آموزش دوخت مانتو, خرید مانتو

آموزش دوخت مانتو دامن دراپه

آموزش دوخت مانتو تکی-0۱-۲۹| شیک و پیک

در بالاتنه این مدل لباس از الگوی آستین کیمونو استفاده شده است،و در قسمت پایین الگوی دامن دراپه بوده و برای دوخت لازم است برش داده شود و دامن و بالاتنه مانتو از هم جدا شود.

همانطور که قبلا گفته شد برای دوخت لباس های آستین کیمونو از یک الگوی واحد استفاده می شود و نیازی نیست برای پشت و جلوی لباس از دو الگوی متفاوت استفاده کرد.

چه میزان پارچه برای مانتو دامن دراپه نیاز است ؟

برای مانتو با دامن دراپه ۳ متر پارچه با عرض ۱۵۰ سانت نیاز می باشد.

در ابتدا الگوی آستین کیمونو را کشیده  (تنها تفاوت الگوی پشت و جلودر طرح یقه می باشد) که مطابق آنچه قبلا گفته شد و در تصویر مشاهده می شود الگو ها روی هم کشیده شده و فقط طرح یقه پشت و جلو با دو رنگ متفاوت کشیده می شود.

سپس الگو از قسمت کمر جدا می شود.

قبل از آنکه خط کمر از الگو جدا شود،از خط کمر حدود ۸ سانت خارج شده (این ۸ سانت به صورت پیلی در لباس جمع می شود.) و از آن نقطه خطی عمود به سمت پایین کشیده می شود.

الگوی آماده شده پشت را روی دو لای بسته گذاشته و الگوی جلو با جای دکمه خور (۲ سانت) روی دو لای باز قرار می گیرد.

  چگونه با مانتو جلو بسته استایل کژوال داشته باشیم ؟

روی الگو دو سانت جا دکمه را تا زده به طوری که الگوی پشت و جلو در قسمت پایین کاملا شبیه هم شود سپس دو الگوی پشت و جلو از قسمت پهلو(که ۸ سانت اضافه شد) طوری قیچی شود که در قسمت پایین الگو به هم متصل شود.

سپس پارچه را تا زده  و الگوی پشت را در وسط پشت قرار داده و فاصله این دو  الگو باید طوری قرار داده شود که ۷۵ سانت ما بین آن دو آزاد و خالی فاصله بیفتد.

( قسمت جلو در اوریب پارچه میفتد که مشکلی ندارد.)

حال وسط این ۷۵ سانت را پیدا کرده و بصورت خطی قائم ۳۰ تا ۳۵ سانت بالا رفته و این نقطه را به خط وسط جلو(بدون در نظر گرفتن دکمه خور) و وسط پشت متصل شود.

سپس خطوط پهلو روی الگو را امتداد داده ،به بالا رفته تا این دو خط جدید را قطع کند.

سپس از خط وسط پارچه تا خورده و تا این دو نقطه به هم دوخته می شود.

حالا نزدیک این دراپه که دوخته شد باید برای ان ۸ سانتی که اضافه داریم پیلی در نظر گرفت که اینجا می توان دو پیلی ۴ سانتی برای هر سمت گرفته شود.(در واقع پیلی ها ۲ سانتی بوده اما چون دو طرف پیلی بر هم منطبق می شوند_دو تا دو سانت روی هم می افتد_و ۴ سانت می شود.)

  جذاب‌ترین مدل‌ها برای خرید مانتو دانشجویی که نمی‌توانید از آن بگذرید!

بالا تنه پشت و جلو به هم از سرشانه و زیر بغل کاملا دوخته شود.

سپس بالای مانتو و پایین باید به هم وصل شود به طوری که پشت  بالاتنه به دامن مانتو تا خطی که دوخته شد از دو طرف مانتو تا پهلو برای پشت و در ادامه برای جلو دوخته شود.

بیشتر بخوانیم: آموزش دوخت بلوز یقه دراپه

دامن دراپه

سجاف مانتو را چگونه در بیاوریم ؟

قبل از آنکه الگو  برش داده شود باید برای آن سجاف در نظر گرفته شود. به طوری که ۳ تا ۴ سانت از سرشانه وارد شده  و تا پایین به حدود ۵ تا ۷ سانت از وسط جلو در پایین لباس برسد.

و بعد از آنکه دامن مانتو به بالاتنه وصل شد سجاف به صورت یکسره به مانتو وصل می شود.

برای اتصال سجاف به لباس باید لباس و سجاف لب به لب با هم سنجاق شوند،به گونه ای که روی سجاف به روی لباس قرار گرفته می شود و با یک سانت اضافه دوخت،سجاف و مانتو با هم دوخت زده می شوند.

مانتوی دامن دراپه شما آماده است.

ویدیوی آموزش دوخت مانتو دامن دراپه

مانتوهای آستین کیمونو در دسته مانتوهای اسپرت قرار می گیرند. اما دراین مدل به دلیل دراپه بودن پایین تنه و دامن آن در دسته مجلسی قرار می گیرد . برای افرادی با اندام گلابی مناسب نمی باشد. افرادی که دارای فرم اندامی درشت می باشند و سایزهای بالا می پوشند نباید دراپه در لباسشان استفاده نمایند. این مدل متناسب با پارچه های ریزش دار و لخت است. متراژ پارچه مصرفی برای این مدل ۳ متر پارچه با عرض ۱۵۰ سانتیمتر است.

  آموزش دوخت شنل روی لباس (کلوش)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *