدادهای نیمه رسمی و غیر رسمی بسیار مناسب هستند. اگر آنها را به خوبی نگهداری کنید، تا سال‌های طولانی شما را همراهی خواهند کرد. برای یادگیری نحوه ست کردن بوت چلسی مردانه تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بوت چلسی چیست؟

بوت چلسی یک مدل کفش است که قدمت آن به دوران ویکتوریا برمی‌گردد. این کفش توسط جی اسپارکس هال، که چکمه‌ساز ملکه ویکتوریا بود، اختراع شد. پوشیدن بوت‌های چلسی راحت است، چراکه بدون بند است و به آسانی وارد پا می‌شود، همچنین دارای قوزک کناری لاستیکی از جنس الاستیک است. این مدل که در اصل برای مردان و زنان ساخته شده بود، به طور سنتی دارای یک پاشنه و زبانه کوچک در پشت است. نام فعلی این بوت از محبوبیت آن در منطقه چلسی لندن در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ ایده گرفته شده است

بوت چلسی مدل آمبرلی (Amberley Chelsea boots)

بوت‌های چلسی آمبرلی از چرم صیقلی گوساله در زادگاه چرچ در نورث همپتون ساخته شده‌اند، آنها جلوه‌ای معاصر از سبک کلاسیک و چند صد ساله سوارکاری را ایجاد می‌کنند. بوت چلسی مدل آمبرلی دارای پنجه‌های گرد سنتی و کف‌های لاستیکی الماسی هستند تا هنگام قدم زدن در شهر، چسبندگی بهتری داشته باشند.

  چطورکت و پالتوی خز بپوشیم؟

بوت چلسی جیر ((suede Chelsea boots

بوت‌های چلسی از جنس جیر به لطف زیره‌های درشت لاستیکی و پنجه‌های نرم و گرد، ظاهری امروزی دارند. این مدل از بوت‌های چلسی در سال ۲۰۲۲ ترندی و بسیار محبوب هستند. بوت چلسی جیر برای استفاده روزمره و کژوال کاربرد بیشتری دارد. شما می‌توانید آنها را با شلوارهای جین و کاپشن‌های بامبر استایل کنید.

بوت چلسی ویلیام باغبان (Williams Gardener)

این مدل از بوت چلسی بادوام‌تر از دیگر مدل‌های بوت چلسی است و برای استفاده طولانی مدت در طول روز مناسب است. این مدل معمولاً در رنگ قهوه‌ای با آستر چرمی تولید می‌شود و ساخته کشور استرالیا است. بوت چلسی ویلیام را برای استفاده روزمره، زمانی که باید طولانی مدت بیرون از منزل باشید، پیشنهاد می‌کنم.

بوت چلسی چرم براق

مدل‌های چرم و براق بوت و نیم بوت چلسی برای موقعیت‌های رسمی بسیار مناسب هستند. آنها معمولاً در قسمت پنجه نوک تیز هستند. شما می‌توانید بوت چلسی چرم براق را با شلوار پارچه‌ای، پیراهن کلاسیک، پالتو یا ترنچ کت‌ها ست کنید و استایل‌های متنوع و شیکی را داشته باشید.

خرید کاپشن مردانه
خرید کاپشن مردانه

بوت چلسی مردانه مشکی

رنگ مشکی بوت‌های چلسی، همیشه کاربردی بوده و قابلیت ست شدن بیشتری نسبت به دیگر رنگ‌ها دارد. بوت چلسی مشکی را می‌توانید با شلوار رنگ مشکی، قهوه‌ای، نوک مدادی و سرمه‌ای ست کنید. برای انتخاب بالاپوش به سراغ انواع پالتو، کت‌های جین و چرم بروید. ست‌های پیشنهادی بیشتری را در ذیل این متن مشاهده کنید:

پیشنهاد نویسنده: ۷ پیشنهاد فوق العاده برای ست کردن یقه اسکی مردانه

  بررسی زیباترین عینک‌های آفتابی و طبی ترند 2022 + پیشنهاد خرید

بوت چلسی مردانه قهوه‌ای

قهوه‌ای بعد از مشکی، جزو پرطرفدارترین رنگ‌ها در کفش مردانه است. بوت‌های قهوه‌ای تیره را برای موقعیت‌های رسمی‌تر و بوت یا نیم بوت‌های قهوه‌ای روشن را برای موقعیت‌های نیمه رسمی تا روزمره پیشنهاد می‌کنم.

برای ست کردن بوت چلسی قهوه‌ای از شلوار به رنگ‌های سفید، جین آبی کلاسیک، کرم، مشکی و سرمه‌ای می‌توانید استفاده کنید. لوک‌های پیشنهادی بیشتر برای ست کردن بوت چلسی مردانه قهوه‌ای عبارتند از:

  • پلیور یقه اسکی سرمه‌ای + شلوار کرم قهوه‌ای + بوت چلسی قهوه‌ای تیره
  • کت جین آبی روشن + شلوار جین آبی کلاسیک + بوت چلسی قهوه‌ای تیره
  • بافت کرم استخوانی + پالتو شتری + شلوار سفید + بوت جلسی قهوه‌ای روشن
  • پیراهن پشمی + کت چرم مشکی + شلوار جین آبی روشن + بوت چلسی قهوه‌ای روشن

استایل کژوال یا روزمره با بوت چلسی

همان طور که بالاتر نیز گفته شد، بوت و یا نیم بوت چلسی مردانه به دلیل راحتی در طراحی، برای استفاده روزمره در روزهای سرد پاییز و زمستان بسیار پرکاربرد است. بوت چلسی را می‌توانید با انواع شلوارهای جین مانند جین فاق بلند، اسکینی، راسته و حتی زاپ دار ست کنید.

برای ست کردن بوت چلسی مردانه می‌توانید از هودی سفید، کاپشن شتری، شلوار جین آبی روشن و بوت چلسی کرم رنگ استفاده کنید. لوک‌های پیشنهادی بیشتر:

خرید نیم بوت مردانه
خرید نیم بوت مردانه

استایل اسمارت کژوال یا نیمه رسمی با بوت چلسی

برای روزهایی که دوست دارید استایلی شیک و رسمی داشته باشید ولی در عین حال راحت باشید، استایل اسمارت کژوال بهترین گزینه خواهد بود. شما برای رفتن به رویدادهای نیمه رسمی مانند قرارهای نیم روزی، مهمانی و دورهمی‌ها می‌توانید از این استایل استفاده کنید. برای ست کردن بوت چلسی مردانه می‌توانید از شلوارهای کتان، چهارخانه، پشمی و حتی پارچه‌ای راه راه به همراه کت چرم، پالتو، بافت و انواع پلیور استفاده کنید.

پیشنهاد نویسنده: استایل ‌های فوق العاده با پلیور مردانه مخصوص آقایان شیک پوش

  چگونه با صورتی ست های جذابی بسازیم؟

استایل بیزینس کژوال یا کاری با بوت چلسی

استایل بیزینس کژوال برای کسانی کاربرد دارد که محل کارشان کد پوششی یا قوانین خاصی برای لباس پوشیدن ندارد و می‌توانند استایلی بیزینسی و در عین حال راحت داشته باشند. اگر قصد ست کردن بوت چلسی مردانه را دارید، پیشنهاد می‌کنم از کت‌های اسپرت، نیمه رسمی و پشمی استفاده کنید. برای انتخاب شلوار به سراغ شلوارهای پارچه‌ای و یا کتان بروید. بهتر است جنس شلوارتان باکیفیت و از نوع راسته باشد تا استایل‌تان را جذاب‌تر کند. برای کامل شدن لوک، می‌توانید از شال گردن و ساعت استفاده کنید.

نویسنده: مائده کاظمی

بوت چلسی مردانه را با چه شلواری بپوشیم؟

بهترین ست شلوار با بوت چلسی شلوارهای راسته، اسلیم فیت و اسکینی هستند. شما می‌توانید از انواع شلوار پارچه‌ای، کتان و جین برای ست کردن با بوت چلسی استفاده کنید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *