استایل آقایان, لباس مردانه, مد و استایل

آموزش جامع اصول ست کردن کت اسپرت مردانه

ست کردن کت اسپرت

ست کردن کت اسپرت | کت اسپرت یکی از آیتم‌های جذاب و همیشه کاربردی برای آقایان در هر سنی است. با یک کت اسپرت می‌توان برای بسیاری از مهمانی‌ها، قرارها و مراسم‌های رسمی و حتی روزمره آماده شد.

در ست کردن کت اسپرت لازم نیست جنس و یا رنگ شلوار با کت مطابقت داشته باشد. برای آشنایی با کت اسپرت و ویژگی‌های آن و از آن مهمتر نحوه ست کردنش، همراه ما باشید.

ویژگی های کت اسپرت

بزرگترین تفاوت بین کت اسپرت و کت بلیزر این است که کت‌های اسپرت عموماً طرح دار هستند و رنگ دکمه در این کت‌ها متفاوت است. از نظر سبک، کت‌ اسپرت گاهی کمی گشادتر از سایر انواع کت‌‌ها هستند و امکان استفاده در فضای باز و ورزشی را فراهم می‌کنند. کت اسپرت رسمیت کمتری به نسبت کت‌های رسمی و بلیزر دارد و برای موقعیت و رویدادهای کژوال تا اسمارت مناسب است.

تنوع پارچه ها در کت اسپرت نیز تا حدودی بیشتر است. پشم، کتان، پنبه و سایر مواد همگی در کت های اسپرت رایج هستند. با این حال، تنها چیزی که یک کت اسپرت باید داشته باشد، الگو شیک و مناسب است.

کت اسپرت تابستانی

کت اسپرت را مناسب با فصل انتخاب کنید. برای تابستان از کت‌های اسپرت کتان و نخی استفاده کنید. وقتی هوا گرم است و نمی خواهید در یک ژاکت پشمی گرفتار شوید. پنبه به خوبی نفس می کشد و به شما کمک می کند تا با وجود پوشیدن لباس های نسبتاً سنگین، خنک بمانید. رنگ پیشنهادی برای کت اسپرت تابستانی، رنگ‌های روشن است. سفید، آبی روشن، کرم و طوسی قابلیت ست شدن با بسیاری از رنگ‌ها را دارند. به طور مثال یک کت کرم را با شلوار کتان سفید مردانه و پیراهن استخوانی بپوشید و با یک اسنیکرز کرم قهوه‌ای استایل‌تان را کامل کنید.

  12 مُدل کفش مناسب برای پاهای شما

کت اسپرت زمستانی

کت اسپرت در فصل زمستان باید از جنس پشم و یا الیاف پشمی باشد، تا باعث گرم نگه داشتن بدن بشود. برای انتخاب رنگ مناسب کت اسپرت پاییز و زمستانی، پیشنهاد می‌کنم به سراغ رنگ‌هایی مانند زرشکی، مشکی، نوک مدادی، سرمه‌ای، شتری و سبز بروید. کت‌های چهارخانه برای این فصل بسیار پرطرفدار و شیک هستند، حتماً آنها را امتحان کنید. برای ست کردن کت اسپرت زمستانی، ژیله قرمز را زیر یک پیراهن صورتی بپوشید و از یک کت چهارخانه نوک مدادی با خطوط سبز و قرمز استفاده کنید.

 اورکت‌ها نیز برای فصول گرم سال کاربردی هستند و می‌توان آنها را جایگزین کت‌های اسپرت کرد.

کدام کت اسپرت برای خرید مناسب است؟

به دنبال الگوهای همه کاره باشید. کت اسپرت می تواند به طور قابل توجهی از نظر سبک متفاوت باشد، به همین دلیل است که بسیار همه کاره است. جیب‌ها، دکمه‌ها و حتی تکه‌های چرمی مختلف روی آرنج‌ها پیدا خواهید کرد. با این حال، این الگو بزرگ‌ترین و چشم‌نوازترین عنصر کت اسپرت خواهد بود و مهم است که کتی را انتخاب کنید تا بتوانید به روش‌های مختلف بپوشید.

مثلاً کت اسپرت چهارخانه بنفش و نارنجی چهارخانه ممکن است تن مدل زیبا به نظر برسند، اما هر چند وقت یکبار قابل پوشیدن است؟ پس به رنگ‌های کاربردی و خوب فکر کنید تا بتوانید با آیتم‌های قبلی موجود در کمد لباس‌تان مطابقت بدهید.

  رازهای شیک پوشی با مانتو صورتی + پیشنهاد خرید

کت اسپرت را کجا بپوشیم؟

کت اسپرت همان طور که از نامش پیداست، برای موقعیت‌های اسپرت و راحت طراحی شده است. پس قطعاً ست کردن کت اسپرت برای یک مراسم عروسی یا یک جلسه کاری مهم، خنده دار است.برای رفتن به یک قرار کاری، استایل بیزینس کژوال بهترین راه حل است. در این استایل استفاده از یک کت اسپرت، شلوار پارچه‌ای و کفش دربی پیشنهاد می‌شود.

برای رفتن به یک قرار دوستانه و یا قرار عاشقانه، پوشیدن پیراهن آبی روشن به همراه کت چهارخانه اسپرت و شلوار کتان کرم عالی به نظر می‌رسد، برای جذابیت بیشتر استایل‌تان از یک پوشت و یا کراوات استفاده کنید.

بهترین رنگ برای خرید کت اسپرت

در خرید لباس این نکته را در نظر داشته باشید که رنگ‌های خنثی مانند بژ، طوسی، کرم، سفید، مشکی و سرمه‌ای همیشه کاربردی و مورد استفاده هستند. از این رنگ‌ها حتماً در کمد لباس‌تان داشته باشید.بهترین رنگ برای خرید کت اسپرت، کت مشکی، کت سرمه‌ای و کرم است. این سه رنگ با بسیاری از رنگ‌ها ست می‌شود و برای موقعیت‌های مختلف مورد استفاده است.

ست کردن کت اسپرت با پیراهن  

کت اسپرت را با پیراهن و کراوات بپوشید. کت‌های اسپرت طرح دار را با پیراهن‌های تک رنگ هماهنگ کنید تا ظاهری غیررسمی اما شیک داشته باشید. اگر می خواهید شیک پوش باشید، پوشیدن یک کت اسپرت طرح دار با یک پیراهن ساده و یک کراوات منظم باعث جذاب‌تر شدن استایل‌تان می‌شود. کت های شلوغ را با پیراهن ها و کراوات های ساده و بالعکس ست کنید.

  پارچه های طرح دار زیبا برای هوای سرد

پیراهن یقه‌دار شما باید همیشه داخل کت باشد و اگر می‌خواهید آن را با کت اسپرت بپوشید، یقه آن باید داخل کت باشد و مراقب باشید که یقه به بیرون آویزان نشود.در هوای سرد، یک کت اسپرت را روی ترکیب پلیور و پیراهن یقه‌دار امتحان کنید. این می تواند یک راه عالی برای گرم ماندن بدون نیاز به کت باشد.

ست کردن کت اسپرت با کراوات

همان طور که بالاتر نیز اشاره شد، کت‌های اسپرت برای مراسم‌های نیمه رسمی و غیر رسمی مناسب است. در نتیجه در انتخاب کراوات باید خلاق باشید و از رنگ و طرح‌های مختلفی استفاده کنید. به کراوات‌های پشمی، نخی و … فکر کنید که به خوبی با استایل‌تان تکمیل می‌شود.

ست کردن کت اسپرت با تیشرت

برای داشتن یک ظاهر روزمره و در عین حال شیک، از تیشرت کنار کت اسپرت استفاده کنید.اسپرتی‌ترین ستی که می‌توان با کت تک داشت، انتخاب یک تیشرت ساده است. یک تیشرت ساده یقه گرد همیشه کاربردی است. تیشرت سفید، مشکی، سبز و قرمز را با کت تک و انواع شلوار جین بپوشید.

شلوار جین ذغالی، تیشرت سفید و کت مشکی را با کتونی سفید بپوشید و برای یک روز بهاری خوش تیپ شوید.

  ست های معرکه ای که با کت سفید مردانه باید امتحان کنید!

ست کردن کت اسپرت با کفش

انتخاب کفش در یک استایل بسیار مهم است؛ چراکه بخش زیادی از توجه مخاطب را به خود جذب می‌کند. کفش مناسب برای استایل کژوال، کتونی و اسنیکرزها هستند. اگر قصد پوشیدن کت اسپرت به همراه شلوار کتان را دارید از کفش دربی، بلار و لوفرها استفاده کنید و همچنین اگر قصد رفتن به یک موقعیت نیمه رسمی و اسمارت کژوال را دارید، از کفش آکسفورد کنار شلوار پارچه‌ای و کت استفاده کنید.

ست کردن کت اسپرت با شلوار

شلوار جین، شلوار کتان، شلوار کتان، هر سه با کت اسپرت هماهنگ می‌شوند. کافی است بدانید که کدام شلوار برای چه موقعیتی مناسب است. شلوار جین، کت اسپرت و تیشرت برای رویدادهای غیر رسمی، شلوار کتان، پیراهن جین مردانه و کت اسپرت برای رویدادهای نیمه رسمی و شلوار پارچه‌ای، پیراهن اسمارت و کت اسپرت برای رویدادهای بیزینش کژوال مناسب است.

نویسنده : مائده کاظمی

کت اسپرت با چه آیتمی نباید ست شود؟

کت‌های اسپرت با پیراهن رسمی و کراوات رسمی اصلاً جالب نیست و ظاهری غیر عادی را برایتان فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *