فیلم آموزش دوخت لباس بارداری

آموزش دوخت شلوار بارداری

در این مقاله به آموزش دوخت شلوار بارداری میپردازیم.

آموزش این جلسه مربوط به شلوار بارداری می‌باشد، که طبق الگوهای قبلی، که با تمامی نکات توضیح داده شد، کشیده می‌شود. تنها نکته‌ای که وجود دارد، این است که برای شلوار بارداری، باید در الگوی جلو، از یک‌چهارم کمر، منهای ۱، به‌علاوه‌ی میزان ساسون در قسمت جلو؛ و در قسمت پشت، از یک‌چهارم کمر، به‌علاوهِ ۱، به‌علاوه‌ی میزان آزادی ساسون در نظر بگیرید. این میزان آزادی، به‌طور معمول، ۳ سانت است، که شما می‌توانید این حجم ساسون را بیشتر هم حساب کنید، زیرا درنهایت کش‌دوزی می‌شود، که با کش، این میزان گشادی جمع می‌شود.

پس تمام الگو، به‌جز موردی که ذکر شد، شبیه الگوی پایه شلوار است.

الگوی جلو، دقیقا مانند الگوی ممعمولی، برش می‌خورد، فقط کمر، کمی گشادتر است و ساسون آن را نمی‌دوزید.

برای الگوی پشت، خط‌کش را روی خط اریب بگذارید و در امتداد خط اریبی که روی کمر به وجود آمده، از پهلو ۱۸ سانت بیرون بروید (که این خط، باید شیب دار باشد؛ پس ۳ سانت به پایین بیایید و مجددا یک خط اریب بکشید). درضمن از قسمت فاق، همان ۱۸ سانت را بیرون بروید و این دو خط را به هم وصل کنید.

برای اینکه تیزی زاویه‌ی پایینی، کمی تعدیل شود، از دو ضلع زاویه، ۱۰ سانت خارج شوید و روی اضلاع، علامت‌گذاری کنید؛ سپس این دو نقطه را با انحنای طبیعی به هم وصل کنید و دقیقا همان الگوی به‌دست آمده را برش بزنید.

  آموزش دوخت سارافون بارداری

شلوار بارداری

لازم به ذکر است که خط اتوی شلوار در قسمت پشت و جلو باید هم راستای ترکی باشد.

نکته ای که وجود دارد، این است که اگر پارچه شما کم بود و میزان اضافه‌ای را، که در الگوی پشت اضافه شد، روی همان پارچه برش بزنید، می‌توانید مثل شلوار معمولی برش بزنید و الگوی قسمت اضافی را جداگانه ببرید و روی پارچه برش بزنید.

‌بعد از اینکه پارچه را برش زدید، پهلوها را از رو، برروی هم قرار دهید و کمی از مقدار اضافی را، که در قسمت پایین پشت شلوار گذاشتید، بیشتر بدوزید و دوخت را تا باسن ادامه دهید و محکم‌کاری کنید.

در ادامه‌ی خط پهلو، زاپاس پهلو را چرخ کنید. قسمت هلال پشت را (همان بخشی که اضافه شد) هم فقط سردوز کنید. برای سمت دیگر هم به همین روش کار را انجام دهید؛ سپس الگوی دوطرف را روی هم گذاشته و هلال فاق را بدوزید.

حال باید یک کمر برای قسمت جلو بدوزید.

قسمت جلو به‌طور جداگانه کمردوزی می‌شود، که اگر دوست داشته باشید، می‌توانید یک دوخت تزیینی، مثل شلوار مجلسی، انجام دهید.

برای نوار جلو، یک نوار به اندازه کمر و پهنای ۳ و نیم تا ۴ سانت در نظر بگیرید و یک‌طرف آن را لایی بچسبانید و زاپاس آن‌طرف را که لایی خورده، به بالا برگردانید و دو طرف را بدوزید.

  آموزش دوخت مانتوی بارداری

سپس زاپاس نوار را روی کمر بگذارید و چرخ کنید. بعد از آن، نوار را برگردانده و یک چرخ تزیینی روی کار بزنید تا به هم فیکس شوند.

دو طرف نوار جلو را جادکمه بزنید.

نوار قسمت پشت را هم، به اندازه کل قسمت پشت به‌علاوه ی دو بخشی که در الگوی جدید اضافه شد، آماده کرده و از قسمت پشت بدوزید، سپس به‌رو برگردانید.

چون کمر پشت را اضافه گرفتید، حال باید کش‌دوزی کنید؛ پس یک کش با اندازه ۸ سانت کمتر از اندازه کمر، در نظر بگیرید (زیرا کمر پشت به اندازه ۸ سانت اضافه آمده بود). حال در قسمت پهلو، یک دوخت عمودی انجام دهید (دو قسمت اضافه، کش‌دوزی نمی‌شوند).

بیشتر بخوانیم : آموزش دوخت بلوز بارداری

نکته دیگری که وجود دارد، این است که در نوار کمری، در قسمت پشت، را لایی چسباندید، اما در قسمت کمر، لای نزنید، زیرا باید کش‌دوزی انجام شود.

مجددا مانند سمت جلو، نوار را برگردانده و یک دوخت تزیینی، از رو انجام دهید؛ به‌طوری‌که قسمت پشت، همان حالت کشیده را داشته باشد، چراکه باید توسط کش، چین بخورد.

در قسمت اضافه، دکمه بزنید، که با توجه به تغییر سایز اندازه کمر نیز قابل تغییر باشد.

حدود ۶ تا ۷ دکمه باید نصب کنید.

  آموزش مانتوی عبایی( بارداری)

این مدل علاوه بر خانوم های باردار برای افرادی با شکم بزرگ نیز مناسب است. پارچه مناسب برای این مدل پارچه های لطیف و ظریف است. در کمر این شلوار کش دوزی میشود. دقت کنید ساسونها در این مدل دوخته نمیشوند.

ویدئوی آموزش دوخت شلوار بارداری

با تماشای فیلم‌های آموزش خیاطی، به سادگی و راحتی مهارت‌های جدید خیاطی را یاد خواهید گرفت. این فیلم‌های آموزشی به شما روش‌های متنوع دوخت لباس‌ها را آموزش می‌دهند و بهترین بخش آن این است که شما قادر خواهید بود لباس‌هایی که همیشه می‌خواستید را بدوزید.

گردآوری هانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *