استایل خانم‌ها, انواع استایل زنانه, مد و استایل

استایل بوهمین را بشناسید.

استایل بوهمین ( bohemeian )   به تازگی دوباره وارد دنیای مد شده و در گوشه و کنار دنیا علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است .

استایل بوهمین

 بوهمین علاوه بر پوشش  ، بر روی دکوراسیون خانه ، نحوه ی افراد و در کل لایف استایل افراد ،تاثیر زیادی  گذاشته است و در شلوغی شهر های مدرن ،  حس آرامش طبیعت و  گرما ی زندگی روستایی را به ارمغان می آورد ؛ چیزی که بیش از هر چیزی به آن احتیاج داریم ….

تاریخچه ی استایل بوهو یا بوهمین

این سبک زمانی شکل گرفت که در سال ۱۹۶۰ مسافران و پناهجویان شمال هندوستان  که لباس سنتی و روستایی خود را بر تن داشتند ،  به فرانسه مهاجرت کردند ؛از آن پس  طراحان لباس  ،  پای را فراتر ترند های روز  اروپایی گذاشتند و  با الهام از عناصر غنی پوشش های بومی آن ها و دیگر مناطق دنیا ،  کالکشن ها ی زیادی را خلق کردند .

این سبک به گونه ای است که انگار مثل گذشته در دشت ، کوه و صحرا زندگی کنید و لباس هایتان برگرفته از محیط زیست اطراف تان است . استایل بوهمین  یک سبک آزاد ، رها و خارج از  قوانین مد است که  نقش و رنگ های گذشته را دوباره زنده کرده است و طبیعت دوستی انسان ها  را با خلاقیتی نامحدود ترکیب کرده است .

  در مورد استایل اکو فشن Eco fashion چه می دانید؟

بوهمین ترکیبی از استایل ها مختلف

بهترست اینگونه بگوییم که استایل بوهمین از هیچ سبکی پیروی نمی کند و پایبند هیچ قانونی نیست. اصل این سبک ، راحتی و آزادی است  ؛که مشابه استایل کژوال به نظر می رسد ، در عین  حال استفاده از لباس های قدیمی و حتی دست دوم باعث شده که گاهی با سبک وینتیج یا آنتیک نیز اشتباه گرفته شود ، اما هیچ کدام از آن ها نمی تواند بوهو را به طور کامل توصیف کند زیرا برگرفته  از ذهن و انتخاب هر فرد است که  چگونه  راحت تر و با اعتماد به نفس تر باشد حتی اگر از همه متفاوت تر دیده شود.

چگونه بوهمین بپوشیم ؟

همانطور که گفتیم  بوهمین سبکی مناسب دوستداران طبیعت و ماجراجویی و سفر است . جنس الیاف لباس های آن ، اغلب  طبیعی و غیر مصنوعی می باشند مثل پنبه ، پشم  و چرم .  که هم خنک ، راحت و ضد حساسیت هستند و هم  دوام بسیار بالایی دارند و دیر خراب می شوند . اجناس گران قیمت در این استایل جایی ندارد و حتی  با زرق و برق های لاکچری مخالف است. به جای آن پارچه های نخی ، اکسسوری های  دست ساز ، نقش و نگار های گلدار ، و لباس های وینتیج در آن استفاده می شود .

  مانتو مجلسی مشکی را چه طور ست کنیم؟

حتما بخوانید : ترفندهایی برای پوشیدن لباس‌های تکراری به روش جدید و جالب

برای آن که یک بوهمین شوید باید زندگی را آسان بگیرید ؛ در مهمانی ها یا مراسم عروسی دیگر افرا د سعی می کنند یک استایل رسمی و پر زرق و برق داشته باشند و  لباس هایی بپوشند که علارغم هزینه گزاف تهیه و تولید ، تنها یکبار از آن ها استفاده کنند . شما ، راحتی و عشق به محیط زیست را اولویت خود  قرار دهید ، لباس های خود را با چاپ و نقاشی های موردعلاقه تان تزئین کنید ، ملیله و مهره های رنگی بکار ببریدو از رنگ های شارپ و زنده استفاده کنید و  از هرنوع بافتنی مثل مکروفه بافی ، قلاب بافی و …در قسمت های مختلف استایل تان استفاده کنید تا با ترکیب هنر و خلقیت سبک منحصر بفرد خودتان را بسازید.

استایل بوهو؛ مناسب  برای خانم ها و آقایان

این سبک محدودیتی از نظر جنسیت و سن ندارد همه ی افراد می تواند متناسب با علاقه خود از آن استفاده کند. استایل بوهمین پر از رنگ های شاد ،  روشن  و همراستا با طبیعت است اما  رنگ های فانتزی و نئونی در آن جایی ندارد . ماکسی بلند با دامن پرچین ، پیراهن های گلدار و پر از نقش  ، کت های چرم ، ژاکت های دستباف ، بلوز های گلدوزی شده و شلوار های گشاد و رها  ، از اصلی ترین لباس ها ی این سبک است که برخی از آن ها را هم زنان و مردان  ، بطور مشترک می توانند بپوشند .

  داشتن استایل مناسب با پیراهن مردانه

حتما بخوانید : چگونه در هر سنی شیک پوش باشیم؟

اکسسوری

اکسسوری های استایل بوهمین ، شامل طیف وسیع و جذابی از جنس ها و مدل هامتنوع می شود ؛ کفش هایی از جنس چرم ، جیر و حتی گیوه های سنتی ، کیف های دستی یا کوله پشتی  با طرح های بومی مثل بته جقه ، پارچه ای یا بافتنی ، زیور آلاتی ساخته شده از سنگ های رنگی مثل فیروزه ، انگشتر و گرنبند های بزرگ و برگرفته از هنرهای بومی ، کلاه های حصیری ، شال و روسری ها نخی بلند ، توربان  و سربند های طرح دار .

پالت رنگی

پالت رنگی بوهو  شامل ، رنگ های خنثی و روشن مثل تناژ خاکستری، قهوه ای ، خرمایی ، شتری ، خردلی ، کرم ، سفید ، آبی روشن ، پسته ای ، یشمی ، می باشد . این رنگ ها در جنگل ها ، صحرا ها ، ساحل دریا ها ، کویر و کوهستان بسیار پر تکرار هستند و مانند قبایل بومی سرخپوستان ، آفریقایی یا حتی عشایر دائم در سفر می شوید  چیزی که فلسفه ی اصلی بوهمین  است. شما نباید از پوشیدن با هم رنگ های مختلف بترسید و  می توانید به راحتی  لایه مختلف رنگی لباس ها را روی هم بپوشید ، این کار شما را جذاب تر و خاص می کند.

  لوکس ترین پیشنهادات خرید شومیز زنانه شیک برای هر موقعیت

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید لطفا نظر هاتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده عاطفه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *