آموزش دوخت تاپ

آموزش دوخت تاپ ژورنالی

انواع تاپ

در این مقاله به آموزش دوخت تاپ ژورنالی میپردازیم.

تاپ عموما به آن دسته از لباس هایی اطلاق میشود که از کمر به بالا را پوشش میدهد ، اما در زبان فارسی به لباس های بالا تنه ای گفته میشود که هیچگونه آستینی ندارد و دارای بندی باریک می باشند و گاهی نیز بدون بند هستند . در ادامه بهترین جنس تاپ زنانه را معرفی خواهیم کرد .

 برای رسم الگو این مدل تاپ ژورنالی نیاز دارید به یک مربع مسنطیل به عرض یک چهارم دور سینه منهای ۶ الی ۸ سانتی متر و به طول ۶۰/۱ الی ۸۰/۱ سانتی متر رسم کنید.

از دو طرف پایین مستطیل به اندازه ۷۰ سانتی متر به بالا علامت بزنید.بالای مستطیل را از وسط نصف کنید و به حالت گنبدی شکل به نقاط پایین وصل کنید.

۷۰ سانتی متر پایین کش دوزی می شود و کاملا چین میخورد و اندازه بالاتنه می شود.

الگو را روی پارچه قرار دهید و برش بزنید.

الگوی تاپ ژورنالی

بیشتر بخوانیم: آموزش دوخت تاپ یقه چین دار

راهنمایی در پوشش تاپ

معمولا دخترانی که ورزشکار باشند و چربی شکم نداشته باشند بیشتر تمایل دارند از تاپ نیم تنه استفاده می‌کنند. خبر خوب برای قدکوتاه ها این است که از نگاه برخی افراد، پوشیدن این نوع تاپ ها توسط دختران ریزه اندام، آنها را قد بلندتر نشان می‌دهد.

  آموزش دوخت تاپ شنل دار

اگر تاپ مدل نیم تنه را انتخاب می‌کنید، بهترین انتخاب برای ست کردن با آن، شلوارهای جین و یا شلوارهای چسبان است. توجه داشته باشید این مدل برای افراد لاغرتر، بیشتر توصیه می‌شود. این نوع تاپ زنانه ارزان و شیک تنها مخصوص زنان زیر ۳۰ سال نیست، بلکه مناسب برای کسانی است که از استایل بدنی خوبی برخوردارند.

تاپ‌های دکلته یا دو بنده (Top Tank):

به لباس‌هایی که دو بنده (پهن و باریک) و یا دکلته هستند “Tanks” گفته می‌شود و در زبان فارسی، ما آن‌ها را تنها با نام ” تاپ” می شناسیم. این لباس‌های دخترانه بسیار مناسب پوشیدن در زیر لباس های دیگر هستند و یا به صورت تنها در فصل های گرم استفاده می شوند. اگر این تاپ‌ها دکلته باشند همراه با آن‌ها از سوتین‌های بدون بند استفاده می‌شود تا از زیر لباس نمایان نشود.

تاپ‌های دکلته معمولاً چسبان هستند و جنس آن‌ها هم معمولاً از پارچه‌های تریکو و کشی است. ولی به طور کلی انواع تاپ‌ها هم می‌توانند کشی باشند و هم می‌توانند از پارچه هایی مانند لینن (که البته باید آزاد باشند که به راحتی پوشیده شوند) تهیه شده باشند.

تاپ بند‌دار یکی از انواع تاپ زنانه اسپرت و مجلسی

این نوع تاپ اغلب مورد علاقه خانم های ورزشکار است در انگلیسی Tanks Top نامیده می‌شود. اگر شما جزو آن دسته از دخترانی هستید که تمایل دارید تاپ‌های بدون آستین بپوشید باید بگوییم تاپ بند‌دار از آنجائیکه بدون آستین است، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب هایتان باشد.

  آموزش دوخت تاپ یقه چین دار

مدل و طراحی تاپ بند‌دار، می‌تواند ساده، به صورت تاپ مجلسی و یا اسپرت باشد. به دلیل استایل جذابی که این نوع  تاپ زنانه ایجاد می‌کند شما می‌توانید در مرکز توجه قرار بگیرید.

پارچه ی مناسب برای تاپ زنانه

از آنجایی که تیشرت را معمولا برای روز های گرم تابستان می پوشند بهتر است ، از پارچه های خنک تهیه شده باشد ، که شامل : نخ، پنبه، پیما (ضد پرز و چروک)، ژرسه (ترکیب پارچه ای از پنبه و الیاف مصنوعی) و مرینو (پشم گوسفند)، جرسی استرج ، ملانژ ، تریکو و …

یکی دیگر از نکاتی که پیرامون نوع پارچه ی تاپ مهم است ، طبیعی بودن پارچه است زیرا تاپ بطور مستقیم با پوست در ارتباط است ، پس هرچه طبیعی تر باشد آسیب های احتمالی و حساسیت ها کمتر خواهد بود .

همچنین اگر تاپ های پنبه ای یا تیشرت پنبه ای در زمستان بعنوان اولین لایه ی لباس انتخاب شوند ، بدن فرد را گرم تر میکنند .

تاپ رکابی زنانه یکی از انواع تاپ زنانه راحتی

شاید تفاوت این مدل تاپ ها با نوع بند‌دار در ظاهر کم باشد، و اغلب با هم اشتباه گرفته شوند، اما معمولا این نوع تاپ‌ها برای زیر پیراهن نیز پوشیده می‌شوند. در واقع این مدل تاپ، همان تاپ های با بندهای نازک و یقه نسبتا بزرگ هستند. مدل راحتی این نوع تاپ زنانه بیشتر در بازار دیده می‌شود.

  آموزش دوخت تاپ بند دار(بند سرشانه)

در انگلیسی به تاپ رکابی، Cami top می‌گویند. اگر بدنبال تاپ نخی زنانه می‌گردید، ما به شما تاب های Cami را پیشنهاد می‌کنیم. برای ست کردن این نوع تاپ با لباس های دیگر، بهترین و راحتترین پیشنهاد پوشیدن شلوارک کوتاه به همراه صندل است. این تاپ ها در طراحی های جذابی تولید می‌شود و می‌تواند یکی از مدل های شیک تاپ زنانه برای شیک پوشان باشد.

بنر شومیز

در سطح ایران و دنیا، برندهای مختلفی از جمله Nike و H&M مدل های متفاوتی از این نوع تاپ را تولید و به بازار عرضه می‌کنند.  برای خرید اینترنتی تاپ زنانه ارزان قیمت نیز می‌توانید به سایت پریتی استایل مراجعه و در بستری امن خرید کنید.

برای آموزش دوخت تاپ ژورنالی در این ویدئو به آموزش نوعی تاپ مناسب برای مهمانی ها پرداخته است که با الگو و طرز دوختی ساده قابل اجرا در منزل توسط افراد حتی مبتدی است. این مدل تاپ را می توانید به همراه دامن کوتاه یا شلوار ست کنید. باید توجه کنید که پارچه لخت و ریزش دار برای این مدل مناسب است. کشدوزی مناسب برای افرادی با اندام سیب نمی باشد.

ویدیوی آموزش دوخت تاپ ژورنالی

گردآوری هانیه

دوخت روسری مربع

1 نظر در “آموزش دوخت تاپ ژورنالی

  1. 918****807 گفت:

    عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *