آموزش دوخت توربان

آموزش دوخت توربان مدل دونات

انواع توربان

در این مقاله به آموزش دوخت توربان مدل دونات می پردازیم.

دوخت کلاه

پارچه ای روی هم تا زده شود به طوری که ابعاد پارچه ی تا زده برابر با  ۵۰ *۴۰ سانتی متربوده و ۴۰ سانتی متر روی دولای بسته و ۵۰ سانتی مترروی دولای باز پارچه باشد (روی پارچه هارا مقابل هم قرار داده و از وسط تا زده شود.)

سپس یکی از گوشه ها (دولای باز پارچه )بصورت هلالی برش داده شود.حال پارچه باز شود و قسمت هلالی بالای پارچه که دولای باز است کوک زده شود.

سپس دو سمت کوک زده جمع شده (نخ های دو سمت پارچه کشیده شده و پارچه جمع شود) به هم متصل شده و نخ دو سمت به هم گره زده می شود.

آموزش دوخت توربان مدل دونات

بیشتر بخوانیم : آموزش دوخت توربان نامزدی و مهمانی

دوخت گل برای روی توربان مدل دونات

برای دوخت این گل ازجنس همان پارچه به ابعاد ۷.۵ *۷۵ سانتی متر استفاده می شود.

در ابتدا یک گوشه از نوار دوبار گره زده می شود طوری که گره ی نوار کور نشده باشد و حلقه ای ایجاد شود که توسط این حلقه،ادامه ی نوار دور این حلقه پیچ خورده باشد تا تمام نوار تمام شود.سپس انتهای نوار از پشت این حلقه کوک زده شود تا فیکس شود.

  آموزش دوخت توربان مجلسی

سپس این گل ایجاد شده با کوک به کلاه متصل می شود و از پشت توسط یک دایره با قطر ۵ سانتی متری و چسب حرارتی به منظور محکم کاری فیکس شود.

توربان ها راهی جدید برای حفظ حجاب برای بانوان محجبه ایجاد کرده اند که در عین همراه بودن با مد پوشش خود را حفظ نمایند.

ویدئوی آموزش دوخت توربان مدل دونات

با تماشای فیلم‌های آموزش خیاطی، مهارت خیاطی خود را به طور دقیق و راحت بهبود خواهید بخشید. این فیلم‌ها جزئیات مراحل مختلف خیاطی را از طراحی الگو و برش قطعات تا دوخت و تزئینات به شما آموزش می‌دهند. با تماشای این فیلم‌ها، قادر خواهید بود پروژه‌های خیاطی خود را با کیفیت بالاتری انجام داده و نکات مهمی را در مورد انتخاب پارچه، استفاده از ابزارهای خیاطی و فنون تزئینی فرا خواهید گرفت.

بنرها

گردآوری هانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *