آموزش فوت و فن خیاطی

آموزش دوخت نیش

آموزش دوخت نیش5 (3)|شیک و پیک

در این جلسه قصد داریم، نحوه دوخت نیش را آموزش را به شما آموزش بدهیم که برای تمیز دوزی و تزیین لبه های لباس استفاده می شود .

دوخت نیش، دوختی است که کاملا لب‌به‌لب کار دوخته می‌شود؛ تقریبا ۲ میلی‌متر است و معمولا در لبه‌دوزی، لب آستین و لب مانتو دوخته می‌شود.

برای دوخت نیش، می‌توانید پایه تهیه کنید و با پایه بدوزید، اما اگر پایه معمولی می‌خواهید نیش بزنید، به این نکته توجه کنید که در تمام مسیر دوخت، پارچه از پایه بیرون نزند. کار را از پشتش، کمی بکشید که تمیزتر باشد.

همیشه نیش زدن را تا ۵سانتی‌متر تا آخر کار به پایان برسانید. برای اطلاعات بیشتر، حتما ویدیو را تماشا کنید.

به‌جای نیش زدن، می‌توانید از انواع لبه‌دوزی‌ها کمک بگیرید.

دوخت نیش

دوخت زیگزاگ

ابتدا اضافه درز لبه لباس را تا زده، اتو کرده و با سنجاق یا کوک ثابت نگه دارید. از سمت چپ، سوزن را داخل پارچه کرده، یک یا چند تار از پارچه اصلی بگیرید، سپس کمی به سمت راست، روی تای پارچه، یک کوک ریز بزنید. دقت کنید که نخ در بالای سوزن قرار بگیرد. مجددا در سمت بالا، کمی به راست بروید و چند تار از پارچه اصلی را دقیقا کنار تای پارچه بگیرید و دوخت را به‌همین صورت ادامه دهید. دقت کنید که هنگام دوخت، نخ را خیلی محکم نکشید. این دوخت برای پارچه‌های ضخیم در لبه شلوار و دامن به‌کار می‌رود.

  دوخت جادکمه با دست

دوخت نیشپس‌دوز

اضافه درز لبه لباس را ابتدا به سمت داخل، تا کرده، اتو کنید و مجددا بخشی از پهنای اضافه درز را به داخل، تا کرده و اتو کنید. تای لباس را با سنجاق یا کوک ثابت کنید. حال، مطابق شکل، دوخت را انجام دهید. دقت کنید که موقع دوخت، از درز، یک تار بگیرید و سوزن را از داخل تای پارچه عبور دهید. فاصله دوخت، بیشتر از ۱ سانتی‌متر نشود. این دوخت، برای پارچه‌های لطیف و نازک، مناسب‌تر است.

آموزش دوخت نیش رایگانویدئوی آموزش دوخت نیش

با فیلم‌های آموزش خیاطی، به راحتی و به صورت خودآموز می‌توانید مهارت‌های جدید خیاطی را یاد بگیرید. این فیلم‌های آموزشی به شما روش دوخت لباس‌های متنوع را آموزش می‌دهند و بهترین بخش این است که شما قادر خواهید بود لباس‌هایی که همیشه خواستید را خودتان بدوزید.

گردآوری هانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *