آموزش دوخت شومیز

آموزش دوخت شومیز ژاپنی

آموزش دوخت شومیز ژاپنی | شیک و پیک

این مدل شومیز در اصطلاح عمومی مدل ژاپنی نیز گفته می شود. این مدل به دلیل دکمه یکطرفه بودن مناسب برای افرادی با سینه های درشت نمیباشد. این مدل با یقه ایستاده مناسب برای افرادی با گردن بلند است. این مدل با قد دلخواه تبدیل به مانتو یا سارافون می شود. متراژ مورد نیاز برای این لباس ۱ متر و نیم است.

برای این مدل باید ۵/۱ متر پارچه تهیه کنید.

از الگوی پایه استفاده بکنید.در امتداد خط سینه خطی رسم بکنید و در امتداد خط کارور نیز خطی رسم کنید.

از خط مرکزی جلو روی خط کارور، خط سینه و پایین لباس  به اندازه ۱۰ سانتی‌متر به بیرون علامت بزنید.با خط‌کش خط هارا به هم متصل کنید.سپس از گودی گردن به صورت اریب به خط  کارور وصل بکنید.

شومیز یقه ژاپنی

بیشتربخوانید : آموزش دوخت شومیز حریر

برای رسم یقه هلال یقه جلو و پشت را انندازه بزنید و باهم جمع بکنید.

خطی به اندازه هلال یقه جلو و پشت بکشید،۵سانتی‌متر به سمت بالا علامت بزنید سپس تقسیم بر سه کنیدقسمت اول از سمت چپ را علامت زده و از ۵ سانتی‌متر به یک سوم متصل بکنید و یقه را با متر ۳ سانتی‌متری رسم بکنید.از زاویه بالا ۵/۱ سانتی‌متر وارد شوید و هلالی رسم بکنید.

  آموزش دوخت بلوز برش افقی والان دار

شومیز یقه ژاپنی

الگو یقه را روی دولای بسته قرار دهید و برش بزنید.برای الگو یقه لایی هم برش بزنید و به پارچه بچسبانید.

پارچه را به پشت روی زمین انداخته و الگو را روی آن انداخته، از الگوی جلو ما دوتا نیاز داریک یکی با اضاقاتی که در اول الگو رسم کردید و دیگری بدون اضافات،روی پارچه انداخته و برش بزنید.

به قسمت برش جلو نوار بدوزید و با دکمه های تزیینی آنرا رسم کنید.

این مدل شومیز در اصطلاح عمومی مدل ژاپنی نیز گفته می شود. این مدل به دلیل دکمه یکطرفه بودن مناسب برای افرادی با سینه های درشت نمیباشد. این مدل با یقه ایستاده مناسب برای افرادی با گردن بلند است. این مدل با قد دلخواه تبدیل به مانتو یا سارافون می شود. متراژ مورد نیاز برای این لباس ۱ متر و نیم است.

ویدئوی آموزش دوخت شومیز ژاپنی

گردآوری هانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *