استایل آقایان, کیف و کفش مردانه, مد و استایل

آنچه که از بوت چلسی نمی دانید!

آنچه که از بوت چلسی نمی دانید!

بوت چلسی مناسب آقایان و خانم­ها هست و هر دو جنس می­توانند از آن استفاده کنند. با ما همراه باشید تا به معرفی کامل این بوت، تاریخچه و ظاهر و نکاتی در باب نحوه­ی ست کردن آن و مواردی که باید در زمان خرید بدانید،بپردازیم

تاریخچه و علت نام گذاری بوت چلسی

بوت چلسی تاریخچه بزرگی دارد. گفته می­شود اولین مدل بوت­های چلسی به دوره ملکه ویکتوریا بر می­گردد. شواهد نشان می­دهد این نوع بوت­ها توسط طراح ملکه ویکتوریا به منظور راحت قدم زدن او طراحی شده است. علت محبوبیت بوت چلسی در زمان­های گذشته راحتی آن برای پیاد­ه­روی و سوارکاری بوده­است.

 در دهه ۶۰ میلادی بوت­های چلسی و نمونه­های مشابه در مد و فشن انگلستان بسیار مورد استفاده قرار می­گرفت و جز آیکن­های شاخص آن دوره محسوب می­شد. این بوت ها در شهر لندن و مخصوصا منطقه چلسی از محبوبیت بالایی برخوردار بودند. علت نام­گذاری این نوع بوت­ها را می­توان به گروه بیتلز که اکثرا در چلسی بودند، ربط داد. اعضای گروه بیتلز از این بوت­ها استفاده می­کردند و اینگونه شد که به بوت­های چلسی معروف شدند.

ظاهر کلی بوت چلسی

از نظر ظاهری بوت چلسی ساق خیلی بلندی ندارد و بلندی آن تا کمی بالاتر از مچ پا قرار می­گیرد، در دو طرف خود صفحه الاستیک (یعنی یک قسمت کشی با قابلیت ارتجاعی) دارد و به راحتی پوشیده می­شود.  اغلب آن­ها در قسمت پشت یک حلقه یا زبانه مانند پارچه­ای دارند  تا به راحت پوشیدن و درآوردن آن کمک کند، و معمولا از جنس چرم یا جیر تولید می شوند

  چگونه روسری مشکی طرح دار را ست کنیم؟

بوت چلسی از نظر استایل شناسی

این کفش ظاهری کلاسیک، رسمی و منحصر به فرد دارد. از بوت چلسی می­توان در استایل کلاسیک، روزمره، کژوال و کاری استفاده کرد. همانطور که خواندید، چلسی کفشی پرکاربرد برای افراد است و این به همراه فاکتور جذابیت ظاهری موجب محبوبیت زیاد آن شده است. به همین دلیل در فصل پاییز و زمستان از بوت چلسی بسیار زیاد استفاده می­شود و طرفدار زیادی دارد.

جنس بوت چلسی می­تواند تعیین کننده کاربرد آن برای استایل­های مختلف باشد. مثلا از چلسی چرم در استایل رسمی و از نوع جیر آن در استایل کژوال استفاده می­شود.

استایل کژوال پیشنهادی ما به شما پوشیدن یک جفت بوت چلسی جیر قهوه­ای با شلوار جین آبی پررنگ به همراه پلیوری به رنگ کرم، قهوه­ای یا زیتونی است.

برای استایل رسمی می­توانید از یک جفت بوت چلسی چرم به رنگ قهوه­ای تیره با یک دست کت­وشلوار کرم استفاده کنید.

گزینه بعدی برای ست کردن با چلسی چرم قهوه ای، کت و شلوار سورمه ای رنگ است که شما را با وقار و منحصر به فرد نشان می دهد.

اگر به کت و شلوار طوسی علاقه­مند هستید از نوع چرم چلسی با رنگ­های مشکی یا قهوه­ای استفاده کرده و استایلی جسورانه بسازید.

  7 مُدل از مُد‌های بدون جنسیت که در کمد لباس خود نیازدارید:

با توجه به محبوبیت و پرکاربرد بودن بوت­های چلسی توصیه می­کنیم اگر این نوع بوت­ها را ندارید، شک نکنید و یک جفت از آن تهیه کنید. با بوت­های چلسی به راحتی می­توانید استایلی شیک برای خود رقم بزنید.

موقع خرید به کیفیت و جنس این نوع بوت­ها حتما توجه کنید.

نکته بعدی این است که کفش به عنوان یک اکسسوری بزرگ در استایل شما بسیار مورد توجه قرار می­گیرد پس حتما آن را همواره تمیز نگه دارید. نوع چرم و جیر بوت­های چلسی به صورت متفاوت نگه داری می­شوند. با توجه به جنس بوت تان از آن مراقبت کرده تا زمان بیشتری برای­تان کاربرد داشته باشد.

نکته بعدی توجه به فصل خرید بوت­های چلسی است. جنس جیر این نوع بوت­ها به هیچ وجه مناسب پاییز و مناطق پر بارش نیست، چون جیر آب را جذب می­کند. ولی نمونه چرم بوت چلسی طیف کاربری گسترده تری برای شما خواهد داشت.

با بوت­های چلسی آقایانی شیک و پیک باشید!

آیا شما بوت چلسی دارید؟ نظر شما راجع به این کفش چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *