فیلم آموزش دوخت لباس بارداری

آموزش دوخت سارافون بارداری

در این مقاله به آموزش دوخت سارافون بارداری میپردازیم.

آموزش امروز اصطلاحا سارافون بارداری نامیده می‌شود اما این سارافون علی رغم اینکه برای خانم‌های باردار مناسب است  به دلیل آزادی و زیبایی منحصر به‌‌فردی که دارد برای همه افراد قابل استفاده می‌باشد.

این سارافون دوخت وبرش خاصی ندارد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن با حدود ۲ متر پارچه  میتوانید این پارچه را برش زده و بدوزید.

برای این سارافون حدود ۲ متر تا ۲ متر و ۲۰ سانت پارچه نیاز است.اگر قد لباس کوتاهی مدنظر داشته باشید ۲ مترپارچه و اگر قد بلندتری مدنظر است ۲ متر و ۲۰ سانت در نظر بگیرید.

در این مدل از سارافون کناره های لباس والان دار و گوشه های آن حالت افتاده دارد.

در ابتدا باید قد جلوی لباس در نظر گرفته شود.

همانطور که می‌دانید اگر قد پارچه را ۲ و ۲۰ در نظر گرفته باشید زمانی‌که پارچه تا شود قد پارچه نصف شده و لباس شما قدی معادل ۱ متر و ۱۰ سانت خواهد داشت.البته در این مدل چون پهلو ها ریزش دارند  قد پهلوها بلند‌تر از وسط جلو و پشت می‌شود.

برای این سارافون نیاز به الگو نبوده و مستقیما می‌توان آن را روی پارچه برش زد.

توجه داشته باشید که در این مدل بهتر است از پارچه های ریون و کش استفده کنید و از آنجا که این پارچه ها در قسمت ترکی کمی حالت جمع شدگی دارند پس حدود ۱ سانت از هر لای پارچه ترکی ها را قیچی می‌کنیم تا ترکی پارچه تان را جمع نکند.

  آموزش دوخت بلوز بارداری

حال دو متر پارچه را از قسمت عرضی تا زده تا به گونه ای که قد پارچه که حدود ۲ متر بئد نصف شده و یک متر می‌شود.

حال مجدد از وسط،  پارچه را تا بزنید تا پارچه شما ۴ لا شود.مرحله بعد باید یقه وحلقه آستین مشخص شود بطوریکه از ۴ لای بسته ۶ تا ۷ سانتی متر به سمت داخل  و ۱۸ سانتی متربه پایین پارچه علامت گذاری کنید سپس این دو نقطه را با انحنایی نه زیاد صاف و نه زیا گرد به‌هم وصل کنید.(تقریبا به هفت باز نزدیک شود)

خرید مانتو

لازم به ذکر است که می‌توانید ۱۸ سانتی متر را بیشتر در نظر بگیرید اما چون پارچه حالت کش دارد سنگینی کرده و یقه بطور طبیعی بیشتر باز می‌شود .پس بهتر است اول ۱۸ سانت در نظر بگیرید و پرو کنید، سپس در صورت تمایل دوباره پارچه را تا کرده  ویقه را آزاد تر کنید .

پس از آنکه یقه مشخص شد ۱۰ سانت برای سرشانه علامت بزنید.

بعد از این ۱۰ سانت می‌بایست یک نیم دایره دیگر درست کنید که قطر این نیم دایره ۱۴ سانت و به شعاع ۷ سانت که البته برای افرادی که دارای سایز درشت تری هستند می‌توان ۱۴-۱۵ و ۱۶ سانت نیز در نظر گرفت.اما باید توجه داشت وقتی کناره ها ریزش پیدا می‌کنند و سنگینی می‌کند در نتیجه حلقه کمی آزاد‌تر می‌شود.

  آموزش مانتوی عبایی( بارداری)

این عدد ۱۴  تا سایز ۴۶  نیز کفایت می‌کند.

بعد از آنکه قطر ۱۴ سانت را در امتداد سر شانه علامت زدید مرکز کار را مشخص کنید سپس از مرکز حدود ۸ تا ۹ سانت داخل شوید.حال اگر فرد خیلی لاغر بود می‌توانید ۷ سانتی‌متر داخل شوید و شعاع ۷ سانتی ایجاد کنید .(حتی اگر سایز خیلی کوچک باشد ۶ سانتی‌متر هم می‌توانید وارد شوید.)

سارافون بارداری

حال دو انحنای یقه و حلقه آستین را قیچی بزنید و پارچه را باز کنید.

برای اینکه کناره های لباس محفوظ باشد ما از زیر حلقه با خط کش یک خط روی(حتما از رو باشد) پارچه بکشید به طوریکه در قسمت پایین پارچه از هر ضلع ۱۵ سانتی‌متر فاصله داشته باشد.

این خط را بکشید و یک دوخت ساده از رو بزنید.این دوخت اصلا مشخص نمی‌شود و فقط باعث محفوظ شدن کار می‌شود.

این کار باعث می‌شود که سارافون در قسمت پایین یک چاک کوچک داشته باشد که علی رغم زیبایی بخشی باعث آزادی بیشتر لباس می‌گردد.

حال با استفاده از انواع نوارهای تزیینی می‌توانید سرشانه را در قسمت جلو و پشت با حلقه‌ای جمع کنید، که هم باعث زیبایی شده و هم با چین ایجاد شده در سرشانه کمی باعث جمع شدن آن می‌شود.

  آموزش دوخت شلوار بارداری

بیشتر بخوانیم : آموزش دوخت شلوار بارداری

این مدل سارافون بارداری یکی از گزینه­ های محبوب برای بانوان باردار است. پارچه­ مناسب برای این لباس پارچه­ های ریزش­ دار و کشی می­باشد. پارچه­ هایی که نرم و نخی پیشنهاد بهتری برای بانوان باردار است. مدلی ساده که نیاز به الگویی خاص نداشته و می ­توان بر روی خود پارچه مستقیماً الگو را اجرا نمود.

ویدئوی آموزش دوخت سارافون بارداری

با تماشای فیلم‌های آموزش خیاطی، به سادگی و راحتی مهارت‌های جدید خیاطی را یاد خواهید گرفت. این فیلم‌های آموزشی به شما روش‌های متنوع دوخت لباس‌ها را آموزش می‌دهند و بهترین بخش آن این است که شما قادر خواهید بود لباس‌هایی که همیشه می‌خواستید را بدوزید.

گردآوری هانیه

دوخت روسری مربع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *