آموزش دوخت شومیز

آموزش دوخت شومیز یقه ایستاده

آموزش دوخت شومیز یقه ایستاده | شیک و پیک

برای الگو سازی این مدل از شومیز ابتدا یقه را مقاری گشاد کنید.از خط سرشانه به اندازه ۱ سانتی متر وارد شوید و از  خط مرکزی جلو به اندازه ۸-۱۰ سانتی متر پایین بیاید و نقاط را با خطی صاف به هم وصل کنید.

معمولا در یقه های هفت به دلیل اینکه بازی یقه بیشتر می شود لقی گیری حتما باید انجام شود.

در قسمت الگو پشت نیز از از خط مرکزی پشت و خط سرشانه به اندازه یک سانتی متر وارد شوید و یقه جدید را رسم کنید.

بعد از برش الگو ۲ سانتی متر از یقه جلو وارد شوید و به اضافه الگوی پشت کنیدو الگوی یقه ایستاده آموش های قبلی موجود است.

دور یقه الگو ضربدر ۲ را به اضافه ۴ سانتی متر(روی هم گرد) و به پهنای دلخواهتان اندازه بزنید  و برش بزنید

شومیز یقه ایستاده

آستین

الگوی آستین معمولی را برداشته و قد مچ آستین را به اندازه ۱۰-۱۲ سانتی متر علامت بزنید از قسمت خط مچ به اندازه ۲-۳ سانتی متر به بیرون علامت بزنید ا قسمت بالا را گشادتر داشته باشید.

و به پایین مچ به اندازه ۲ الی ۵/۲ سانتی متر اضافه کنید.

شومیز یقه ایستاده مناسب چه اندامی است؟

یقه هفت همان‌طور که از نامش پیداست شبیه به عدد ۷ است، در انگیسی به آن یقه وی V شکل گفته می‌ شود. یقه هفت برخلاف یقه گرد به خاطر زاویه تندی که دارد برای افرادی که صورت‌ های زاویه‌ دار و چانه کشیده دارند مناسب نیست مگر اینکه این گروه از افراد به زاویه‌ دار بودن صورت‌ خود علاقه مند باشند و بخواهند بر این ویژگی تاکید کنند بلکه مناسب صورت های گرد با گردن کوتاه است . اگر یقه هفت کوتاه باشد بر گردی صورت، کوتاهی گردن و پهنی شانه و سینه تاکید می‌ کند. اگر بازی یقه هفت بلند و تا حدود کمر یا ناف باشد، کشیدگی گردن را بیش‌تر و قد را بلندتر نشان می‌دهد.

  آموزش دوخت بلوز گره ای روی کمر

شومیز یقه ایستاده مناسب چه فرم صورت و اندامی است؟

دیگر یقه ایستاده یقه ایرانی است که البته نام های دیگر آن دیپلمات و آخوندی است. لبه‌ های این یقه برخلاف یقه چینی در قسمت جلو روی هم قرار می‌ گیرد و با دکمه بسته می‌ شود. تاثیر این یقه شبیه به همان یقه ایستاده یا چینی است.یقه اسکی دراقع ترکیبی از یقه ایستاده و برگردان است و بیشتر در لباس‌ های زمستانی و بافت‌ ها استفاده می‌ شود. شکل این یقه شبیه یک لوله بافتنی است که تا زیر چانه بالا می‌ آید و اضافه آن روی قسمت زیرین بر می‌ گردد. این یقه به خاطر استفاده از آن در فصل سرما و لباس‌ های اسکی به این نام معروف شده است. اگر به پوشیدن این یقه علاقه دارید بهتر است دقت کنید که این یقه برای افرادی با گردن کوتاه و پهن مناسب نیست به خصوص که لباس‌ های بافتنی حجم ایجاد می‌ کنند و تمام این ویژگی‌ ها چندبرابر خواهد شد. علاوه براین یقه اسکی باعث می‌ شود بالاتنه و به طور کلی قد کوتاه‌ تر به نظر برسد، بنابراین اگر می‌ خواهید لباسی با یقه اسکی بپوشید بهتر است از مدل‌ های کوتاه‌ تر و بافت‌ های ظریف‌ تر استفاده کنید. این نوع یقه‌ها از هر نوعی که باشند برای صورت‌های کشیده و گردن باریک و استخوانی مناسب‌تر هستند و قد بالاتنه را بلندتر نشان می‌دهند و در فرم صورت تأثیر خاصی ندارند.

  آموزش دوخت بلوز یقه گره ای باز

این شومیز  مجلسی با دامن تنگ کوتاه ست می­شود. این مدل شومیز به دلیل داشتن یقه ایستاده برای افرادی با گردن بلند مناسب است. در قسمت انتهای یقه به دلخواه می­توانید از نوارها و یا گل­های تزیینی استفاده نمایید. پارچه مناسب برای این مدل انواع کرپ حریرهای ساده و طرحدار و پارچه­ های لخت و ریزش ­دار است.

ویدئوی آموزش دوخت شومیز یقه ایستاده

گردآوری هانیه

دیدگاهی در مورد “آموزش دوخت شومیز یقه ایستاده

  1. A.O گفت:

    این چرا دانلود ندارن

    1. سلام.
      این فیلم ها مستقیما از سایت آپارت نمایش داده میشن. برای دانلود، روی فیلم کلیک کنید، گزینه هاش دیده میشه.بعد روی علامت چرخ دنده(تنظیمات) کلیک کنید. گزینه ی دانلود و کیفیت ها موجود رو نمایش میده و میتونید دانلود کنید.
      اگر باز هم متوجه نشدید ،توی گوگل سرچ کنید “نحوه ی دانلود در سایت آپارات” ، آموزش های زیادی در این مورد هست .
      برای دریافت سریعتر پاسخ حتما از ایمیل های واقعی استفاده کنید.
      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *