آموزش رگالی کردن الگو

رگالی کردن یعنی چه؟

رگالی کردن، یعنی زمانی که الگو کشیده و دوخته می‌شود، فضای سینه وجود نداشته باشد؛ یا به‌عبارتی لباس به چند سایز بخورد؛ یعنی به چندین سایز که دور سینه های متفاوتی دارند، اندازه شود؛ یا هنگامی که لباس روی چوب‌لباسی قرار می‌گیرد، فضای سینه برروی آن وجود نداشته باشد.

رگالی کردن، روش‌های مختلفی دارد که در این مقاله به یکی از اصولی ترین روش‌ها اشاره می‌‌‌شود.

۱.الگوی بیس و اولیه را کشیده و برای کنترل کمر، زماینکه پنس اصلی کشیده می‌شود، یک پنس کمکی نیز باید کشیده شود؛ یعنی کمر به اندازه ۱ سانتی متر، اضافه است، که به‌صورت پنس کمکی رسم می‌شود (پنس اصلی، ۳ سانتی متر و پنس کمکی، ۱ سانتی متر). همانطور که قبلا اشاره شد، پنس اصلی، بیشتر از ۳ سانتی متر و پنس کمکی بیشتر از ۲ سانتی متر نمی‌تواند باشد؛ که اینجا پنس کمکی، ۱ سانتی متر است. حال می‌توانید ۱ سانت از پنس اصلی را به پنس کمکی منتقل کنید؛ و از آنجایی که لباس‌های رگالی، آزاد هستند، پنس اصلی، که حالا ۲ سانت شده، باعث گشادی لباس می‌شود.

حالا پنس کمکی، از ۱ سانت به ۲ سانت تبدیل شد.

۲.الگو را از کمر جدا کنید. قسمت جدا شده پایینی را کنار بگذارید. حال از انتهای پنس کمکی در قسمت بالاتنه، یک خط به گودترین قسمت حلقه وصل کنید.

۳.سپس از قسمت خارجی، برش کمکی جدید این خط (که به ۲سانت تبدیل شده) را قیچی کنید؛ به‌گونه‌ای که در قسمت حلقه، دو تکه از هم جدا نشوند؛ سپس پنس کمکی را ببندید.

۴.پنس سر شانه را به زیر حلقه  یا پنس کنفرماسیون منتقل کنید (۶ تا ۸ سانت از خط کف حلقه، پایین آمده، سپس این نقطه را به مرکز سینه وصل کرده و قیچی کنید).

برای لباس‌های رگالی، پنس سرشانه نباید به بزرگی پنس الگوی اولی باشد. پنسی که برای رگالی‌ها به‌کار می‌رود، بین ۲ تا ۳ سانتی متر است؛ اگر اندازه بیشتری بخواهید، باید به پنس دیگر منتقل شود (به پنس کنفرماسیون نمی‌توان انتقال داد، زیرا پنس کنفرماسیون نباید بیش از ۵ سانت باز شود؛ درحالیکه اگر بیشتر پنس گرفته شود و لقی حلقه و یقه هم اضافه شود، فضای بزرگی ایجاد می.شود که نباد به پنس کنفرماسیون منتقل شود؛ بنابراین پنس باید ۲  تا ۳ سانت باشد).

۴.حالا پنس کمکی پایین‌تنه، باید مانند بالاتنه بسته شود. برای پنس‌های کمکی می‌توان خط را تا خط زانو ادامه داد (یعنی اگر لازم نبود که فون داشته باشد، این خط را ادامه دهید، که بعد از برش، اوزمان کمتری بدهید)، پس بنا به اندازه دلخواه، پنس بگیرید.

۵.بالاتنه و پایین‌تنه را در قسمت کمر به هم متصل کنید.

بعد اتصال پهلوی کمر حدود ۱ تا ۲ سانت روی هم آمده، که باعث می‌شود در قسمت پهلو، ریزش وجود نداشته باشد و همانطور که گفته شد، ۲ سانت پنس ساسون اصلی را نگیرید و روی گشادی کار می‌آید چون بطور کلی کار های رگالی آزاد و گشاد هستند.

می‌توانید فقط یک دوخت کنفرم داشته باشید و برای الگوی شومیز، از این الگو استفاده کنید، یااینکه الگو را تبدیل به برش عصایی کرده و کار کاملا جدید داشته باشید.

ویدئوی آموزش رگالی کردن الگو

در این ویدئو با تدریس استاد معدنی میتوانید آموزش رگالی کردن الگو را مشاهده نمایید.

گردآوری هانیه

به منظور آموزش انواع دوخت، شیک و پیک اقدام به جمع آوری آموزش های تصویری در این حوزه نموده است. شیک و پیک همواره تلاش میکند تا بتواند ویدیو های آموزشی با کیفیتی در خصوص دوخت انواع تاپ تولید و جمع آوری نماید.