آموزش دوخت شومیز

آموزش دوخت شومیز پشتکدار

آموزش دوخت شومیز پشتکدار | شیک و پیک

اصطلاح شومیز پشتکدار به لباسی گفته می شود که درز سر شانه حذف شده و برش در پشت و جلوی لباس جایگزین درز می شود، این تکنیک بیشتر در پیراهن های مردانه استفاده می شود.

برای رسم الگو شومیز پشتکدار ابتدا به الگو اساس بالاتنه نیاز دارید.الگوی پشت را از سرشانه روی الگو جلو قرار دهید به طوری که در یقه مماس به هم باشد و حلقه  ۱ سانتی متر روی هم قرار گیرد.

از خط مرکزی جلو به اندازه ۴ سانتی متر پایین علامت بزنید از وسط خط خرشانه جلو و پشت به اندازه ۴ سانتی متر به پایین علامت بزنید.

دو نقطه ۴ سانت را به هم متصل کنید.

در الگوی پشت از خط مرکزی پشت به اندازه ۱۰ سانتی متر به پایین علامت بزنید و موازی با خط کارور به حلقه وصل بکنید.

قسمت پشتک را روی دولای بسته قرار دهید و دوبار برش بزنید.

الگو پشت را روی دولای بسته قرار دهید و برش بزنید.برای قسمت جلو روی الگو حتما توجه داشته باشیدکه جای دکمه و جادکمه حتما ۵ سانتی متر بزارید.

شومیز پشتکدار

قسمت اول یوک را قرار داده الگوی پشت را روی پارچه را روی پارچه قرار دهید و دوخت بروید.

قسمت بعدی پشتک را نیز روی قسمت پشت بگذارید و دوخت بروید.برای قسمت سرشانه نیز مانند ویدیو عمل کنید.

  آموزش دوخت شومیز یقه ایستاده

اگر شما یک پارچه نخ پنبه‌ای مصری یا پیما آمریکایی با شماره نخ حداقل ۱۶۰-۲۲۰ را پیدا کردید، لازم نیست ادامه مطلب را مطالعه کنید، بدون درنگ اون پارچه را بخرید. چرا که لباسی که با این پارچه دوخت شود امتحان شده است و به شما ظاهری عالی می‌دهد.

پارچه‌های نخ پنبه‌ای که از الیاف مصری یا پیما آمریکا بافته شده‌اند بهترین و مطلوب‌ترین پارچه برای دوخت شومیز و بلوز هستند. البته گران هم هستند که آن هم دلیل موجهی دارد.

پوپلین یکی از مشهورترین پارچه‌های شومیزی، این پارچه با سطحی صاف و سبک باعث می‌شود شما در آن احساس خنکی کنید و پوست شما به راحتی در آن نفس بکشد.

این پارچه لمس خشک و کمی محکم دارد. پارچه پوپلین با کیفیت بسیار ظریف و در عین حال محکم هستند. این پارچه برای دوخت شومیز مورد علاقه همه است . پارچه‌ای لطیف در هنگام لمس اما با ساختار محکم که کمی خشک می‌ایستد.

جین پارچه با بافت کج (یا جناغی) که با تراکم‌های متنوعی بافته می‌شود. پارچه جین با تراکم مختلف را با توجه به نیاز خود و فصلی که قصد پوشیدن آن را دارید انتخاب کنید. این مدل بافت کج راه در پارچه جین باعث شده برای دوخت بلوز و شومیز بسیار مناسب و محبوب باشند.

  آموزش دوخت شومیز یقه شکاری

هیچ لباسی ظریف‌تر از لباس دوخته شده با لینن نیست و هر چه این پارچه شسته و کهنه‌تر بشود زیباتر هم می‌شود. نسبت به پارچه پنبه‌ای سطح صاف‌تر و لطیف‌تری دارد. این پارچه نسبتا محکم است و ریزش کمی دارد از مضرات آن چروک‌پذیری است که ممکن کمی شما را اذیت کند.

لینن یکی از مناسب‌ترین پارچه‌ها برای آب و هوای گرم تابستان است. زمانی که پارچه لینن را می‌خرید باید بدانید که زودتر از سایر پارچه‌ها چروک می‌شود اما در عوض پارچه شما طبیعی است و زمانی که آن را تن می‌کنید پوستتان نفس می‌کشد.

ویدئوی آموزش دوخت شومیز پشتکدار

گردآوری هانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *