آموزش دوخت آستین

آموزش الگوی پایه آستین

آموزش دوخت آستین تکی-۲۶| شیک و پیک

ابتدا برای کشیدن الگو آستین باید اندازه گیری آستین رابه شما آموزش میدهیم.

اندازه گیری آستین

متر را دور بازو قرار دهید دقیقا از زیر بغل رد بشود و کیپ بازو بشود سپس ۲ سانتی متر اضافه بکنید.برای اندازه گیری بلندی آستین  سر متر را روی  انتهای سرشانه قرار دهید ، برای آستین های بلند، دست را مقداری خم کرده و روی شکم قرار دهید متر را از زیر آرنج عبور بدهید و تا بلندی دلخواه اندازه گیری بکنید.

برای اندازه گیری مچ آستین حتما توجه داشته باشید که حتی اگر میخواهید تنگ ترین مچ آستین را هم داشته باشید متر را دور پنجه قرار دهید و اندازه گیری بکنید.دور مچ خود را اشتباهی اندازه نگیرید زیرا پس از دوختن آستین دست شما از آستین رد نمی شود.

برای رسم الگوی آستین کوتاه متر را از انتهای سرشانه قرار داده و از ۱۵ تا ۲۸ سانتی متر اندازه گیری بکنید.

برای آستین سه ربع هم متر را انتهای سرشانه قرار دهید وتا زیر خط آرنج الی ۱۵ سانتی متر مانده به مچ می توانید اندازه گیری بکنید.

توجه داشته باشید که بلندی آستین را هر مقداری که با متر علامت زدید در همان نقطه دور دست هم اندازه بگیرید.برای مثال زمانی که آستین کوتاه رسم کرده اید پایین استین را به اندازه دور مچ اندازه نگیرید.با متر دقیقا دور همان قسمت را اندازه بگیرید.

  آموزش دوخت هلال سرخود پایین آستین

برای اندازه گیری شیب آستین ابتدا شما بندی دور دست میبندید به طوری که بند از زیر بغل رد شود.این بند حتما باید صاف باشد نه مایل به بالا باشد نه مایل به پایین.از انتهای شانه سانتی متر را بگذارید و تا بندی که دور دست پیچیدیم اندازه بگیرد.عدد به دست آمده را در لباس های مجلسی بعلاوه ۳ سانتی متر بکنید برای مانتو و پالتو بعلاوه ۴ سانتی متر بکنید و شیب آستین بدست می آید.

بعد از اندازه گرفتن شیب آستین مستطیلی به طول آستین و یک دوم بازو رسم بکنید.

بیشتر بخوانید : آموزش دوخت آستین سرخود

از زاویه سمت چپ این مستطیل به اندازه شیب آستین به پایین علامت بزنید و با خط کش از زاویه سمت راست بالا به شیب استین وصل بکنید.خط اریب را تقسیم بر ۳ بکنید از قسمت اول به اندازه ۲ سانتی متر به بالا علامت بزنید و قسمت سوم را نصف بکنید از نصف آن به اندازه ۱ تا ۱.۵ به پایین علامت بزنید.

در پایین الگو آستین به اندازه یک دوم دو مچ علامت بزنید و به شیب آستین با خط کش وصل بکنید.

الگو را روی کاغذ پوستی کپی بکنید، انحنای سمت جلو آستین باید منحنی تر شود.

از خط وسط آستین تا زیر حلقه جلو را اندازه بزنید سپس عدد به دست آمده را تقسیم بر دو بکنید و به اندازه ۱.۵ سانتی متر پایین بیایید و تا ۳ سانتی متر به خط مرکز آستین نرسیده صفر بکنید.

  آموزش دوخت آستین با پیلی افقی

ویدیوی آموزش الگوی پایه آستین

گزدآوری :هانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *