استایل آقایان, لباس مردانه, مد و استایل

آیا مردان چاق می توانند خوش تیپ باشند؟ لباس مناسب آنها چه ویژگی دارد؟

لباس مناسب مردان چاق  | از نظر خیلی از مردم تنها افرادی که بلند قامت و لاغر اندام هستند، می‌توانند خوش تیپ باشند؛

اما این فرضیه بسیار اشتباه است. شما با هر قد و وزنی می‌توانید خوش تیپ و خوش استایل باشید، تنها کافی است چند نکته کاربردی هنگام خرید لباس و ست کردن آن رعایت کنید تا یک مرد توپر اما خوش لباس باشید. ما در ادامه این مطلب به همه نکاتی که یک فرد چاق برای خوش تیپ شدن خود نیاز دارد، می‌پردازیم.

موارد اضافی را حذف کنید

استایلی مورد قبول است که در ابتدا تمیز و مرتب باشد، این موضوع ربطی به چاق یا لاغر بودن شخص ندارد. پس، نگاهی به کمد لباس خود بیندازید، اگر لباسی در کمد خود دارید که کهنه به نظر می‌رسد، سایز خیلی بزرگی دارد و یا رنگ و رو رفته است، آن را از کمد لباس‌تان خارج کنید. لباس‌های سایز بزرگ و مناسب را به خیاط خوب بسپارید و آن را اندازه تن‌تان کنید.

استفاده از سایه های تیره

تعادل، تناسب و راحتی سه اصلی است که باید در لباس پوشیدن رعایت کنید. نواحی از اندام که چاق‌تر از بقیه اندام‌تان به نظر می‌رسند، مانند شکم، بازوها و ران‌ها با لباس‌هایی که رنگ تیره یا خنثی دارند، بپوشانید. استفاده از لباس‌های لوگو دار، چاپ‌های بزرگ و طرح‌های خیلی درشت در ناحیه شکم دوری کنید، چراکه پوشیدن آنها باعث تشدید حجم شکم شما شده و در نهایت بزرگ‌تر دیده می‌شوید

بالاپوش؛ لباس مناسب مردان چاق

پیراهن مردانه یکی از آیتم‌های ضروری کمد لباس هر آقایی است. برای انتخاب پیراهن مردانه به سراغ پیراهن با خطوط راه راه بروید، اما هر خطوط راه راهی مناسب شما نیست. پیراهنی را انتخاب کنید که خطوط راه راه ریز داشته باشد و در آن از رنگ‌های هم خانواده استفاده شده باشد. نکته دیگر در انتخاب پیراهن مردانه برای افراد چاق این است که مناسب اندام خود سایز پیراهن را انتخاب کنید. این تصور که پیراهن‌های سایز بزرگ باعث پنهان شدن نواحی اضافه شما می‌شود، اشتباه است. چراکه بزرگ بودن لباس در قیاس با اندام‌تان قرار می‌گیرد و شما را درشت اندام‌تر نشان می‌دهد.

پیراهن آستین کوتاه

نکته ای که در خرید پیراهن آستین کوتاه باید رعایت کنید این است که، بهترین اندازه برای آستین پیراهن باید اندازه ای وسط سرشانه و آرنج شما باشد. قد پیراهن را در اندازه میانه اندام‌تان انتخاب کنید. پیراهن‌های خیلی بلند شما را کوتاه‌تر نشان می‌دهند.

تیشرت مناسب افراد چاق

بهترین لباس مناسب مردان چاق، تیشرت‌های یه هفت هستند. خطای دیدی که یقه هفت ایجاد می‌کند، باعث می‌شود تا نگاه‌ها از عرض بدن دور و به سمت کشیدگی اندام هدایت شود. همین امر باعث لاغر دیده شدن شما می‌شود. همچنین تیشرت‌هایی که دارای خطوط افقی و پهن هستند نیز شما را درشت اندام نشان می‌دهد.

کت و شلوار مناسب مردان چاق

نکته ای که در انتخاب لباس مناسب مردان چاق باید دانست این است که، مهم نیست چه اندازه ای دارید، کت و شلوارهای خود را متناسب با اندام‌تان تهیه کنید. کت و شلوارهای شیک ظاهر رسمی کاملی را به آقایان می بخشند. سایز کت و شلوار را به درستی انتخاب کنید. کت نباید برای شما تنگ یا گشاد باشد. حواستان باشد که وقتی دکمه‌های کت را می‌بندید، چین خوردگی ایجاد نشود و همین طور اندازه سرشانه و قد کت مناسب اندام شما باشد.

بهترین کت برای مردان چاق انتخاب کت‌هایی است که دارای دو دکمه هستند. شما می‌توانید به دنبال کت و شلوار همرنگ باشید و با این روش به لاغر دیده شدن اندام‌تان کمک کرده اید. ترکیب کت و شلوار همرنگ را برای رفتن به مراسم‌های رسمی، مجالس عروسی یا نامزدی پیشنهاد می‌کنم.

اما اگر دوست دارید کت تک با شلوار رنگ متفاوت را امتحان کنید پیشنهاد می‌کنم رنگ‌های پخته و تیره مثل بادمجونی، سرمه‌ای و مشکی را برای کت انتخاب کنید و شلوار را یک رنگ دلخواه بردارید. برای دیدن پیشنهادات بیشتر از ست کت تک مردانه به مقاله مرتبط با آن مراجعه بفرمائید.

  راز هایی جذابیت با پیراهن مجلسی مردانه

لباس مناسب مردان چاق در محل کار

لباس پوشیدن در محیط کار بسته به سمت شغلی و محیط کاری شما متغییر است. اما اگر قوانین پوششی خاصی ندارید، برای محیط‌های کاری لازم نیست از کت و شلوار استفاده کنید. شما با یک پیراهن رسمی و شلوار نیز می‌توانید خوش تیپ باشید و در عین حال تحرک و راحتی لازم در محل کار را حفظ کنید.

برای روزهای گرم سال ست پیراهن جین و شلوار نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اما توجه داشته باشید که پیراهن لی زاپ دار اندام شما را حجیم‌تر نشان می‌دهد. پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ آبی متوسط یا سرمه‌ای برای پیراهن است. اگر به ست کردن پیراهن جین با انواع شلوار علاقه مند هستید، مقاله پیراهن لی مردانه را مطالعه بفرمائید.

 لباس مناسب مردان چاق در پاییز

پاییز از جمله فصل‌هایی است که استایل‌های متنوع و جذابی را می‌توان امتحان کرد. شما با پوشیدن یک پیراهن ساده، سویشرت زیپ دار و شلوار کتان برای یک روز ابری پاییزی آماده می‌شوید. فراموش نکنید که زیپ سویشرت را با نگه دارید تا استایل‌تان زیباتر دیده شود. همچنین استفاده از اکسسوری‌هایی مثل ساعت، دستبند و انگشتر تمکیل کننده استایل شما هستند.

یکی دیگر از آیتم‌هایی که برای مردان چاق توصیه می‌شود، استفاده از ترنچ کت است. اگر یک ترنچ کت در کمد لباس‌تان ندارید، حتماً برای خرید آن هر چه سریع‌تر اقدام کنید. چراکه ترنچ کت‌ها به دلیل داشتن پارچه‌ای نازک و ریزش دار، به لاغر دیده شدن شما کمک خواهند کرد.

تیپ اسپرت برای افراد چاق ( زمستان )

در فصل پاییز و زمستان که هوا رو به سرد شدن است، انتخاب یک بافت یا ژاکت پشمی گزینه خوبی برای شماست و باعث لاغر دیده شدن‌تان می‌شود. همچنین شلوارهای گشاد برای شما مناسب است. به یاد داشته باشید که شلوارهای جذب و اسکینی برای شما مناسب نیستند، چون پاهای شما را توپرتر از آنچه که هستید نشان می‌دهد.

تیپ اسپرت برای بهار و تابستان

در یک موقعیت اسمارت کژوال که راحتی و در عین حال شیک بودن اولویت است، بهتر است پولوشرت را جایگزین تیشرت کنید. یک پولوشرت رنگی همراه شلوار کتان و کفش لوفر تیپ اسپرت مناسبی را برای شما فراهم می‌کند. اگر به داشتن یک استایل اسپرت مردانه جذاب علاقه مند هستید، مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

استفاده از کمربند یا ساس بند؟

احتمالاً برای کسنی که شکم بزرگی دارند پیش آمده که وقتی پیراهن را داخل شلوار می‌کنند و کمربند می‌بندند، کمربند تحمل حجم بالای شکم را ندارد و نمی‌تواند شلوار را در حالت نرمال خود حفظ کند. در این حالت پیشنهاد می‌کنم ساس بند را جایگزین کمربند کنید.

پیراهن چهارخانه مناسب مردان چاق

همان طور که می‌دانید پیراهن چهارخانه مردانه در سایز و رنگ‌های متنوعی در بازار موجود است. این تنوع باعث شده که هر مردی در کمد لباس خود حداقل یک پیراهن چهارخانه داشته باشد. برای اندام توپر چهارخانه در اندازه متوسط گزینه مناسبی است. همچنین بهتر است رنگ‌های موجود در پیراهن بیشتر از سه نباشد و از یک طیف رنگی باشد.

پایین پوش؛ لباس مناسب مردان چاق

فکر نمی‌کنم کسی باشد که حداقل یک شلوار جین در کمد لباس‌اش نداشته باشد! شما با پوشیدن شلوار جین مناسب اندام‌تان می‌توانید خوش تیپ ظاهر شوید. دور شلوار جین زاپ دار و پاره را خط بکشید. چراکه تمرکز مخاطب را به خود جلب می‌کند و پا و ران‌های شما را درشت‌تر نشان می‌دهد. رنگ‌های تیره در شلوار جین مثل آبی کاربنی، سرمه‌ای، زغالی و دودی هم شیک‌تر به نظر می‌رسند و هم برای مردان چاق، انتخاب مناسب‌تری خواهد بود. شلوار جین بگی و گشاد می‌تواند حجم ران‌های شما را کاور کند، پس خرید آنها را در اولویت قرار دهید.

استفاده از اکسسوری مناسب

نکته بعدی  در مورد لباس مناسب مردان چاق این است که از اکسسوری متناسب با سایز خودتان استفاده کنید. یعنی اگر انگشتان درشتی دارید، اگر مچ پهنی دارید، ساعت‌های درشت، انگشترهای نگین دار انتخاب‌های خوبی برای شما هستند.

برای انتخاب کراوات، از کراوات‌های کمی پهن‌تر استفاده کنید. یک کراوات باریک در مقایسه با اندام شما کوچک‌تر دیده شده و نتیجه عکس می‌گذارد.

کفش مناسب مردان چاق و قد کوتاه

برای انتخاب کفش مناسب این نکته را در نظر بگیرید : کفشی که انتخاب می‌کنید حتماً متناسب با استایل‌تان باشد، به طور مثال کتونی و کت و شلوار برای یک استایل رسمی هرگز انتخاب مناسبی نخواهد بود. مورد بعدی، کفش و شلوار را از یک رنگ انتخاب کنید، چراکه اگر رنگ کفش متضاد باشد باعث ایجاد کنتراست در چشم مخاطب شده و شما را کوتاه‌تر نشان می‌دهد. نکته آخر اینکه کفش، بوت، نیم بوت پاشنه دار و کتونی لژ دار می‌تواند به بلند دیده شدن شما کمک کند، اما حواستان باشد اندازه پاشنه خیلی بزرگ نباشد.

نویسنده : مائده کاظمی

برای مردان درشت اندام چه رنگ هایی توصیه می شود؟

در انتخاب رنگ خود را محدود نکنید، اما بهتر است نقاط حجیم و دارای اضافه وزن اندامتان را با رنگ های پخته،تناژ سرد و خنثی کاور کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *