آرایشی

آموزش گام به گام آرایش چشم گرد را به ساده ترین روش بیاموزید.

چشم گرد

 

یکی از اصلی ترین اجزا آرایش که تاثیر بسزایی در چهره دارد آرایش چشم ها است، در نظر داشته باشید که برای داشتن یک آرایش چشم زیبا، شناخت و تشخیص مدل چشم، اهمیت بسیاری دارد. پیش از پرداختن به آرایش انواع چشم، با راه‌های تشخیص مدل چشم های گرد  آشنا خواهیم شد.

در ابتدا با محدوده و قسمت های کلی چشم آشنا شویم. به‌طورکلی، چشم به سه بخشِ روی پلک، خط چین یا کریس (crease) و استخوان پلک تقسیم می‌شود. گوشه‌ای‌ترین نقطه چشم، نزدیک به استخوان بینی، را گوشه داخلی چشم می‌گویند و بیرونی‌ترین گوشه چشم نیز، درراستای شقیقه، گوشه خارجی چشم است.

برای تشخیص مدل چشم، اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید، این است که وقتی در آینه به چشم‌هایتان نگاه می‌کنید، بین پلک و زیر ابرو، خط چین (crease) دارید؟ اگر جوابتان بله است، باید به سراغ مراحل بعدی بروید.

اگرخط چین (crease) مشخصی دارید و زمانیکه در آینه به رو‌به‌رو و مستقیم نگاه میکنید، اگر سفیدی چشم‌هایتان از بالا و پایین قرنیه مشخص است، چشم‌های شما مدل گرد (round eye) است.

توجه داشته باشید که چشم شما میتواند ترکیبی از شش مدل کلی فرم های چشم باشد.

نکات آرایش انواع چشم گرد

از آرایش چشم های گرد تغییر زیادی در فرم چشم ها و چهره حاصل میگردد، توجه داشته باشید استفاده از سایه های روشن در گوشه های چشم ها وخط چشم‌ های دنباله دار چشم ها را درشت تر میکند.

  آرایش چشم پف‌دار

چشم های گرد می تواند پژمرده به نظر برسند. بهترین راه برای خنثی کردن این حالت این است که خط چشمتان را رو به بالا بکشیدید. اگر می­خواهید دنباله بگذارید همیشه این کار را رو به بالا انجام دهید. دنباله ی رو به پایین می­تواند چشم های شما را پژمرده ­تر می کند.

برای زیرساز سایه از پرایمر استفاده کنید ، چشم های گرد تمایل دارند که تا حدودی گود نشان داده شود برای جلوگیری از این موضوع از سایه هایی که همخوانی بیشتری با پوست صورت شما دارد بزنید با این کار چشمان شما روشن تر دیده می شود.

در این مدل چشم‌ها، برای رسیدن به فرم مناسب‌تر، تاکید باید روی کشیدگی چشم‌ها باشد. استفاده از سایه‌های تیره در گوشه خارجی چشم و خط چشم‌های رو به بالا، جذابیت بیشتری در آرایش چشم‌های گرد خواهد داشت. همچنین می‌توانید با استفاده از رنگ‌ هایی با تناژ متوسط، نه تیره و نه روشن، برای کریس، جلوه چشم‌ها را بیشتر کنید.

از سایه های تیره استفاده کنید، رنگ­هایی مثل مشکی یا طوسی چهره را از حالت دخترانه و بامزه خارج می­کنند. سایه ­ها را در گوشه­ های دو طرف چشم به کار ببرید.

نکات آرایش چشم گرداگر دوست دارید مژه هایتان را رنگی کنید از ریمل تیر­ه ­تر برای پایین مژه ها استفاده کنید.

چشم های درشت گاهی رنگ پریده به نظر می­رسند. بهترین راه برای آرایش چشم گرد از این حالت استفاده از ریمل با رنگ­های متفاوت در بالا و پایین مژه ها می­باشد. رنگ روشن­تر را در بالای پلک چشم و رنگ تیره ­تر را در پایین چشم­تان بزنید.

  استایل در میکاپ به چه معناست؟

مرحله ی اول : از ابرو ها شروع کنید.

قبل از آرایش کردن، ابروها ابتدا باید تمیز، مرتب و فرمی مناسب داشته باشند. معمولا ابروهای قوس دار چشم را درشت­ تر و گردتر نشان می­دهند. شما می­توانید برای ایجاد تناسب در چهره ابروها را صاف و خطی بردارید. همچنین هرچقدر انتهای آن­ تیزتر باشد چشم کشیده ­تر دیده می­شود. مداد ابرو یا ریمل ابرو برای پر نشان دادن ابروها گزینه­ ای مناسب است. فقط در نظر بگیرید استفاده بیش از اندازه از آن، ابروها را از حالت طبیعی خارج می­کند. کشیدن برس ابرو کمک می­کند تا سطح ابرو یکدست دیده شود.

آرایش ابرو

مرحله دوم : پشت چشم پرایمر بزنید.

پرایمر باعث می­شود که سایه چشم ماندگاری بیشتری داشته باشد. بهترست آن را در پشت پلک و پایین ابرو بصورت دورانی بزنید. فراموش نکنید انتخاب رنگ متناسب با پوست­تان بیشترین اهمیت را دارد.

مرحله سوم : پشت چشم کانسیلر بزنید.

کاربرد اصلی کانسیلر پوشاندن ناهمواری و لکه­ های پوستی است. به همین علت برای سیاهی دور چشم راه حلی مناسب است. این مرحله جزء آرایش زیرساز محسوب می­شود. البته پس از اتمام، اگر ریمل یا سایه چشم بر صورت پخش شد، می­توانید از کانسیلر استفاده کنید.

مرحله سوم : سایه روشن و هم رنگ پوست بزنید.

چشم­های گرد معمولا گود و فرو رفته دیده می­شوند. به همین علت شما می­توانید با یک سایه روشن در پشت چشم آن ها زیباتر و جذاب­تر نشان دهید. سایه ­ای روشن را با استفاده از و یک برس نازک در از پلک تا زیر ابرو خود پخش کنید.  هم­چنین می­توانید آن تا را گوشه چشم و بصورت تیز بکشید. این کار چشمانی نافذتر و کشیده­ تر خواهید داشت.

  آرایش لایت (آرایش اروپایی) چیست؟

سایه روشن

مرحله چهارم : خط چشم بکشید

انتخاب خط چشم به سلیقه ­ی شما بستگی دارد. برخی با خط چشم مایع و برخی با مداد راحت­تر هستند. بهترین مدل برای آرایش چشم گرد، خط چشمی کشیده و تیز است . از  بالای پلک  و  تقریبا نیم سانتی­متر بالاتر از مژه­ ها آن را بکشید و تا گوشه­ی خارجی چشم ادامه دهید.  به آرامی قلمو یا مدادتان را در مژه هایتان حرکت دهید و به طرف گوشه های چشمتان بروید. سعی کنید که یک خط باریک و تمیز بکشید. زمانی که به انتهای مژه تان رسیدید، در زیر پلک، خط دیگری درست در زیر مژه­ ها بکشید. در کنار خط اول، یک خط نازک و مستقیم حدود نیم سانتی متر بالاتر از انتهای گوشه ی چشمتان بکشید. این کار را ادامه بدهید تا زمانی که خط اول به خط دوم برسد.

خط چشم

مرحله پنجم : سایه ­ای پررنگ اضافه کنید

اگر می خواهید زیبا به نظر برسید، می­توانید که هر روز به گوشه چشم­هایتان سایه بزنید. با این حال، در مهمانی­ها نیاز به کمی تغییر و زرق و برق بیشتر است. رنگی از سایه چشم را انتخاب کنید و  فضای بین گوشه های چشمتان را آرایش کنید. رنگ سایه بستگی به علاقه ی شما دارد. ممکن است بخواهید چیزی بزنید که با رنگ چشمان شما همخوانی داشته باشد. برای مثال چشم های قهوه­ای با تونالیته هایی به رنگ قهوه ­ای و طوسی زیباتر به نظر می­رسند. از سایه های برق دار و اکلیل دار نیز انتخابی مناسب برای مهمانی­های شب است.

  انواع ریمل و کاربرد آنها | ریمل مناسب شما کدام است؟

انتخاب سایه پررنگ

مرحله ششم : مژه­ ها  را فر کنید و ریمل بزنید

یک فرمژه بردارید و مژه هایتان را در آن قرار دهید. برای چند ثانیه نگه دارید تا مژه هایتان فر بخورد. مژه های فر خورده چشم ها را گردتر می کند و باعث می شود تا بزرگ­تر به نظر برسد. ریمل خود را انتخاب کنید و از محل رویش مژه هایتان شروع کنید. سپس به آرامی با حرکت های پی در پی به سمت بالا برس بزنید. همانطور که ریمل می زنید برس را کمی تکان دهید. این کار به شما کمک می کند که مژه هایتان از هم جدا شوند.

ریمل به مژه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *