آموزش دوخت تزئینات لباس

آموزش تزیین تونیک

در این مقاله به آموزش تزیین تونیک میپردازیم.

یکی از فواید خیاطی این است که شما به آسانی می توانید به جای خرید یک لباس جدید،لباس های خود را با ایجاد یک سری تغییرات به مدلی جدید تر تبدیل کنید.

 در این آموزش به این امر اشاره شده است و شما به راحتی و در کمترین زمان می توانید با ایجاد خلاقیت، یک مدل خاص در لباس های قدیمی خود ایجاد کنید.

در این شومیز یک والان از کمر در وسط لباس تا پایین آن دوخته شده  است . بهتر است جنس این والا بدون آهار بوده تا ریزش زیادی داشته باشد و فرم دلخواه شما ایجاد شود.

قد لباس شما می تواند دلخواه باشد. در ابتدا باید طرح خود را روی کاغذ الگو بکشید .

تزیین تونیک

آموزش تزیین تونیک

طول این خط به طور مستقیم  باید از بالا  تا ۲۰ سانتی متر به قد پایین لباس اندازه گیری شود.(کل قد منهای ۲۰ سانتی متر )

یا قد طولی این والان باید به اندازه ی پهنا و عرض آن کم شود تا در صورتی که لباس ماکسی بود سر والان روی زمین کشیده نشود.(زیر والان ریزش داشته و عرض والان ریزش پیدا کرده و طول آن در قد محاسبه می شود.)

یعنی اگر قد والان لب به لب با مچ پا اندازه گیری شود ،عرض این والان هر میزانی که در نظر گرفته شده باشد به همان میزان روی زمین کشیده می شود.

  آموزش دوخت حاشیه سنگ دوزی

پس اگر قد این لباس ۱۰۰ سانتی متر و پهنای پایین کار ۳۰ سانتی متر باشد پس ۳۰ سانتی متر کم شده و طول والان ۷۰ سانتی متر در نظر گرفته می شود.

اندازه گیری عرض تونیک

اندازه ی عرض بالایی والان می تواند بیشتر یا کمتر از عرض پایینی آن باشد که در اینجا عرض بالایی ۲۰ سانتی متر می باشد سپس خط اوریب بین دو عرض کشیده شود.

حالا این قسمت را به هر چند قسمت مساوی که دلخواه می باشد تقسیم شود.(۴-۵-۶-۷ و…)

سپ این خطوط طوری برش داده شود که در خط مستقیم در یک نقطه به الگو متصل بماند .(اگر بیشتر وصل باشد هنگام اوزمان طول خط کم می شود.)

در مرحله ی بعدی که همه ی خطوط برش داده شد همه خطوط طوری اوزمان داده می شود که یک دایره تشکیل شود و دایره کاملا اصلاح شده و شکستگی ها کاملا مدور شود .

بیشتر بخوانید : آموزش دوخت تونیک راحتی

تزیین تونیک

از انجایی که شکستگی ها اصلاح شدند، ممکن است محیط دایره کوچکتر شده باشد پس فضای باقی مانده بین اول و آخرین برش از  الگو به این دایره اضافه شده و دایره تکمیل می شود.

الگو را روی پارچه گذاشته وبا ۱ سانتی متر اضافه دوخت،دور تا دورپارچه برش زده شده و پایین کار پاک دوزی شود.

  آموزش دوخت حاشیه تزیینی

 سپس والان را از یک سمت محیط دایره (دایره ی ایجاد شده در یک نقطه اتصال نداشته و باز می شود.) به طول لباس دوخت زده می شود.

اگر تسلط به خیاطی ندارید می توانید داخل دایره را از ابتدا تا انتهای قد لباس به هم سنجاق کرده سپس دوخته شود .

همچنین این والان را می توان باریک تر در نظر گرفت و به تعداد ۶ تا ۸ عدد والان، دور تا دور لباس یا دامن مانند دامن ۶ یا ۸ ترک اتصال داد.

ویدیوی آموزش تزیین تونیک

با تماشای فیلم‌های آموزش خیاطی، به سادگی و راحتی مهارت‌های جدید خیاطی را یاد خواهید گرفت. این فیلم‌های آموزشی به شما روش‌های متنوع دوخت لباس‌ها را آموزش می‌دهند و بهترین بخش آن این است که شما قادر خواهید بود لباس‌هایی که همیشه می‌خواستید را بدوزید.

گردآوری : هانیه

دوخت روسری مربع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *