آموزش دوخت پرده چین دار

میزان تا زدن از اطراف و پایین و بالا کاملا مشابه به پرده پانچ (ویدئو پرده پانچ در سایت شیک و پیک موجود است) انجام بدهید تا مرحله وصل نوار پرده از نوار پرده،از نوار پرده سه نخ استفاده میکنیم و سه قسمت(بالا،وسط و پایین)نوار پرده را دوخت میرویم.

حالا با کشیدن نه هی نوار پرده به میزانی که میخواهید پرده چین بخوره چین بدهید.

اگر عرض مکان مورد نظر شما x  سانتیمتر باشد و عرض پارچه شما y سانتیمتر هست باید به مقدار  a (x-y=a) که گرفتید چین بدید.

 نکاتی درباره دوخت پرده های ساده

پرده یکی از مهمترین و کاربردی ترین آیتم های این دکوراسیون شیک و زیبا است. این کالای به ظاهر ساده می تواند چنان تغییری در دکوراسیون شما بگذارد که چشم هر بیننده ای را به سمت خود جلب می کند.

از طرفی هم انتخاب اشتباه رنگ، طرح، جنس یا دوخت بد می تواند تأثیر منفی روی دکوراسیون، روشنایی، نور محل سکونت، دمای محیط و … بگذارد. بنابراین در این مقاله در مورد نکاتی در زمینه دوخت پرده های ساده صحبت می کنیم.

۴ نکته مهم که باید در مورد دوخت پرده های ساده بدانید:

۱- بهترین جنس برای پرده ساده:

پرده های مختلف دارای جنس های متنوعی هم هستند. اما برای دوخت یک پرده ساده شما باید بدانید که از چه جنسی استفاده کنید چرا که جنس پرده می تواند علاوه بر میزان نور و روشنایی محیط، بر میزان دمای محیط هم تأثیرگذار باشد.

پرده چین دار

پرده‌های پنبه‌ای

پارچه‌های پنبه‌ای، شکیل‌تر به نظر می‌رسند و ظاهر آراسته‌تری دارند. پرده‌هایی که از این ماده ساخته می‌شوند، بیشتر مناسب اتاق ناهارخوری و گاهی نیز اتاق خواب یا اتاق نشیمن هستند. پارچه پنبه‌ای بسیار زیباست و نور خورشید را به خوبی مسدود می‌کند. بنابراین برای فضاهایی که نیاز به تاریک شدن دارند، گزینه مناسبی است. پرده‌های پنبه‌ای معمولاً جنس حساسی دارند و برای جلوگیری از چین و چروک باید سریعا بعد از شستشو آویزان شوند.

پرده‌های کتان

پرده‌های ساخته شده از کتان یا ترکیبی از پنبه و کتان، گزینه‌های بسیار متنوعی هستند و برای هر سبکی از طراحی داخلی کاربرد دارند. این پرده‌ها را به خوبی می‌توانید پیرایش کنید. بنابراین برای فضاهای رسمی مانند اتاق پذیرایی گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. اگر به دنبال این هستید که نور اتاق خواب را کاملا مسدود کنید یا اتاق نشیمن را با پرده بیارایید؛ پرده‌های کتانی که بسیار خشک و مستحکم هستند را انتخاب کنید.

پرده‌های ابریشمی

پرده‌های ابریشمی و ساتن، لخت‌تر از سایر پارچه‌های پرده‌ای هستند. به همین دلیل استفاده از این جنس پارچه می‌تواند، فضای اتاق را رومانتیک کند. فراموش نکنید که پارچه‌های ساتنی، زود لکه شده و سخت تمیز می‌شوند. اگر اتاقتان دارای نور مستقیم است و از این پرده برای دیزاین پنجره‌اش استفاده کردید به این نکته توجه کنید که پرده‌های ابریشمی مستعد لکه شدن با نور خورشید هستند. بنابراین همراه با آن حتما از زیر پرده‌ای استفاده کنید.

پرده‌هایی که از جنس ابریشم مصنوعی درست شده‌اند، مقاومت بیشتری دارند. در کل این جنس پارچه برای فضاهایی مناسب است که می‌خواهید حس لوکس بودن به آنها بدهید.

پرده های ابریشمیپرده‌های مخمل

مخمل پارچه‌ای بسیار سنگین و عایقی بسیار عالی است. با این وجود اگر می‌خواهید گرما و سرما از خانه خارج نشود حتما از این جنس پارچه برای پوشش پنجره‌ها استفاده کنید. پرده‌های مخملی به لطف ضخامتی که دارند به خوبی حریم خصوصی خانه را حفظ کرده و از عبور صدا نیز جلوگیری می‌کنند. در ضمن پرده‌هایی که از جنس کتان هستند، معمولا خشک و حالت‌دارند. بنابراین به خوبی می‌توانید آن‌ها را پیرایش کنید. این سبک پرده برای پنجره اتاق‌های رسمی و سالن پذیرایی بسیار عالی است.

پرده‌های توری

پرده‌های توری بسیار سبک هستند؛ دیر چروک شده و لکه نمی‌شوند؛ همچنین با مواد شوینده ساده نیز تمیز می‌شوند. این پرده‌ها ضخمات بسیار کمی دارند و نور را در فضا پخش می‌کنند. بنابراین اگر نیاز دارید که نور خانه را بیشتر کنید؛ حتما از این پرده‌ها استفاده کنید. جنس توری را می‌توانید با دیگر پارچه‌ها هم ترکیب کنید. به عنوان مثال برای پر نور و لوکس نشان داده فضا، توصیه ما استفاده از پرده توری با والان مخمل یا کتان است. در ضمن این جنس پارچه پرده‌ای معمولا در رنگ‌های روشن تولید می‌شود. بنابراین می‌توانید از آن‌ها همراه با ترکیب مختلفی از رنگ‌ها استفاده کنید.

۲- راهنمای انتخاب طرح و رنگ در دوخت پرده های ساده:

اگر هنوز نمی دانید که چه رنگی مناسب دکوراسیون شما است، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

برای انتخاب رنگ پرده های ساده بهتر است از رنگ های مکمل کمک بگیرید. به این صورت که با توجه به رنگ دیوار، کاغذ دیواری، فرش ها یا سایر دکوراسیون، رنگی را برای دوخت پرده های ساده انتخاب کنید که روی رنگ سایر وسایل قرار بگیرد. این موضوع می تواند باعث جلب توجه بیشتر پرده در دکوراسیون شما شود.

اگر خیلی اهل رنگ های گوناگون نیستید، بهترین گزینه برای انتخاب رنگ پرده ساده، رنگ های خنثی هستند. این رنگ ها معمولاً با هر دکوراسیونی ست می شوند. فرقی نمی کند دکوراسیون شما چه رنگی است، سفید، خاکستری، کرم از جمله رنگ هایی هستند که به راحتی جلوه ای زیبا و هماهنگ به دکوراسیون شما می بخشند.

اگر می خواهید از پرده های تک رنگ ولی متناسب با دکوراسیون خود برای دوخت پرده ساده بهره بگیرید، بهتر است این رنگ یک درجه تیره تر از دکوراسیون شما باشد.

اگر می خواهید پرده دکوراسیون شما نسبت به سایر دکوراسیون بیشتر به چشم بیاید، بهتر است از رنگی متفاوت از دکوراسیون خود برای دوخت پرده استفاده کنید.

۳- نکاتی در مورد سایز و اندازه پرده ها:

در بین نکات مربوط به دوخت پرده های ساده، یکی از گزینه های مهم سایز و اندازه پرده است. اندازه گیری دقیق عرض و طول پنجره از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر دو طرف پرده دیوار بود، ابتدا با متر از یک دیوار تا دیوار بعدی را اندازه گیری می کنیم. سپس ارتفاع از سقف تا زمین باید اندازه گیری شود.

اگر طول و عرض پرده ها کوتاه بود، لازم است از سمت چپ و راست به اندازه ۱۰ سانتی متر و از پایین پنجره به اندازه ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر به متراژ پرده انتخابی اضافه کنیم.

اگر قصد دارید پرده مورد نظرتان را از چوب پرده معمولی آویزان کنید بهتر است از بلندی پرده ۵ سانتیمتر را کم کنید. اما اگر می خواهید چوب پرده مشخص نباشد و جلوه بهتری به پرده داده شود، بهتر است قد پرده را دستکاری نکنید و گیره ها را به سوراخ نوار پرده وصل کنید.

همچنین نکته دیگری که باید به یاد داشته باشید این است که اگر از میل پرده های حلقه دار استفاده می کنید، از بلندی پرده به اندازه ۸ سانتی متر کم کنید تا دوخت پرده به خوبی انجام شود.

۴- پرده های ساده و نکات مربوط به دوخت آن ها:

در هنگام دوخت پرده های ساده به یاد داشته باشید که متراژ موجود در بازار معمولاً سه یا دو متر عرض دارند. پارچه های با عرض ۳ متر معمولاً با متراژ بلندی پرده همخوانی دارند. به بیان دیگر بهتر است برای طول پرده، طول پنجره را با ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر اضافه و برای عرض پرده نیز سه برابر میل پرده به اضافه ۲۰ سانتی متر (۱۰ سانتی متر برای هر طرف پرده) را اندازه گیری و برش دهید.

دوخت پرده های ساده با وجود سادگی و مقرون به صرفه بودن می تواند تأثیر شگفت انگیزی در دکوراسیون داخلی محیط سکونت شما داشته باشند. با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله می توانید به زیبایی و شکیل بودن هرچه بیشتر این نوع از دکوراسیون کمک کنید.

پرده ساده

در این ویدئو دوخت پرده چین دار بصورت تصویری آموزش داده شده است. پرده ها با پارچه های رنگی تنوعی دلنشین به منازل شما خواهند داد.

آموزش دوخت پرده منزل | به منظور آموزش دوخت پرده منزل، شیک و پیک اقدام به جمع آوری آموزش های تصویری در این حوزه نموده است. شیک و پیک همواره تلاش میکند تا بتواند ویدیو های آموزشی با کیفیتی در خصوص آموزش دوخت پرده منزل جمع آوری نماید.

انواع پرده
آموزش دوخت پرده منزل

آموزش دوخت پرده ریلی

در این مقاله، به آموزش پرده ریلی میپردازیم. مدل‌های مختلفی از این نوع پرده وجود دارد که دوخت آن‌ها بسیار

آموزش دوخت پرده منزل

آموزش دوخت دو مدل پرده والان دار

در این مقاله به آموزش دو مدل پرده والان دار میپردازیم. این مدل پرده، مناسب پنجره‌های کوچکی است که می‌خواهید

انواع پرده
آموزش دوخت پرده منزل

آموزش دوخت دو مدل پرده ساده

اندازه‌گیری مقدار پارچه ابتدا قاب پنجره را اندازه‌گیری کنید. عرض پنجره یا همان چوب‌پرده را نیز اندازه بگیرید. اگر پارچه،

انواع پرده
آموزش دوخت پرده منزل

آموزش دوخت پرده طاووسی

اندازه‌گیری پارچه برای اندازه‌گیری پارچه برای پرده طاووسی، اگر پارچه نازک باشد، ۲.۵ برابر عرض پنجره حساب می‌کنیم؛ اگر پارچه

انواع پرده
آموزش دوخت پرده منزل

آموزش دوخت پرده آشپزخانه

در این مقاله به آموزش دوخت پرده آشپزخانه میپردازیم. پرده آشپزخانه دو ویژگی دارد که هم میتواند جلوی نور را

انواع پرده
آموزش دوخت پرده منزل

آموزش دوخت پرده پلیسه

در این مقاله به آموزش پرده پلیسه میپردازیم. دوخت پرده پلیسه دوخت پرده، منطبق با سلیقه خود و مناسب با