آموزش دوخت پرده منزل

آموزش دوخت پرده پلیسه

انواع پرده

در این مقاله به آموزش پرده پلیسه میپردازیم.

دوخت پرده پلیسه

دوخت پرده، منطبق با سلیقه خود و مناسب با فضای خانه‌ها، به‌خصوص برای افرادی که در خانه‌های استیجاری هستند، بسیار دوست‌داشتنی می‌باشد. 

در این مقاله قصد داریم که دوخت رایج ترین پلیسه را آموزش دهیم که نامش، پیلی ۱۰ سانت یا ۱۲ سانت است.

نکته مهم نوار دوزی پرده، این است که در هنگام دوخت، نوار پرده را شل بگیرید، ولی پارچه را سفت نگه دارید.

پرده پلیسه

برای دوخت پلیسه نوار، هنگام دوخت نوار پرده، اندازه ۲۰ سانتی‌متر ابتدایی نوار را ندوزید و از ۲۰ سانتی‌متر دوم شروع کنید به دوخت پرده. این اضافات برای تنظیم اندازه پلیسه ابتدا و انتها می‌باشد.

در این مرحله دوخت نوار پرده، نوار پرده را کشیده و به آرامی پرده را روی ان قرار دهید و سعی کنید که نیش‌چرخ بزنید (از لب بدوزید). سپس شروع به دوخت رج دوم کنید. اگر مرحله قبل را به‌خوبی دوخته باشید، این مرحله آسان است. اگر دوخت شما کج شد، حتما پرده را شکافته و دوباره با دقت بیشتری بدوزید.

دست راستتان را به‌آرامی روی نوار قرر دهید تا پرده، صاف دوخته شود و دست چپ خود را برای هدایت کردن پارچه در عقب قرار دهید.

معمولا برای حساب کردن متراژ پارچه پرده پلیسه‌دار را ۲ برابر، ۲.۵ برابر، ۲.۸ برابر و ۳ برابر حساب می‌کنند.

  آموزش دوخت دو مدل پرده ساده

دوخت پیلی ۳برابر

ابتدا ۱۰ سانت علامت و تا زده، سپس ۱۰ سانت دوم را تا بزنید. در اینجا ۱۰ سانت روی کار دارید و ۲۰ سانت زیر کار. در پشت کار، پلیسه‌ها به هم می‌رسند.

بیشتر بخوانیم : آموزش دوخت پرده ریلی

پرده پلیسه

دوخت پرده منطبق با سلیقه خود و مناسب با فضای خانه ها بخصوص برای افرادی که در خانه های اجاره ای هستند بسیار دوست داشتنی می باشد. در این ویدیو به دوخت پرده پلیسه می پردازیم.

ویدئوی آموزش دوخت پرده پلیسه

با تماشای فیلم‌های آموزش خیاطی، به راحتی و به صورت خودآموز می‌توانید مهارت‌های جدید خیاطی را یاد بگیرید. این فیلم‌های آموزشی به شما روش‌های مختلف دوخت لباس‌های متنوع را آموزش می‌دهند و بهترین بخش این است که شما قادر خواهید بود لباس‌هایی که همیشه خواستید را خودتان بدوزید.

گرداوری هانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *