آموزش دوخت شومیز

آموزش دوخت شومیز تابستانی آزاد

آموزش دوخت شومیز تابستانی آزاد | شیک و پیک

این شومیز بدون برش و ساسون است.یقه هفت است.در جلو کوتاه و در پشت بلند است.

در قسمت کمر کش دوخته شده است.آستین این مدل مقداری کوتاه است.

برای الگو سازی این مدل ازالگو اساس ساده استفاده بکنید.

در الگو جلو از خط مرکزی ۷ سانتی متر پایین آمده و از سرشانه به اندازه ۲ سانتی متر وارد شده و یقه جدید را رسم کنید.

برای الگوی پشت نیز از خط مرکزی پشت به اندازه ۲ سانتی متر و ار خط سرشانه به اندازه ۲ سانتی متر داخل شوید و یقه جدید را رسم بکنید.

از پهلو به اندازه ۳ سانتی متر اوازمان بدهید و به خط پهلو صفر کنید.

در الگو جلو از خط باسن کوچک ۲ سانتی متر پایین آمده و در الگوی پشت ۱۰ سانتی متر پایین بیایید و این دو خط را بامنحنی به هم وصل کنید.

شومیز تابستانی آزاد

برای قد آستین نیز قد آستین را کوتاه کنید. از خط آرنج برش بزنید تقسیم بر ۴ کرده و بین هر کدام را ۵ سانتی متراوازمان دهید.

برای دوخت کش نیز از خط مرکزی جلو روی پارچه ۱۰ سانتی متر علامت بزنید و و کش را روی آن بدوزید.

همه آنچه باید درباره شومیز بدانید

جنس شومیز

شومیزها معمولا از پارچه‌هایی نازک و سبک دوخته می‌شوند تا کسی که آن‌ها را می‌پوشد احساس راحتی کامل داشته باشد. بهترین پارچه‌ها برای دوخت شومیز، پارچه حریر، پارچه نخ پنبه، پارچه پوپلین، پارچه جین نازک و پارچه لینن هستند. به سراغ شومیزهایی نروید که در آن‌ها از پارچه‌های سنگین استفاده شده است مگر اینکه قصد داشته باشید در زمستان از آن‌ها استفاده کنید.

  آموزش دوخت بلوز یقه گره ای باز

تفاوت شومیز با تونیک

اولین تفاوت در بلندی آن‌هاست. تونیک از پیراهن بلندتر (تا زیر باسن) است. دومین تفاوت در اندازه پیراهن و تونیک است. تونیک معمولا فیت تن اما شومیز کمی گشاد است و اندام را زیباتر جلوه می‌دهد. سومین تفاوت در جنس آنهاست. شومیز برعکس تونیک از پارچه‌های مجلسی مثل حریر دوخته می‌شود. شومیزها برعکس تونیک معمولاً آستین بلند هستند.

این شومیز به دلیل آزاد بودن الگو، یقه هفت و آستین­ های کلوش یکی از بهترین انتخاب های فصل گرماست. کش ­دوزی در جلو لباس حالتی فانتزی و عروسکی را به لباس داده است. پارچه مناسب برای این شومیز پارچه­ های نخی است.  این لباس مناسب برای تمامی اندام­ ها می ­باشد. این شومیز با شلوار لی به زیبایی ست می­ شود.

ویدئوی آموزش دوخت شومیز تابستانی آزاد

گردآوری هانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *